خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

جانسون در کی‌یف: نمی‌توانید با پوتین مذاکره کنید

بوریس جانسون، نخست‌وزیر مستعفی انگلیس روز چهارشنبه در جریان سفرش به کی‌یف گفت که با هرگونه تلاش برای مذاکره و عادی‌سازی روابط با روسیه بر سر عملیات نظامی این کشور در اوکراین مخالف است.

 

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از اسپوتنیک، جانسون گفت: ما باید با هر گونه تلاش برای عادی سازی روابط با پوتین [ولادیمیر] رئیس جمهور روسیه مبارزه کنیم… ما همچنین می‌دانیم که اکنون زمان پیشبرد یک طرح ضعیف برای مذاکره با کسی که علاقه‌ای به آن ندارد، نیست. شما نمی‌توانید با او مذاکره کنید.

 

جانسون در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف گفت: با یک خرس در حالی که پای شما را می‌خورد یا یک سارق خیابانی که شما را به زمین چسبانده است، نمی‌توانید مذاکره کنید.

 

جانسون افزود: مذاکره بین کی یف و مسکو حتی در صورت پیشنهاد پوتین غیرممکن خواهد بود. هیچ مذاکره ای وجود ندارد، هیچ پیشنهادی وجود ندارد. ولادیمیر پوتین حتی پیشنهاد مذاکره نیز نمی‌دهد و حتی اگر او هم چنین بود، سخت است که ببینیم چگونه می‌توانید، چگونه مردم اوکراین می‌توانند در شرایط فعلی مذاکره کنند.

 

جانسون در جریان این سفر که مصادف با روز استقلال اوکراین بود از بسته کمکی ۵۴ میلیون پوندی (۶۳.۵ میلیون دلاری) شامل سیستم های نظارتی و موشکی بدون سرنشین خبر داد و گفت: بسته حمایتی امروز به نیروهای مسلح شجاع و انعطاف‌پذیر اوکراین تقویت دیگری در توانمندی خود می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد به عقب راندن نیروهای روسی و مبارزه برای آزادی خود ادامه دهند. بسته کمک نظامی به بهبود قابلیت‌های نظارتی دوربرد و هدف‌گیری دفاعی اوکراین کمک می‌کند. بریتانیا از زمان آغاز جنگ با روسیه در فوریه تاکنون بیش از ۲.۳ میلیارد پوند کمک نظامی و مالی به اوکراین متعهد شده است.

 

بر اساس بیانیه دفتر وی، جانسون به زلنسکی گفت که اوکراین می‌تواند و در جنگ پیروز خواهد شد.

 

وی همچنین از جامعه بین‌المللی خواست که در مسیر اوکراین باقی بماند، وی افزود: آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد برای همه ما اهمیت دارد، به همین دلیل است که من امروز اینجا هستم تا این پیام را برسانم که بریتانیا با شما است و در روزها و ماه‌های آینده با شما خواهد بود و شما می‌توانید و پیروز خواهید شد.

 

اجتناب کشورهای آسیا-اقیانوس آرام از جانبداری از آمریکا

ایالات متحده در اقدامی برای آهسته کردن روند رشد و شکوفایی چین (اگر نگوییم بازداشتن)، سعی کرده چین را به عنوان یک متجاوز که در حال مختل کردن نظم بین‌المللی قانون‌مدار و به عنوان یک قلدر که مشغول زورگویی و ارعاب همسایگان منطقه‌ای خود است، ترسیم کند.

ادامه

آ. سه. آن, اروپا, استرالیا, اسیا, اقیانوسیه, امریکا, امنیتی, انگلستان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک, سنگاپور, شرق آسیا

کاخ سفید: در جنگ با روسیه، زمان علیه اوکراین است

به گزارش خبرگزاری فارس، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد امروز (چهارشنبه) گفت که در عملیات روسیه در منطقه دونباس، زمان علیه اوکراین است.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

آسوشیتدپرس: ۳ میلیارد دلار اسلحه؛ هدیه آمریکا برای «روز استقلال» اوکراین

در ادامه سیاست‌های جنگ‌افروزانه آمریکا و تداوم جنگ در اوکراین، واشنگتن قصد دارد ۳ میلیارد دلار تسلیحات نظامی دیگر برای ارتش اوکراین ارسال کند.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا