کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

برآورد نیروی هوایی آمریکا؛ چین بزرگترین قدرت موشکی جهان است

در گزارش جدید دانشگاه هوایی نیروی هوایی آمریکا، از چین به عنوان بزرگترین قدرت موشکی کنونن جهان نام برده شده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، ارتش چین در حال توسعه گسترده موشک‌های اتمی و متعارف است و این موضوع در گزارش دانشگاه هوایی نیروی هوایی ایالات متحده ذکر شده است.

 

به نوشته شماره پنجشنبه روزنامه «واشنگتن تایمز» در گزارش «موسسه مطالعات هوافضای چین» وابسته به دانشگاه نیروی هوایی آمریکا آمده است که نیروی موشکی چین هم از نظر پیچیدگی موشک‌ها و هم از نظر اندازه زرادخانه خود در حال گسترش است. رشد موشک‌ها و پرتابگرها بر اساس تعداد روزافزون تیپ‌های نیروی موشکی چین قابل توجه است.

 

در این گزارش آمده است که این موشک‌ها شامل موشک‌های قاره پیما از جمله «دانگ‌فنگ-۳۱» و همچنین موشک بالستیک ضد کشتی «دانگ فنگ-۲۱» می‌شود.

 

در بخشی دیگر این گزارش آمده است: «به طرز باورنکردنی، بین سال‌های ۲۰۱۷ تا اواخر سال ۲۰۱۹، دستکم ۱۰ تیپ موشکی جدید به ارتش چین اضافه شد بنابراین، یگان موشکی چین از یک نیروی کوچک و ساده متشکل از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد به یک نیروی فزاینده بزرگ، مدرن و مهیب با طیف گسترده‌ای از موشک‌های اتمی و متعارف تبدیل شده است.»

 

بر اساس این گزارش، قدرت موشکی متعارف چین بیش از ۲۲۰۰ موشک بالستیک و کروز تخمین زده می‌شود که بزرگترین نیروی موشکی جهان محسوب می‌شود. چین بیش از ۱۰۰۰ موشک در برد تایوان که هدف اصلی راهبردی نظامی این کشور است، مستقر کرده است.

 

سرگرد «کریستوفر میهال» افسر اتمی و ضد سلاح های کشتار جمعی آمریکا گفت که علاوه بر اعداد، دقت برخی از موشک‌های چینی تا ۸۰۰ درصد افزایش یافته است.

 

سرگرد میهال گفت که موشک‌های چین با ارزش‌ترین دارایی نظامی کنونی چین هستند زیرا آنها توانایی‌های تهاجمی و دفاعی در برابر طیف گسترده‌ای از دشمنان را در اختیار چین قرار می‌دهند.

 

از سویی دیگر، روزنامه ژاپنی «یومیوری شیمبون» این هفته گزارش داد که ارتش ژاپن در حال بررسی ساخت بیش از ۱۰۰۰ موشک کروز دوربرد در پاسخ به تهدیدهای فزاینده چین است. انباشته شدن موشک بر اساس نگرانی در مورد درگیری احتمالی بین این دو کشور است.

 

این روزنامه به نقل از منابعی در توکیو گزارش داد که این موشک‌ها در جزایر جنوبی از «کیوشو» تا جزیره «نانسی» مستقر خواهند شد. هدف موشک‌های دوربرد مقابله با استقرار موشک‌های چین به سمت تایوان خواهد بود، سلاح‌هایی که احتمالاً در درگیری‌های آینده نیز می‌توانند به ژاپن حمله کنند.

جانسون در کی‌یف: نمی‌توانید با پوتین مذاکره کنید

بوریس جانسون، نخست‌وزیر مستعفی انگلیس روز چهارشنبه در جریان سفرش به کی‌یف گفت که با هرگونه تلاش برای مذاکره و عادی‌سازی روابط با روسیه بر سر عملیات نظامی این کشور در اوکراین مخالف است.

ادامه

انگلستان, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, گزارش

اجتناب کشورهای آسیا-اقیانوس آرام از جانبداری از آمریکا

ایالات متحده در اقدامی برای آهسته کردن روند رشد و شکوفایی چین (اگر نگوییم بازداشتن)، سعی کرده چین را به عنوان یک متجاوز که در حال مختل کردن نظم بین‌المللی قانون‌مدار و به عنوان یک قلدر که مشغول زورگویی و ارعاب همسایگان منطقه‌ای خود است، ترسیم کند.

ادامه

آ. سه. آن, اروپا, استرالیا, اسیا, اقیانوسیه, امریکا, امنیتی, انگلستان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک, سنگاپور, شرق آسیا

کاخ سفید: در جنگ با روسیه، زمان علیه اوکراین است

به گزارش خبرگزاری فارس، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد امروز (چهارشنبه) گفت که در عملیات روسیه در منطقه دونباس، زمان علیه اوکراین است.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

آسوشیتدپرس: ۳ میلیارد دلار اسلحه؛ هدیه آمریکا برای «روز استقلال» اوکراین

در ادامه سیاست‌های جنگ‌افروزانه آمریکا و تداوم جنگ در اوکراین، واشنگتن قصد دارد ۳ میلیارد دلار تسلیحات نظامی دیگر برای ارتش اوکراین ارسال کند.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا