افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ایران دو نفتکش یونانی را در آب‌های بین‌المللی خلیج فارس توقیف کرد

وزارت خارجه یونان طی اعتراضی رسمی اقدام ایران به توقیف نفتکش‌های این کشور را «دزدی دریایی» توصیف و محکوم کرد. بنا به گفته این وزارتخانه نیروهای ایرانی هنگام به کنترل گرفتن این دو نفتکش علیه خدمه آنها دست به خشونت زده‌اند

 

به گزارش العربیه؛ ایران پس از احضار کاردار سفارت یونان در تهران در واکنش به مصادره محموله نفتی ایرانی از سوی آمریکا در آب‌های یونان، به توقیف و مصادره دو نفتکش یونان که در آب‌های بین‌المللی خلیج(فارس) در حال دریانوردی بودند، اقدام کرد.

 

وب‌سایت «لوید لیست» که اخبار حمل نقل دریایی را رصد می‌کند جمعه ۶ خرداد از توقیف دو نفتکش حامل پرچم یونان در آب‌های بین‌المللی منطقه خلیج(فارس) توسط ایران خبر داد.

 

بنا به گزارش‌ این وب‌سایت نیروهای ایرانی پس از استیلا بر عرشه این دو نفتکش آنها را به سوی آب‌های ساحلی ایران هدایت کردند.

 

سپاه پاسداران ایران پس از توقیف دو نفتکش یونانی در آب‌های بین‌المللی خلیج(فارس) و مجبور کردن آنها به حرکت به سوی سواحل ایران، با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که این اقدام را در واکنش به توقیف نفتکش حامل نفت ایران که پیش‌تر در آب‌های یونان توقیف و نفت آن از سوی آمریکا تخلیه و مصادره شده، انجام داده است.

 

همزمان با آن رسانه‌های ایران اعلام کردند که «ایران ۲ نفتکش متعلق به یونان و پرچمدار یونان را به تلافی توقیف نفت ایران که قبلا توسط مقامات ایالات متحده در خارج از یونان توقیف شده بود، توقیف کرد.»

 

در رسانه‌های ایران نام این دو نفتکش یونانی توقیف شده «Prudent Warrior» و «Delta Poseidon» اعلام شده است.

 

از سویی وزارت خارجه یونان طی اعتراضی رسمی اقدام ایران به توقیف نفتکش‌های این کشور را «دزدی دریایی» توصیف کرده و به شدت محکوم کرد.

 

در نامه اعتراض‌آمیز وزارت خارجه یونان گفته شده که نیروهای ایرانی هنگام به کنترل گرفتن این دو نفتکش علیه خدمه آنها دست به خشونت زده‌اند.

 

وب‌سایت «تانکر تراکرز» که حرکت نفتکش‌ها را رصد می‌کند نیز درباره این حادثه اعلام کرد که نفتکش‌های یونانی که توسط ایران توقیف شده‌اند، نفت عراق و قطر را حمل می‌کردند.

 

ساعاتی پیش از وقوع این حادثه «رویترز» گزارش داد که ایران به اقدامات تلافی‌جویانه علیه یونان تهدید کرده است.

 

ایران چهارشنبه چهارم خرداد در واکنش به توقیف نفتکش روسی حامل نفت قاچاقی ایران در آب‌های یونان و تخلیه محموله آن توسط آمریکا، کاردار سفارت یونان در تهران را احضار کرده و خواستار آن شد تا این نفتکش توقیف شده فورا آزاد شود.

 

وزارت خارجه ایران همچنین جمعه، کاردار سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران را در اعتراض به تخلیه محموله نفت قاچاقی آن از سوی ایالات متحده احضار کرد.

 

شایان ذکر است که مقامات یونانی تانکر روسی «لانا» که در بندر کاریستوس این کشور پهلو گرفته بود را بنا به خواست آمریکا در ۱۵ آوریل امسال توقیف کرده‌اند. پس از آن ایالات متحده محموله این نفتکش روسی که نفت قاچاق شده از ایران را جابجا می‌کرد را به نفتکش دیگری تخلیه و مصادره کرد.

لاوروف: نیروهای روس در سوریه می‌مانند/ اشغالگران آمریکایی جدایی‌طلبی را تشویق می‌کنند

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه نیروهای این کشور در سوریه تقریبا ماموریت نظامی ندارند، گفت که این نیروها بنا به درخواست دولت دمشق در سوریه حضور دارند و تعدادشان بر اساس ماموریت‌ها تعیین می‌شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تجاوز نظامی, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا

مسکو: اسرای اوکراینی به‌دریافت دستور برای کشتار غیرنظامیان اقرار کردند

دولت روسیه فاش کرد اعترافات اسرای اوکراینی حاکی از هدفگیری عامدانه غیرنظامیان توسط نیروهای این کشور و با دستور مقامات ارشد ارتش است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, غرب

سرنگونی ۹۰ پهپاد بیرقدار ترکیه توسط روسیه در اوکراین

یک مقام روس فاش کرد که از آغاز عملیات ویژه نظامی برای حفاظت از دونباس، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه موفق به انهدام حدود ۹۰ فروند پهپاد «بیرقدار» ساخت ترکیه شده‌اند.

ادامه

اوکراین, ترکیه, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا