روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

مسابقات نظامی روسیه در ونزوئلا هشداری برای آمریکاست

یک روزنامه آمریکایی نوشت،‌ روسیه با برگزاری یک سری مسابقات نظامی چند ملیتی در ونزوئلا دارد پیامی هشداردهنده را در آمریکای لاتین و در حیاط خلوت آمریکا می‌فرستد.

 

به گزارش ایسنا، روزنامه میامی هرالد نوشت: «تک تیراندازهای اهل روسیه و چندین کشور دیگر مخالف آمریکا در حالی در مسابقات نظامی در ونزوئلا شرکت دارند که این رخداد به عنوان یک مسابقات المپیک سربازان توصیف شده است؛ مسابقاتی که برای این سازماندهی شده تا نشان دهد مسکو نه فقط همچنان دوستانی را دارد بلکه همچنین برخی از آنها در آمریکای لاتین هستند.

 

این مسابقات نظامی بین‌المللی از سال ۲۰۱۵ پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، هر ساله برگزار ‌شده‌اند و ونزوئلا از همان ابتدا در آن شرکت داشته است، اما رقابت‌های امسال برای اولین بار است که در آمریکای لاتین برگزار می‌شوند و شرکت‌کنندگانی از کوبا، بولیوی و نیکاراگوئه در آن حضور دارند.

 

نیروهایی از میانمار، بلاروس، آبخازیا، ازبکستان، چین، هند، پاکستان و اندونزی نیز در این مسابقات حضور دارند. ولادیمیر پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا روز دوشنبه در افتتاحیه این مسابقات اعلام کرد: اینها کشورهایی هستند که هر روز تجاوز امپریالیستی به مردم را محکوم می‌کنند.

 

این بازی‌ها در زمانی برگزار می‌شوند که روسیه به‌خاطر حمله به اوکراین با تحریم‌های شدید اقتصادی از سوی اروپا و آمریکا مواجه شده است. مسابقات امسال قصدش یادآوری این نکته به جهان است که روسیه هنوز دوستانی دارد، اما ناظران معتقدند که برگزاری این بازی‌ها در ونزوئلا می‌تواند تأثیر بلندمدت‌تری داشته باشد.

 

جوزف هومیر، مدیر اجرایی “مرکز جامعه آزاد امن”، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، گفت: از یک جنبه این مسابقات به دنبال عادی‌سازی (و زمینه‌سازی برای) حضور نظامی بزرگتر در آمریکای لاتین است. این مسابقات می‌توانند دری را به روی یک عملیات و بازی‌های نظامی بزرگ‌تر در آینده باز کنند که در آنها نه تنها روسیه، بلکه چین و ایران نیز شرکت دارند.

 

این بازی‌ها در پایگاه نظامی “ترپایما” واقع در ایالت لارا ونزوئلا برگزار می‌شوند و در آنها تیم‌های تخصصی تک‌تیرانداز کشورهای شرکت‌کننده با یکدیگر رقابت می‌کنند. گرچه تعداد سربازان حاضر برای شرکت در این مسابقات در ونزوئلا فاش نشده است، کارشناسان تخمین می‌زنند که با توجه به اینکه در سری قبلی این مسابقات نظامی نزدیک به ۳۰ کشور حضور داشتند، تعداد آنها می‌تواند به صدها نیرو برسد.

 

ایوان الیس، استاد مطالعات آمریکای لاتین کالج جنگ ارتش آمریکا گفت: این رقابت‌ها که در گذشته در آنها یگان‌های متخصص تانک‌، توپخانه و عملیات‌های آبی خاکی شرکت ‌کردند قرار است تا ۲۷ اوت ادامه داشته باشد و نشان‌دهنده تمایل حکومت ونزوئلا برای تبدیل این کشور به زمینه‌ای برای یک سری فعالیت‌های ضد آمریکایی است.

 

الیس اظهار کرد: ونزوئلا خواستار میزبانی‌اش از این بازی‌ها شد و می‌خواست یکی از سازمان‌دهندگان و میزبان این بزم و میزبان سایر فعالیت‌های ضد آمریکایی باشد.

 

ایسیدرو پرز ویالوبوس، سرهنگ بازنشسته گارد ملی ونزوئلا اظهار کرد: روابط ونزوئلا با روسیه در حال حاضر گسترده است و این مسابقات به دنبال گسترش بیشتر این روابط است.

 

این بازی‌ها به نوعی بازی دیپلماتیک مادورو با آمریکا را نیز برجسته می‌کند، در حالی که از یک سو نشان‌دهنده تمایل او برای شرکت در مذاکرات با واشنگتن برای بهبود روابط و در عین حال تلاش برای تقویت روابط خود با مسکو است.

 

پرز ویالوبوس اظهار کرد: اینکه آمریکا مایل به تعامل با مادورو است، نشان‌دهنده کوته‌فکری آن در برخورد با ونزوئلا و عدم توجه کافی به فعالیت‌های روسیه، چین و ایران در منطقه است.

 

پرز ویالوبوس ادامه داد: در آمریکا حضور روسیه در ونزوئلا را کم‌اهمیت جلوه می‌دهند، در حالی که آنها در همه جای این کشور حضور دارند. آنها تامین‌کنندگان تسلیحات هستند، آنها شرکای نفتی و اقتصادی هستند، آنها متحدان سیاسی هستند و اکنون از مسابقات نظامی حمایت می‌کنند.

 

او استدلال کرد: روسیه با برگزاری این مسابقات نظامی در ونزوئلا به آمریکا می‌گوید من هم می‌توانم به حیاط خلوت شما بیایم. آیا شما می‌خواهید وارد کشورهای بالتیک، حوزه اوکراین و فضاهای ژئو-تاریخی روسیه شوید؟ خب، من هم وارد فضاهای شما می‌شوم.»

اوو مورالس؛ آمریکا از صلح و دموکراسی صحبت می‌کند ولی در واقع، جنگ و نابودی مردم را تامین مالی می‌کند

«اوو مورالس» رئیس‌جمهوری پیشین بولیوی با انتقاد از عملکرد آمریکا در قبال جنگ اوکراین، اقدامات واشنگتن در تخصیص بودجه‌های کلان ارسال سلاح به کی‌یف را ریختن هیزم در آتش این درگیری و شعله ورتر کردن آتش جنگ دانست.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, اوکراین, بولیوی, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

چامسکی: هدف آمریکا در اوکراین تضعیف هرچه بیشتر مواضع روسیه است

نوآم چامسکی در سخنانی تاکید کرد که هدف آمریکا از حمایت از اوکراین تضعیف هرچه بیشتر مواضع روسیه است تا مسکو اجازه مذاکره و انجام اقدامات دیپلماتیک در این زمینه را نداشته باشد.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, فرانسه, لیبی, ناتو

بحران انگلیسی انرژی با بوی مرگ و درد گرسنگی

پس از معضل تورم دورقمی با افزایش هزینه‌های زندگی و بهای انرژی در انگلیس، وزارت بهداشت این کشور با اعلام وضعیت اضطراری سلامت، پیش‌بینی هولناکی از افزایش آمار مرگ‌ومیر در ماه‌های پیش‌رو داد.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, اقتصادی, انگلستان, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, غرب اروپا, فقر, کارگری

۲۰ مزدور آمریکایی در حمله به یک پایگاه نظامی اوکراین کشته شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حمله هوایی به یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای اوکراینی در خارکف، بیش از ۱۰۰ نظامی شامل ۲۰ مزدور آمریکایی کشته شده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا