به‌دستور قاضی دادگاهی در آمریکا رئیس‌جمهوری قبلی هندوراس بازداشت شد

در نخستین حضور «خوان اورلاندو هرناندز» در یک دادگاه آمریکایی به اتهام قاچاق سلاح و مواد مخدر، قاضی این دادگاه دستور بازداشت این رئیس‌جمهوری سابق هندوراس را صادر کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادستان‌های آمریکایی خوان اورلاندو هرناندز، رئیس‌جمهوری سابق هندوراس را که زمانی از متحدان واشنگتن بود، به دریافت میلیون‌ها دلار از قاچاقچیان، از جمله از «ال کاپو» در مکزیک، در زمان ریاست‌جمهوری‌اش از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ متهم می‌کنند.

 

بر اساس متن کیفرخواستی که در روز پنجشنبه در دادگاه فدرال منطقه منهتن در آمریکا ارائه شد، هرناندز از این پول برای ثروتمند کردن خود و تامین بودجه کارزارهای سیاسی‌اش استفاده کرده است و در عوض آن، قاچاقچیان را از بازداشت در امان نگاه داشته و دسترسی آنان به اطلاعات مربوط به اجرای قانون را تسهیل کرده است.

 

این متهم با سه اتهام جنایی از جمله معاونت در قاچاق کوکائین و حمل سلاح مواجه است.

 

انتظار می‌رود هرناندز در ۱۰ ماه مه به دادگاه احضار شود و تا آن زمان، در بازداشت به سر خواهد برد.

 

همچنین برادر او، تونی هرناندز که زمانی عضو کنگره هندوراس بود در مارس ۲۰۲۱ به اتهام قاچاق موادمخدر، در منطقه منهتن به حبس ابد محکوم شد.

کره‌شمالی؛ هدف آمریکا از مداخله در امور کوبا معدوم ساختن دستاوردهای کاسترو و نابودی سوسیالیسم بود

وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی کوبا و تحریک اعتراضات ضد دولتی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, سوسیالیسم, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, همبستگی

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره آمریکا، از جمله روسای کمیسون‌های نیروهای مسلح، امور خارجه و اطلاعات، روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که زندان گوانتانامو در کوبا را “فورا” ببندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا