روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

انتقاد دیپلمات سابق ناتو از رویکرد این سازمان در تنش‌ها با روسیه

یک مقام ارشد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو) از رویکرد تند این نهاد از جمله دبیرکل ناتو در قبال روسیه به شدت انتقاد کرد و گفت که این ائتلاف نظامی باید در مسیر کاهش تنش‌ها گام بردارد.

 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، “کای ایده” نماینده سابق نروژ در ناتو و یک دیپلمات باسابقه بین‌المللی خاطر نشان کرد که ناتو باید با ممانعت از استفاده از لحن تند و همچنین تضمین دادن به روسیه، در مسیر کاهش تنش‌ها حرکت کند که این خود به نفع این پیمان نظامی است.

 

اظهارات این دیپلمات نروژی در حالی مطرح شده است که روابط ناتو- روسیه در بحبوحه تنش ها بر سر اوکراین و مسئله گسترش ناتو به سوی شرق اروپا، به پایین ترین سطح رسیده است.

 

“کای ایده” خاطر نشان کرد که روابط ناتو و روسیه خطرناک شده و باید با دقت مدیریت شود.

 

وی تاکید کرد، در حالیکه زبان گفتارها و موضع‌گیری‌های دو طرف به طور غیرضروری تند بوده. مسکو یک ترس دیرینه نسبت به نزدیک شدن ناتو به سوی مرزهایش داشته است. بنابراین باید لحن رویکرد دو طرف ملایم شود.

 

این دیپلمات باسابقه نروژی گفت: هنوز راه مشخصی در این تنش وجود ندارد اما باید شناسایی شود. برای هر دو طرف یافتن این راه حل سخت است و باید روند مذاکرات را در پیش گرفت.

 

آمریکا و متحدانش مدعی هستند که حضور نیروهای روسیه در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود و پوتین درصدد حمله به این کشور است. این در حالی است که مسکو بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین عادی  است. اوکراین از آمریکا خواسته تا حمایت‌های امنیتی فوری از جمله تبادل اطلاعاتی را در دستور کارش قرار دهد.

 

منطقه «دونباس» با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین قرار دارد و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده «دونتسک» و «لوگانسک» تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

 

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است، اما کی یف، مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم می‌کند و مذاکره با نمایندگان این مناطق را تاکنون رد کرده است.

چین: آمریکا در مورد تایوان “بهای بسیار سنگینی” پرداخت می‌کند

وزیر امور خارجه چین امروز (پنج‌شنبه) در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی هشدار داد، آمریکا به خاطر اقداماتش در مورد تایوان در خطر پرداختن “بهایی بسیار سنگین” قرار دارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, تایوان, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

بودجه نظامی میلیاردی آمریکا خشم چین را برانگیخت

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به بودجه هنگفت نظامی آمریکا که بخش قابل ملاحظه‌ای از آن برای مقابله با پکن تخصیص داده شده، به آمریکا هشدار داد که مسئولانه رفتار کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, گزارش

هشدار لاوروف درباره خطر بروز جنگ در اروپا در نتیجه کشاندن اوکراین به ناتو

وزیر خارجه روسیه با تأکید بر اینکه مسکو راهی برای پاسخ‌گویی به “تحریم‌های بی‌سابقه” هم پیدا می‌کند، گفت: مقامات مسکو بعید نمی‌دانند درخواست‌های روسیه درباره عدم گسترش ناتو به سمت شرق از سوی غربی‌ها نادیده گرفته خواهد شد.

ادامه

اروپا, المان, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ناتو

سی.ان.ان؛ خاورمیانه در گیرودار رقابت بین چین و آمریکا

شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی اعلام کرد که خاورمیانه با وجود تلاشش برای دور بودن از رقابت‌ سیاسی و اقتصادی بین آمریکا و چین، در میان رقابت این دو کشور گیر کرده است.

ادامه

امارات, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه