پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه تائید کرد رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با تهدید‌های غرب دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده ... پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, مسابقه تسلیحاتی

هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد اگر آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه موشک مستقر کند، روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدیدهای امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و ... هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, فیلیپین

تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

مقامات آمریکایی همزمان با آغاز ماموریت فضایی کاوشگر قمری «چانگ‌ای‌۶» چین به نیمه پنهان ماه نسبت به شتاب پیشرفت‌های فضایی این کشور ابزار نگرانی ‌کردند. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، چین روز جمعه یک فضاپیمای رباتیک برای سفر به نیمه پنهان ماه پرتاب کرد که ماموریتی از جنبه فناورانه (تکنولوژیک) دشوار است ... تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلیس, ایتالیا, پاکستان, تایلند, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, سوئد, سوئیس, غرب, فرانسه, گزارش, مصر

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

بسته شدن حریم هوایی دریای آزوف از سوی روسیه

مرکز اطلاعات هوانوردی روسیه یکشنبه شب به وقت تهران از بسته شدن حریم هوایی بر فراز دریای «آزوف» خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، به نوشته روزنامه «جروزالم پست» مرکز اطلاعات هوانوردی روسیه اعلامیه‌ای صادر کرده که بر اساس آن از نیمه شب یکشنبه و دوشنبه، بیشتر حریم هوایی بر فراز دریای آزوف را می‌بندد. ردیاب‌های مستقل گزارش دادند که شماری از کشتی‌های نیروی دریایی روسیه روز یکشنبه نیز وارد دریای آزوف شدند.

 

دریای آزوف بخش شمالی دریای سیاه است که از تنگه «کرچ» به آن می‌پیوندد. کرانه شمالی آن در اوکراین، شرقی روسیه، و غربی در شبه جزیره کریمه است.

 

بر اساس این گزارش، از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار ۱۰۰ هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، فضا سازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

 

در رویدادی مرتبط با تحولات روسیه و اوکراین، کاخ الیزه شامگاه یکشنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اطمینان داده که نظامیان روس پس از پایان رزمایش، از بلاروس باز میگردند.

 

کاخ الیزه فرانسه اضافه کرد که طی ساعت‌های آینده گفت‌وگوی تلفنی میان ماکرون با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان انجام خواهد شد.

 

رسانه‌های روس نیز خبر دادند که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز روز دوشنبه گفت‌وگوی تلفنی درباره بحران اوکراین خواهند داشت.

 

کاخ کرملین روسیه نیز اعلام کرده که رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور فرانسه از تلاش‌های ناتو برای انتقال تسلیحات به اوکراین انتقاد کرده و گفت که این اقدام ناتو کی‌یف را تشویق خواهد کرد تا درگیری‌ها در دونباس را با توسل به زور حل کند.

 

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز روز یکشنبه طی تماس تلفنی با همتای فرانسوی اعلام کرد، اتهام‌زنی‌های کشورهای غربی درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین بی اساس است. وی همچنین هشدار داد که مقام‌های کی‌یف دست به کارزار نظامی در منطقه دونباس زده و اقدامات نظامی تحریک‌آمیز انجام داده‌اند.

اقتصاد اوکراین، قربانی جنگ روانی آمریکا علیه روسیه

روستیسلاو شورما معاون دفتر رئیس جمهوری اوکراین اذعان کرد که کشورش به دلیل انتشار موج عظیمی از اخبار مبنی بر تهاجم احتمالی روسیه به کشورش، متحمل خسارات اقتصادی ماهانه بین ۲ تا ۳ میلیارد دلار می‌شود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

مقام سابق بانک جهانی از پشت پرده بحران اوکراین می‌گوید؛ آمریکا به دنبال بازار گاز اروپاست

«جان فاستر» کارشناس اقتصاد نفت اعتقاد دارد موضوع تنش در اوکراین جنبه‌های تجاری و ژئوپلیتیک دارد و بخش مهمی از مداخلات آمریکا در آن با هدف عملیاتی نشدن پروژه نورداستریم۲ است زیرا موجب وابستگی اروپا به مسکو و دوری آن از آمریکا می‌شود.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, اوکراین, تحلیل, روسیه, فرانسه, لهستان, ناتو

کوبا و روسیه روابطشان را تعمیق می‌کنند

وزارت امور خارجه کوبا در پی سفر “یوری بوریسوف”، معاون نخست وزیر روسیه به آن کشور، اعلام کرد که روسیه و کوبا روابطشان را تعمیق خواهند کرد و به جستجوی همکاری با یکدیگر در حوزه‌های حمل و نقل، انرژی، صنعت و بانکداری می‌پردازند.

ادامه

ارژانتین, امریکا, امریکای لاتین, اوکراین, برزیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, کوبا, ناتو, نیکاراگوئه, ونزوئلا