بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

پایان موفق مانور نیروهای بازدارندگی راهبردی روسیه

طبق اطلاعات کاخ کرملین و وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح روسیه روز شنبه مانور برنامه ریزی شده نیروهای بازدارندگی راهبردی را تحت نظارت ولادیمیر پوتین برگزار کردند که طی آن شلیک تمامی موشک‌های بالستیک و کروز با موفقیت انجام شد.

 

به گزارش تسنیم، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای هوا-فضا، ناوگان شمالی و دریای سیاه و همچنین نیروهای موشکی راهبردی در مانورهای نیروهای بازدارندگی راهبردی روسیه که به رهبری ولادیمیر پوتین در حال برگزاری است، مشارکت دارند.

 

در این گزارش یادآوری شده بود که رزمایش نیروهای بازدارندگی راهبردی به منظور آزمایش آمادگی مراکز فرماندهی و کنترل نظامی، خدمه رزمی پرتاب، خدمه کشتی‌های جنگی و ناوهای مجهز به موشک‌های راهبردی برای انجام وظایف محوله و همچنین قابل اطمینان بودن تسلیحات نیروهای راهبردی هسته‌ای و غیرهسته‌ای روسیه برنامه ریزی شده است.

 

خبرگزاری «تاس» در این رابطه گزارش داد، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین شب گذشته اعلام کرد که در تاریخ ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن ماه)، نیروهای مسلح روسیه مانور برنامه ریزی شده نیروهای بازدارندگی راهبردی را برگزار کردند که طی آن انواع موشک‌های بالستیک و کروز با موفقیت پرتاب شدند. این رزمایش تحت نظارت مستقیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه انجام شد.

 

این رزمایش با حضور نیروها و تجهیزات نیروهای هوا-فضا، منطقه نظامی جنوبی روسیه، نیروهای موشکی راهبردی و ناوگان شمالی و دریای سیاه این کشور برگزار شد.

 

در وزارت دفاع روسیه نیز تاکید شد، که تمامی وظایف تعیین شده برای نیروهای بازدارندگی راهبردی به طور کامل انجام شده است. تمامی موشک‌ها به اهداف اصابت کرده و مشخصات تعیین شده را تایید کردند. قابلیت اطمینان تسلیحات نیروهای راهبردی هسته‌ای و غیرهسته‌ای نیز بررسی شد.

 

بدین ترتیب در مانورهای روز گذشته ناوهای ناوگان دریایی اقدام به پرتاب موشک‌های کروز از نوع “کالیبر” و موشک‌های مافوق صوت “زیرکون” به سمت اهداف دریایی و زمینی کردند. علاوه بر این، نیروهای هوا-فضای روسیه نیز با موفقیت موشک‌های بالستیک مافوق صوت “کینجال” را شلیک کردند. پرتاب موشک کروز استقرار زمینی “اسکندر” نیز در پایگاه آزمایشی کاپوستین‌یار در منطقه آستاراخان انجام گرفت.

 

زیردریایی اتمی کاره‌لیا در آب‌های دریای بارنتز نیز موشک بالستیک “سینوا” را شلیک کرد. موشک بالستیک قاره پیمای “یارس” از مرکز فضایی- آزمایشی دولتی کورا در شبه جزیره کامچاتکا پرتاب شد.

 

همچنین یادآوری شده که موشک‌های کروز پرتاب شده از جنگنده موشک اندازهای راهبردی دوربرد توپواف-۹۵ نیز به تمامی اهداف تعیین شده زمینی اصابت کردند و تمامی پرتاب‌های فوق با موفقیت انجام شد.

 

روند اجرای مانور نیروهای بازدارندگی راهبردی توسط رئیس جمهوری روسیه و به همراهی الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروس وی نظارت شد.

مقام سابق بانک جهانی از پشت پرده بحران اوکراین می‌گوید؛ آمریکا به دنبال بازار گاز اروپاست

«جان فاستر» کارشناس اقتصاد نفت اعتقاد دارد موضوع تنش در اوکراین جنبه‌های تجاری و ژئوپلیتیک دارد و بخش مهمی از مداخلات آمریکا در آن با هدف عملیاتی نشدن پروژه نورداستریم۲ است زیرا موجب وابستگی اروپا به مسکو و دوری آن از آمریکا می‌شود.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, اوکراین, تحلیل, روسیه, فرانسه, لهستان, ناتو

در دفاع از راه‌حل صلح‌آمیز برای بحران اوکراین؛ نه به گسترش قلمرو ناتو در شرق، نه به مداخلهٔ ناتو در بحران اوکراین!

به ادعای مکرر سران و رسانه‌های کشورهای غربی و به‌ویژه آمریکا و بریتانیا در چند روز گذشته، حملهٔ روسیه به اوکراین و اشغال آن کشور قریب‌الوقوع است. چنین به نظر می‌رسد که در این مدت سران و رسانه‌های قدرت‌های غربی تمام تلاش تبلیغاتی خود را می‌کنند که این حمله حتماً رخ دهد! 

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, افغانستان, المان, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, اوکراین, بلاروس, تشنج زدایی, تهدید صلح جهانی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, سازمان امنیت و همکاری اروپا, سازمان ملل, شرق اروپا, عراق, فاشیسم, فرانسه, مقاله, نئونازیسم, ناتو

کوبا و روسیه روابطشان را تعمیق می‌کنند

وزارت امور خارجه کوبا در پی سفر “یوری بوریسوف”، معاون نخست وزیر روسیه به آن کشور، اعلام کرد که روسیه و کوبا روابطشان را تعمیق خواهند کرد و به جستجوی همکاری با یکدیگر در حوزه‌های حمل و نقل، انرژی، صنعت و بانکداری می‌پردازند.

ادامه

ارژانتین, امریکا, امریکای لاتین, اوکراین, برزیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, کوبا, ناتو, نیکاراگوئه, ونزوئلا

نعل وارونه

در حالی که «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا برای چندمین بار در هفته‌های اخیر مدعی شد، همتای روسی‌اش تصمیم خود را برای جنگ اوکراین گرفته است و بزودی این حمله را انجام خواهد داد، انفجار خط لوله گاز در لوهانسک و تأکید سخنگوی جمهوری خلق دونتسک بر طرح‌های پنهان کی‌یف برای حمله احتمالی به این ... نعل وارونه

ادامه

المان, امریکا, امنیتی, اوکراین, بلاروس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, غرب, لوگانسک, ناتو