هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

اوو مورالس؛ آمریکا از صلح و دموکراسی صحبت می‌کند ولی در واقع، جنگ و نابودی مردم را تامین مالی می‌کند

«اوو مورالس» رئیس‌جمهوری پیشین بولیوی با انتقاد از عملکرد آمریکا در قبال جنگ اوکراین، اقدامات واشنگتن در تخصیص بودجه‌های کلان ارسال سلاح به کی‌یف را ریختن هیزم در آتش این درگیری و شعله ورتر کردن آتش جنگ دانست.

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «اوو مورالس» رئیس‌جمهوری پیشین بولیوی (۲۰۰۶- ۲۰۱۹) در صفحه توییترش نوشت: ایالات متحده از «کمک» جدید ۷۵۵ میلیون دلاری به اوکراین در زمینه موشک‌ها، توپخانه سنگین و پهپادهای تجسسی خبر داد. آمریکا به جای کمک، به تشدید درگیری میان روسیه و اوکراین مشغول است.

 

مورالس که در سال ۲۰۱۹ میلادی به دلیل کودتای طراحی‌شده توسط آمریکا، از حکومت برکنار شد در ادامه نوشت: تا زمانی که امپراتوری، سیاست مداخله‌جویانه خود را تحمیل کند، صلحی در جهان وجود نخواهد داشت.

 

این رهبر چپگرای آمریکای لاتین با بیان اینکه دولت فعلی آمریکا به ریاست «جو بایدن» تاکنون «در مجموع بیش از ۱۰ میلیارد دلار سلاح به اوکراین ارسال کرده است»، افزود: ایالات متحده دوست دارد در مورد صلح و دموکراسی صحبت کند اما در واقع، جنگ و نابودی مردم را تامین مالی می‌کند.

 

مورالس آمریکا را به عنوان «بدترین دشمن همزیستی مسالمت‌آمیز میان کشورهای برادر» متهم کرد.

 

مورالس همچنین پیشتر اعلام کرده بود آمریکا با فروش سلاح به جنگ‌ها دامن می‌زند و بحران اوکراین نیز از این مساله مستثنی نیست.

 

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه از بسته کمک‌های نظامی جدید به اوکراین به ارزش ۷۷۵ میلیون دلار خبر داد که شامل مهمات و پهپاد می‌شود. بر اساس اعلام پنتاگون، این بسته کمک‌های نظامی شامل ۱۵ پهپاد شناسایی و مهمات برای سامانه موشکی هایمارس است.

 

از زمان آغاز «عملیات نظامی روسیه» در خاک اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند)، ایالات متحده و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صدها میلیون دلار برای ارسال سلاح به اوکراین هزینه کرده‌اند.

 

کرملین بارها تاکید کرده است غرب با ارسال تجهیزات نظامی و سلاح به اوکراین، امنیت خود را به خطر می‌اندازد و همچنین هشدار داده است کشورهای غربی در حال «افزودن هیزم به آتش» درگیری هستند که به گفته مسکو «پیامدهای غم‌انگیزی» برای اوکراین خواهد داشت.

مسابقات نظامی روسیه در ونزوئلا هشداری برای آمریکاست

یک روزنامه آمریکایی نوشت،‌ روسیه با برگزاری یک سری مسابقات نظامی چند ملیتی در ونزوئلا دارد پیامی هشداردهنده را در آمریکای لاتین و در حیاط خلوت آمریکا می‌فرستد.

ادامه

ازبکستان, امریکا, اندونزی, اوکراین, ایران, بالتیک, بلاروس, بولیوی, پاکستان, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, کوبا, میانمار, نیکاراگوئه, هندوستان, ونزوئلا

چامسکی: هدف آمریکا در اوکراین تضعیف هرچه بیشتر مواضع روسیه است

نوآم چامسکی در سخنانی تاکید کرد که هدف آمریکا از حمایت از اوکراین تضعیف هرچه بیشتر مواضع روسیه است تا مسکو اجازه مذاکره و انجام اقدامات دیپلماتیک در این زمینه را نداشته باشد.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, فرانسه, لیبی, ناتو

بحران انگلیسی انرژی با بوی مرگ و درد گرسنگی

پس از معضل تورم دورقمی با افزایش هزینه‌های زندگی و بهای انرژی در انگلیس، وزارت بهداشت این کشور با اعلام وضعیت اضطراری سلامت، پیش‌بینی هولناکی از افزایش آمار مرگ‌ومیر در ماه‌های پیش‌رو داد.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, اقتصادی, انگلستان, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, غرب اروپا, فقر, کارگری

۲۰ مزدور آمریکایی در حمله به یک پایگاه نظامی اوکراین کشته شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حمله هوایی به یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای اوکراینی در خارکف، بیش از ۱۰۰ نظامی شامل ۲۰ مزدور آمریکایی کشته شده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا