عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

روسای جمهوری کلمبیا، بولیوی و هندوراس در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، بر تعهد خود به بازگرداندن صلح در غرب آسیا و جلوگیری از جنگ جدیدی در خاورمیانه با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی تاکید کردند و تشکیل جلسه فوری سازمان ملل متحد را خواستار شدند. به گزارش ... درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, بولیوی, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, ضد جنگ, غرب آسیا, فلسطین, کلمبیا, گزارش, نسل‌کشی, هندوراس, ونزوئلا

مادورو: ونزوئلا تفاوتی میان بایدن و ترامپ قائل نیست

در حالی که ونزوئلا در دوره حضور «دونالد ترامپ» در سمت ریاست جمهوری آمریکا، زیان‌های بی‌شمار و در برخی موارد جبران‌ناپذیری را متحمل شده است، با این حال به گفته رئیس‌جمهوری این کشور آمریکای جنوبی، ونزوئلا تفاوتی میان ترامپ و جو بایدن، نامزد دموکرات قائل نیست. 

 

به گزارش ایرنا به نقل از نشریه آرژانتینی اینفوبائه، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا دیروز (سه شنبه) با حضور در مجلس موسسان با تاکید بر رویه یکسان سیاست خارجی واشنگتن، خواه جمهوری‌خواه و خواه دموکرات علیه ونزوئلا اعلام کرد: دولت کاراکاس تفاوتی میان انتخاب دوباره «دونالد ترامپ» و پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا قائل نیست.

 

او همچنین گفت: صحبت از سیاست آمریکا همیشه همان اعمال غیرقانونی و یکجانبه تحریم‌های ظالمانه است.

 

مادورو با عبارت‌هایی طعنه آمیز در حالی اساس رویکرد مغرضانه و خصمانه کاخ سفید علیه ونزوئلا را به باد انتقاد گرفت که هدف از حضور روز گذشته او در صحن مجلس موسسان، ارائه طرح و لایحه «ضد تحریم» دولت به منظور مقابله با اقدامات یکجانبه و تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت ترامپ علیه ونزوئلا بود که این کشور را در سال‌های اخیر با دشواری‌های فراوان روبرو کرده است.

 

تاکنون جزئیات این طرح اعلام نشده است.

 

مادورو همچنین یادآور شد در مارس ۲۰۱۵ (اسفند ۱۳۹۳) «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری وقت آمریکا پس از آنکه این کشور آمریکای جنوبی را «تهدیدی غیرمعمول» برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده خواند، دستور مسدود شدن دارایی‌های هفت تن از مقامات ونزوئلا در این کشور را صادر کرد.

 

رئیس‌ دولت بولیواری در ادامه خاطر نشان کرد: محاصره اقتصادی ونزوئلا به عنوان یک استراتژی بلندمدت جهانی، بیانگر اجماع هر دوحزب آمریکا شامل رهبران برتری طلب آن است؛ بنابراین هیچکس با انتخابات آمریکا گول نمی‌خورد.

 

مادورو با تاکید بر اینکه رویکرد کاراکاس در مقابل رئیس‌جمهوری آینده آمریکا، چه ترامپ و چه بایدن، «مقابله و پیروزی» است، گفت: اگر بایدن یا ترامپ درصدد اصلاح رویه خود برآمده و وارد مرحله روابط احترام آمیز با ونزوئلا شوند، دولت کاراکاس با آغوش باز پذیرا خواهد بود.

 

مادورو در پایان گفت: ترجیح می‌دهم به جای دیدن مناظره به صورت زنده، اخبار آن را دنبال کنم و فینال مسابقات ان بی ای (NBA) را تماشا کنم.

 

دشمنی و عداوت آشکار واشنگتن با کاراکاس به اندازه ای مشهود است که دولت ترامپ از اعمال هیچ یک از سیاست‌های مشهور و البته منفور خود از جمله تحریم، مداخله، تحریک اختلافات، برقراری حکومت‌های دست نشانده و یارکشی در برابر دولت‌های مغضوب، علیه دولت ونزوئلا مضایقه نکرده است.

 

تحریم‌های اقتصادی و نفتی، به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رهبر مخالفان به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور، سفر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به کشورهای همسایه ونزوئلا و ایجاد لابی ضد ونزوئلا با سران کشورهایی همچون برزیل و کلمبیا، تلاش برای مداخله در انتخابات پارلمانی پیش رو در این کشور نمونه‌هایی بارز از سیاست‌های خصمانه دولت ترامپ است.

مادورو : همکاری با روسیه، چین، کوبا و ایران را ادامه می‌دهیم

رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌گوید علاوه بر همکاری با روسیه، چین، کوبا و ایران در زمینه‌های فنی و راهبردی، به سمت استقلال و خودکفایی نیز گام برمی‌داریم.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, کوبا, ونزوئلا

ایجاد ستاد فرماندهی عملیات مخفی؛ فاز جدید مقابله ونزوئلا در برابر آمریکا

رئیس جمهوری ونزوئلا روز سه‌شنبه، به دنبال افشای عملیات تروریستی مخفیانه سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا)، بر لزوم ایجاد «ستاد فرماندهی مخفی» علیه اقدامات جاسوسی واشنگتن تاکید کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تروریسم, جهان, چین, خبر, روسیه, کلمبیا, ونزوئلا

آرژانتین همکاری‌های اقتصادی با چین را توسعه می‌دهد

با افزایش همکاری‌های اقتصادی چین و آمریکای لاتین، یک شرکت چینی در تازه‌ترین اقدام در حال مذاکره با آرژانتین برای ساخت پروژه ریلی به ارزش یک میلیارد دلار جهت انتقال نفت خام و گاز طبیعی از منطقه «واکا مورتا» به شهر بندری «باییا بلانکا» است.

ادامه

ارژانتین, اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

کوبا سیاست‌های آمریکا را بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت خواند

وزیر خارجه کوبا ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های خصمانه‌ی آمریکا علیه برخی کشورها تصریح کرد که رفتارهای غیرمسئولانه این کشور بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهان به شمار می‌رود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحلیل, تهدید صلح جهانی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, کوبا, مسابقه تسلیحاتی