روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

روزنامه‌نگار آلمانی تأکید کرد که ارتش روسیه تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای اوکراین را در میانه راه و قبل از اینکه به دست ارتش اوکراین برسد، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ... روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

مسکو از حمایت بی‌قید و شرط کره شمالی از اقدام نظامی روسیه در اوکراین تشکر و اعلام کرد که مناسبات ۲ کشور به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا یافته است. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، «ایوان ژلوخووتسف» رئیس اداره اول آسیا در وزارت خارجه روسیه جمعه گفت: ما از کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) ... مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

سرنگونی ۹۰ پهپاد بیرقدار ترکیه توسط روسیه در اوکراین

یک مقام روس فاش کرد که از آغاز عملیات ویژه نظامی برای حفاظت از دونباس، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه موفق به انهدام حدود ۹۰ فروند پهپاد «بیرقدار» ساخت ترکیه شده‌اند.

 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ریانووستی امروز (چهارشنبه) به نقل این مقام روس اعلام کرد که این تعداد شامل هواپیماهایی نیست که با موشک های بالدار به دقت بالا در منطقه دونباس منهدم شده‌اند.

 

به گفته این مقام روس، هواپیماهای بدون سرنشین بیرقدار به دلیل اندازه نسبتا بزرگ، سرعت کم و قدرت مانور ضعیف از جمله اهداف آسان برای سامانه‌های موشکی ضد هوایی روسیه مانند پانتسیر- اس۱، تور ام ۱ و بوک ام۲ هستند.

 

وی افزود که پهپادهای ترکیه بر اساس یک سامانه ناوبری بصری خودگردان عمل می‌کنند و می‌توانند در هر لحظه تنها به یک هدف حمله کنند.

 

روس‌ها پیشتر به فروش پهپادهای بیرقدار  TB۲ ترکیه به اوکراین اعتراض کرده است.

 

خبرگزاری رویترز در این باره به نقل از یک مقام ترک نوشت: فروش پهپادهای بیرقدار ترکیه به اوکراین توسط یک شرکت خصوصی انجام شده است.

 

یک مقام بلندپایه ترکیه نیز در این باره گفته بود که روسیه به دلیل فروش پهپادهای مسلح بیرقدار TB۲ به اوکراین از ترکیه شکایت کرده است، اما او خاطرنشان می‌کند که فروش پهپادها به وسیله یک شرکت خصوصی ترکیه‌ای انجام شده و معاملات دولت به دولت نیست.

 

این مقام ترک که نامی از او برده نشده در نشستی با رسانه‌های خارجی گفته که روس‌ها ناراحت هستند و هر از چند گاهی از فروش پهپاد شکایت می‌کنند. ما پیشتر پاسخ داده‌ایم که اینها شرکت‌های خصوصی هستند و خرید پهپادها توسط اوکراین پیش از جنگ نیز انجام شده است.

 

دولت اوکراین تاکنون دهها فروند پهپاد بیرقدار از ترکیه خریداری کرده است.

«نگرانی شدید» ژاپن از تحرکات نظامی چین، روسیه و کره شمالی

یک سخنگوی ارشد دولت ژاپن درخصوص تحرکات نظامی اخیر چین و روسیه ابراز نگرانی کرده و درخصوص تداوم آزمایش‌های موشکی کره شمالی هشدار داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا, کره شمالی

لاگارد: روسیه ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را آشکار کرد

رئیس بانک مرکزی اروپا گفت: عملیات نظامی روسیه در اوکراین ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را آشکار کرده است.  

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, امریکای شمالی, ایتالیا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, فرانسه, هلند

آمریکا: نمی‌توانیم به سرعت روابط هند و روسیه را مختل کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد به دلیل روابط مستحکم هند و روسیه در شورای چهار جانبه اخیر با مشارکت هند بیانیه‌ای علیه روسیه صادر نشده است.  

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, هندوستان

ارتش کره جنوبی صبح امروز از آزمایش موشکی جدید کره شمالی خبر داد

پس از آن که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی صبح امروز از آزمایش موشکی جدید کره شمالی خبر داد، مقام‌های این کشور اعلام کردند که پیونگ‌یانگ یک وسیله انفجاری اتمی آزمایش کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی