بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

مسکو: اسرای اوکراینی به‌دریافت دستور برای کشتار غیرنظامیان اقرار کردند

دولت روسیه فاش کرد اعترافات اسرای اوکراینی حاکی از هدفگیری عامدانه غیرنظامیان توسط نیروهای این کشور و با دستور مقامات ارشد ارتش است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، در جلسه شورای امنیت این سازمان تاکید کرد که “اسرای اوکراینی اقرار کرده‌اند دستوراتی از سوی مقامات ارشد ارتش برای تیراندازی به غیرنظامیان غیرمسلح دریافت کرده‌اند.”

 

او گفت: اعترافات بسیاری از سربازان اسیر شده نیروهای مسلح اوکراین وجود دارد که نشان می‌دهد دستور تیراندازی به غیرنظامیان را دریافت کرده‌اند.

 

نهم ماه آوریل، کارکنان دفتر حقوق بشر سازمان ملل در سفر به شهر بوچا، قتل غیرقانونی حدود ۵۰ تن را – از جمله اعدام بدون دادگاه ثبت – کردند. این هیئت همچنین بیش از ۳۰۰ مورد اتهام مبنی بر کشتن غیرنظامیان در شهرهایی که روسیه سابقا آن‌ها را تحت تصرف خود داشته، دریافت کرده است.

 

مقامات روس اما اتهام قتل غیرنظامیان را رد کرده و اوکراین را به صحنه‌سازی متهم کرده‌اند.

 

جنگ اوکراین از ۲۵ فوریه آغاز شده است که واکنش‌های تندی از سوی غرب به ویژه آمریکا را به دنبال داشته و این کشورها به اعمال تحریم‌های شدید به ویژه در عرصه اقتصادی علیه روسیه زده‌اند که به بحران غذایی در جهان منجر شده است.

 

نبنزیا همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به سوریه اشاره و تأکید کرد که «سوریه در مبارزه با تروریسم به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است اما آنچه مانع ثبات در این کشور می‌شود، اشغال بخش‌های وسیعی از اراضی سوریه توسط واشنگتن است».

 

وی آمریکا را به ادامه غارت منابع طبیعی و کشاورزی متعلق به مردم سوریه متهم کرد و گفت: واشنگتن در حال گسترش تجارت غیرقانونی غلات و نفت سوریه و قاچاق آنها به خارج از مرزها است.

شولتس در داووس: پوتین نباید در جنگ پیروز شود

صدراعظم آلمان امروز پنجشنبه در آخرین روز مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت که “ما نمی‌توانیم به پوتین اجازه دهیم در این جنگ پیروز شود.” حمله روسیه به اوکراین، مذاکرات در داووس را تحت‌الشعاع داشت.

ادامه

المان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, گزارش

«نگرانی شدید» ژاپن از تحرکات نظامی چین، روسیه و کره شمالی

یک سخنگوی ارشد دولت ژاپن درخصوص تحرکات نظامی اخیر چین و روسیه ابراز نگرانی کرده و درخصوص تداوم آزمایش‌های موشکی کره شمالی هشدار داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا, کره شمالی

سرنگونی ۹۰ پهپاد بیرقدار ترکیه توسط روسیه در اوکراین

یک مقام روس فاش کرد که از آغاز عملیات ویژه نظامی برای حفاظت از دونباس، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه موفق به انهدام حدود ۹۰ فروند پهپاد «بیرقدار» ساخت ترکیه شده‌اند.

ادامه

اوکراین, ترکیه, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا

لاگارد: روسیه ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را آشکار کرد

رئیس بانک مرکزی اروپا گفت: عملیات نظامی روسیه در اوکراین ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را آشکار کرده است.  

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, امریکای شمالی, ایتالیا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, فرانسه, هلند