مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

چامسکی: هدف آمریکا در اوکراین تضعیف هرچه بیشتر مواضع روسیه است

نوآم چامسکی در سخنانی تاکید کرد که هدف آمریکا از حمایت از اوکراین تضعیف هرچه بیشتر مواضع روسیه است تا مسکو اجازه مذاکره و انجام اقدامات دیپلماتیک در این زمینه را نداشته باشد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، نوآم چامسکی، متفکر و زبان‌شناس آمریکایی در سخنانی درباره جنگ روسیه و اوکراین و نقش آمریکا در آن اظهار کرد که آمریکا از کی‌یف حمایت می‌کند و درصدد تشکیل ائتلاف کشورهای غربی علیه مسکو است و از این طریق تلاش می‌کند تا مواضع روسیه را هرچه بیشتر تضعیف کند.

 

وی گفت که واشنگتن می‌خواهد مسکو را از حل و فصل دیپلماتیک بحران اوکراین که می‌تواند تنش در جهان را تا حد ممکن تشدید کند، بازدارد. این تصمیم توسط ناتو در جریان نشست سران خود در پایگاه هوایی “رامشتاین” آلمان اتخاذ شده است.

 

چامسکی افزود: در آن نشست، ناتو و از جمله اروپا موضع رسمی آمریکا را پذیرفتند و تاکید کردند که باید روسیه را تا حد امکان تضعیف کرد تا نتواند اقدامات گسترده‌تری انجام دهد. این بدان معناست که روسیه باید بیش از آنچه توافقنامه ورسای آلمان در سال ۱۹۱۹ انجام داده بود، تضعیف شود و باید قدرت روسیه را به حدی تضعیف کرد که اجازه مذاکره و انجام اقدامات دیپلماتیک را نداشته باشد.

 

این منتقد و فعال سیاسی ‌آمریکایی همچنین از تسلیم شدن کشورهای اروپایی در برابر تصمیمات کاخ سفید ابراز ناامیدی کرد و افزود: اروپا از این دیدگاه حمایت می‌کند، آمریکایی‌ها همیشه به این سیاست پایبند بوده‌اند. آلمان و فرانسه روند دیپلماتیک جایگزین را پیش می‌بردند اما در این اجلاس با موضع آمریکا موافقت کردند.

 

چامسکی با یادآوری روش آمریکا برای تحمیل سیستم خود در عراق، سوریه و لیبی و همچنین نحوه ارائه و نمایش اتفاقات اوکراین در رسانه‌های بین‌المللی، گفت که موضع اروپا در قبال بحران اوکراین منصفانه نیست.

 

وی ادامه داد: بسیار علاقه‌مند هستم آنچه را که رسانه‌های آمریکایی درباره تحولات اوکراین می‌نویسند و آن را یک درگیری “غیر موجه” توصیف می‌کنند، دنبال کنم. این تنها موقعیتی است که در آن می‌توان از این اصطلاح استفاده کرد، این موضوع بیانگر این مسئله است که آنچه اتفاق می‌افتد از قبل تحریک شده است. به همین دلیل این عبارت باید همیشه تکرار شود. هیچکس از آن برای درگیری‌های دیگر استفاده نمی‌کند.

 

چامسکی در ادامه تمایل قدیمی واشنگتن برای جذب اوکراین به ناتو علی‌رغم اعتراضات و هشدارهای مداوم مسکو و سیاستمداران باتجربه آمریکایی را یک اقدام تحریک‌آمیز خواند و تاکید کرد: روسیه ۳۰ سال پیش، یعنی سال‌ها قبل از پوتین، فهمیده بود که عضویت اوکراین در ناتو به معنای عبور از خط قرمز آن است و هیچ رهبری در روسیه، نه گورباچف، نه یلتسین و نه پوتین این را قبول نخواهد کرد. تعدادی از سیاستمداران ارشد آمریکایی، از جمله جورج کنان، هنری کیسینجر، جیک مدلاک و ویلیام برنز، رئیس سیا، این را درک کردند و از دهه ۹۰ قرن گذشته، آنها سعی داشتند به مقامات آمریکایی هشدار دهند که تلاش برای وارد کردن اوکراین به ناتو، اقدامی بی‌پروا و تحریک‌آمیز خواهد بود.

مسابقات نظامی روسیه در ونزوئلا هشداری برای آمریکاست

یک روزنامه آمریکایی نوشت،‌ روسیه با برگزاری یک سری مسابقات نظامی چند ملیتی در ونزوئلا دارد پیامی هشداردهنده را در آمریکای لاتین و در حیاط خلوت آمریکا می‌فرستد.

ادامه

ازبکستان, امریکا, اندونزی, اوکراین, ایران, بالتیک, بلاروس, بولیوی, پاکستان, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, کوبا, میانمار, نیکاراگوئه, هندوستان, ونزوئلا

اوو مورالس؛ آمریکا از صلح و دموکراسی صحبت می‌کند ولی در واقع، جنگ و نابودی مردم را تامین مالی می‌کند

«اوو مورالس» رئیس‌جمهوری پیشین بولیوی با انتقاد از عملکرد آمریکا در قبال جنگ اوکراین، اقدامات واشنگتن در تخصیص بودجه‌های کلان ارسال سلاح به کی‌یف را ریختن هیزم در آتش این درگیری و شعله ورتر کردن آتش جنگ دانست.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, اوکراین, بولیوی, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

بحران انگلیسی انرژی با بوی مرگ و درد گرسنگی

پس از معضل تورم دورقمی با افزایش هزینه‌های زندگی و بهای انرژی در انگلیس، وزارت بهداشت این کشور با اعلام وضعیت اضطراری سلامت، پیش‌بینی هولناکی از افزایش آمار مرگ‌ومیر در ماه‌های پیش‌رو داد.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, اقتصادی, انگلستان, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, غرب اروپا, فقر, کارگری

۲۰ مزدور آمریکایی در حمله به یک پایگاه نظامی اوکراین کشته شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حمله هوایی به یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای اوکراینی در خارکف، بیش از ۱۰۰ نظامی شامل ۲۰ مزدور آمریکایی کشته شده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا