کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

بوریس جانسون، دبیرکل بعدی ناتو؟

بوریس جانسون از سوی محافظه‌کاران ارشد حزبش حمایت می‌شود تا در صورت خالی شدن پست دبیرکلی ناتو، این سمت را تصاحب کند.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تلگراف، از نخست وزیر در حال کناره‌گیری انگلیس به عنوان نامزدی برای پر کردن پست دبیرکلی ناتو یاد می‌شود؛ جایگاهی که در سپتامبر سال آینده میلادی با کنار رفتن ینس استولتنبرگ خالی می‌شود.

 

جانسون تازه‌ترین سیاستمدار انگلیسی است که پس از بن والاس، وزیر دفاع و ترزا می و دیوید کامرون، نخست وزیران سابق کشور برای این پست ارشد دفاعی تلاش می‌کند.

 

زمان تصدی این نقش به جانسون اجازه می‌دهد تا پس از کناره گیری از سمت نخست وزیری انگلیس در ششم سپتامبر سال جاری، تا سال بعد خودش را احیا کند.

 

او برای به دست آوردن این سمت در ناتو باید نمایندگی پارلمان انگلیس را نیز کنار بگذارد.

 

کاندیداتوری از سوی انگلیس مدتهاست که برای کسب سمت دبیرکلی ناتو در نظر گرفته شده چون ایالات متحده به هیچیک از چهره‌های اتحادیه اروپا برای تصدی این سمت اعتماد ندارد و همین مساله گمانه زنی‌ها درباره برنامه‌هایی به منظور تشکیل یک ارتش جدید در اتحادیه اروپا را مجدد مطرح کرده است.

 

انگلیس همچنین مورد اعتماد کشورهای حوزه بالتیک است و جانسون شخصا اعتبار بین‌المللی برای کمک به ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را به دست آورده است.

 

ریچارد دراکس، عضو ارشد محافظه کار کمیته منتخب دفاعی گفته که از جانسون برای این سمت درصورتیکه خودش بخواهد، حمایت می‌کند.

 

مارک فرانسیس، یکی دیگر از اعضای این کمیته نیز گفت: مردم احتمالا سال‌ها بر سر میراث بوریس جانسون بحث خواهند کرد اما چیزی که به وضوح غیرقابل بحث است، حمایت مطلق او از اوکراین در برابر اقدامات روسیه است. اگر او برای دبیرکلی ناتو درخواست کند، من گمان می‌کنم که می‌تواند به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین برای یکسری موارد مراجعه کند.

 

با این حال، یکی از منابع مطلع نیز گفته واقعیت امر این است که دبیرکل ناتو توسط تصمیمی جامع منصوب می‌شود و هر کشوری هم می‌تواند آن را وتو کند.

 

دبیرکل بعدی ناتو قرار بود سپتامبر سال جاری میلادی انتخاب شود اما به دلیل بحران اوکراین این امر یک سال به تاخیر افتاد.

 

یکی از اعضای پارلمان اوکراین نیز که از حامیان انتخاب جانسون به عنوان دبیرکل بعدی ناتو است،‌ گفت: رهبری جانسون در جریان نبرد اوکراین تضمین کننده کمک‌های نظامی، بشردوستانه و اقتصادی برای ما بود. او فرد مناسبی برای جانشینی ینس استولتنبرگ خواهد بود چون او چالش‌های پیش روی ناتو و غرب را درک می‌کند.

لاوروف: جهان مخالف رویکرد استعماری غرب است

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه کشورهای آفریقایی از اقدامات آمریکا و غرب برای جلوگیری از ایجاد نظم نوین جهانی اطلاع دارند، تأکید کرد: جهان با رویکرد استعماری غرب مخالف است.

ادامه

اتیوپی, اروپا, استعمار, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, تحلیل, ترکیه, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب, کنگو, مصر, ناتو

چرا عربستان نفت روسیه را می‌خرد؟

“متضررهای اصلی تحریم‌های غرب علیه روسیه در تلاش برای تحت فشار قرار دادن این کشور در حوزه های نفت و گاز همان کشورهای تحریم کننده هستند.”

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, عربستان سعودی, مقاله

هشدار مجدد پکن نسبت به‌سفر احتمالی پلوسی به‌تایوان؛ چین قطعا اقدامات قدرتمندی انجام خواهد داد

چین هشدار داده است که اگر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان سفر کند، قطعا اقدامات قدرتمندی برای خنثی کردن هرگونه مداخله نیروی خارجی انجام خواهد داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, ژئوپلیتیک, شرق آسیا

فارن افرز: عصر سلطه آمریکا بر خاورمیانه به پایان رسیده است

نشریه آمریکایی با اشاره به اینکه تلاش‌های آمریکا برای یک جبهه متحد علیه ایران غیرسازنده است، تأکید کرد عصر سلطه آمریکا بر منطقه غرب آسیا به پایان رسیده است.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, اوکراین, ایران, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عربستان سعودی, فلسطین, قطر, مصر, مقاله, یمن