تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

یک منبع کارگری در شهرداری دزفول به خبرنگار ایلنا گفت: گروهی از کارگران قرارداد حجمی شهرداری دزفول در ادامه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات معوقه، اعتراض صنفی برگزار کردند. به ادعای این کارگر؛ پرداخت مطالبات سنواتی، تسریع در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، به روز شدن حقوق‌ها و تامین امنیت شغلی مجموعه این مطالبات است. وی ... تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران عملیاتی شرکت نفت فلات ‌قاره در لاوان

جمعه ۳۱ فرودین ۱۴۰۳ اهم مطالبات: حذف نفوذی‌ها و مدیران نالایق و فاسد، حذف سقف حقوق، اصلاح کف حقوق، حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ده و پرداخت معوقات آن، عودت مازاد مالیات کسر شده، اصلاح روش اخذ مالیات در مناطق عملیاتی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

سال نو فرارسید، اما معیشت هزاران ماهیگیر زحمتکش در شمال و جنوب کشور همچون سالیان گذشته نه‌تنها بهبود نیافته بلکه وخیم‌تر نیز شده‌ است. معیشت و امنیت شغلی ماهیگیران مانند دیگر کارگران و زحمتکشان رشته‌های صنعتی و خدماتی، با اجرای سیاست‌های نولیبرالی در رژیم ولایت ‌فقیه بیش از گذشته به‌مخاطره افتاده ‌است. ماهیگیران ۴ شهرستان ... خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگران, ماهیگیران, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

استخدام با قراردادهای “حجمی” که تحمیل شرایطی استثماری و وضعیتی دشوار در روند کار به زحمتکشان از ویژگی‌های اساسی‌اش است، در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۱ با این عبارت به کانون صنفی کارفرمایان ابلاغ شد: “بر اساس مادهٔ ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری- به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده می‌‌شود از طریق مناقصه و با عقد قرارداد با ... قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

ادامه

استثمار, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله

تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

مکان؛ میدان راه آهن مقابل اداره کل این تجمع کارگران اراک طی فراخوانی از قبل داده شده انجام گرفته و باید گفت شرکت های قراردادی حاضر نیستند با قرار داد امضا شده با کارگران کار بکنند و باید گفت این تجمعات و اعتراضات و اعتصابات ادامه خواهد داشت یک منبع کارگری در راه‌آهن اراک به ... تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

اویل پرایس؛ اعتراضات کارگری، بحران جهانی تورم را وخیم‌تر می‌کند

تارنمای اویل پرایس با اشاره به بحران جهانی تورم که بیشتر کشورها را درگیر کرده است، نوشت، تهدید کارگران شاغل در زنجیره‌های اصلی تامین کالا به اعتصاب، به دلیل نارضایتی از اوضاع شغلی خود، می‌تواند بحران تورم را وخیم‌تر کند.

 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای اویل پرایس نوشت: کارگرانی که نقش کلیدی را در زنجیره‌های تامین در سراسر جهان ایفا می‌کنند، به خوبی می‌دانند که شغل آنها هرگز تا به این اندازه مهم نبوده است و آنها اکنون از این اهرم استفاده می‌کنند و خواستار شرایط بهتر اشتغال هستند.

 

بر اساس گزارش جدید تارنمای بلومبرگ، اعتراضات کارگری در همه نقاط زنجیره تامین جهانی، از جمله راه‌آهن، حمل‌ونقل، انبارها و بنادر، و در همه نقاط جهان از  استرالیا گرفته تا پرو در حال افزایش است.

 

«کِیتی فاکس هادس» مدرس روابط استخدامی در دانشکده مدیریت دانشگاه شفیلد در انگلیس در این زمینه گفت: «زنجیره‌های تأمین جهانی برای مقابله با بحرانی هایی مانند همه‌گیری تنظیم نشده اند و کارفرمایان واقعا بار این بحران را بر کارگران منتقل کرده‌اند.»

 

اویل پرایس تورم را مهم ترین مساله سیاسی کنونی ارزیابی کرد و نوشت اختلال هایی که در زنجیره های عرضه کالاها ایجاد شده تاثیرات پیچیده ای بر قیمت ها داشته و اهمیت فوق العاده ای یافته است.

 

حتی تهدید به اعتصاب نیز می تواند باعث افزایش قیمت ها شود؛ همان طوری که در سال جاری در نروژ اتفاق افتاد و کارگران بخش انرژی تهدید به اعتصاب کردند و قیمت گاز طبیعی اروپا در نتیجه چنین تهدیدی افزایش یافت.

 

بر اساس گزارش ها، در آمریکا، تهدید اعتصاب در بخش راه آهن خطر بسیار مشهودی است و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تلاش می کند به حل اختلافات درباره شرایط کاری ۱۱۵ هزار کارگر و کارفرمای آنها کمک کند. بزرگترین تهدید در آمریکا ۲۲ هزار کارگر اسکله ساحل غربی است که قراردادهای آنها در اوایل ماه ژوئیه به پایان رسید. آنها در بحبوحه مذاکره برای یک قرارداد جدید هستند و هم کارگران و هم کارفرمایان گفته اند که قصد دارند از تعطیلی بنادر جلوگیری کنند.

 

بر اساس برآورد دانشگاه کرنل آمریکا  در سال  ۲۰۲۱ میلادی، ۲۶۰ اعتصاب با مشارکت ۱۴۰ کارمند انجام شده است. «اِلی فریدمن» استادیار این داشنگاه گفت: یک بازار کار بسیار فشرده وجود دارد؛ چنین شرایطی کارگران را در موقعیتی قرار می‌‌دهد که علاوه بر تعداد فراوانی از شکایات خود، احساس قدرت نیز می‌کنند.

 

در انگلیس نیز مساله مشابهی وجود دارد و رانندگان قطار تهدید به اعتصاب در ۳۰ ژوئیه (۸ مرداد) کرده‌اند.

 

کانادا شاهد بود که «ده‌ها هزار» کارگر ساختمانی در ماه مه (اردیبهشت) کار خود را ترک کردند و راه‌آهن‌های این کشور نیز با خطر اعتصاب مقابله کردند.

 

کامیون داران در پرو در این ماه اعتصاب سراسری برگزار می کنند. آرژانتین و آفریقای جنوبی نیز به دلیل اعتراض کارگران با تاخیرهایی در ارائه خدمات مواجه شده‌اند.

 

بنادر آلمان به تازگی با یک اعتصاب دو روزه مواجه شده اند و صنعت کشتی سازی کره جنوبی نیز با اعتراضات روبرو شده است.

 

اویل پرایس در پایان نوشت: در خارج از زنجیره عرضه، اعتصابات کارگری همچنان ادامه دارد. بعد از همه گیری شرکت های هواپیمایی با کمبود نیرو مواجه هستند  و به دلیل اعتصابات کارگری با اختلال در پروازها مواجه بوده‌اند.

 

فرودگاه شارل دوگل فرانسه بعد از اعتصابات کارگری مجبور به لغو پروازها شد و فرودگاه هیترو در انگلیس با دشواری از بروز سرنوشت مشابهی خودداری کرد.

اعلامیۀ تشکیلات دموکراتیک زنان ایران: تشدید خفقان و اعمال فشار بر زنان نشانهٔ هراس رژیم ولایی از نیروی پُرتوان زنان است

تشکیلات دموکراتیک زنان ایران دستگیری‌های گستردهٔ اخیر، از جمله بازداشت عدهٔ زیادی از مادران دادخواه، و اعمال فشار بر زنان و تضییق حقوق انسانی آنها به بهانهٔ “حفظ عفاف و حجاب” را قاطعانه محکوم می‌کند.

ادامه

اسلام سیاسی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, بیانیه, حقوق بشر, دهقانی, زنان, سیاسی, کارگری, معلمان, مقاله

سرگردانی صد‌ها مسافر درپی اعتصاب کارکنان فرودگاه‌های استرالیا

کارکنان بخش حمل و نقل بار در فرودگاه‌های بخش شرقی استرالیا دست به اعتصاب زدند که باعث ایجاد مشکل در تحویل بار به مسافران شد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, استرالیا, انگلستان, ایتالیا, جهان, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری

معلمان حق‌التدریسی وغیررسمی خواستار همسان‌سازی حقوق ومزایای مزدی شدند

با توجه به ابلاغ شرایط و ضوابط رتبه‌بندی معلمان، نیروهای حق‌التدریس و آزاد، خواستار همسان‌سازی حقوق و مزایای مزدی شدند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, معلمان