استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

سی.ان.ان؛ خاورمیانه در گیرودار رقابت بین چین و آمریکا

شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی اعلام کرد که خاورمیانه با وجود تلاشش برای دور بودن از رقابت‌ سیاسی و اقتصادی بین آمریکا و چین، در میان رقابت این دو کشور گیر کرده است.

 

به گزارش ایسنا، شبکه آمریکایی «سی.ان.ان» در گزارش خود تحت عنوان خاورمیانه در گیرودار رقابت چین و آمریکا، اعلام کرد که این رقابت موجب نگرانی رهبران کشورهای منطقه شده است.

 

انور قرقاش مشاور دیپلماتیک رئیس امارات هفته گذشته در سخنانی در اندیشکده کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در واشنگتن اظهار کرد که رقابت شدید پکن و واشنگتن و جنگ سرد جدید باعث نگرانی ما شده است.

 

قرقاش در ادامه سخنانش در این اندیشکده افزود: من فکر می‌کنم ما به عنوان یک کشور کوچک، تحت تأثیر منفی این موضوع (درگیری) قرار خواهیم گرفت، اما حتی به شکل مثبت هم قادر به تاثیرگذاری در این رقابت نیستیم.

 

امارات به‌دلیل نگرانی‌های ایالات متحده و به درخواست مقامات آمریکایی، تأسیسات چینی در خاک خود را که از آن برای استفاده نظامی یا امنیتی در نظر گرفته شده بود، بست.

 

پس از این اظهارات قرقاش، ابوظبی تصمیم گرفت تا قرارداد میلیارد دلاری برای خرید جنگنده‌های F-۳۵ ایالات متحده را تعلیق کند.

 

ایالات متحده فروش این جنگنده‌ها به امارات متحده عربی را منوط کرده به این موضوع که فنآوری نسل پنجم شرکت هوآوی چین را از شبکه ارتباطات خود کنار بگذارد؛ چراکه واشنگتن معتقد است که تکنولوژی چین یک خطر امنیتی برای تسلیحاتش به‌ویژه جنگنده‌های F-۳۵ است.

بودجه نظامی میلیاردی آمریکا خشم چین را برانگیخت

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به بودجه هنگفت نظامی آمریکا که بخش قابل ملاحظه‌ای از آن برای مقابله با پکن تخصیص داده شده، به آمریکا هشدار داد که مسئولانه رفتار کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, گزارش

هشدار لاوروف درباره خطر بروز جنگ در اروپا در نتیجه کشاندن اوکراین به ناتو

وزیر خارجه روسیه با تأکید بر اینکه مسکو راهی برای پاسخ‌گویی به “تحریم‌های بی‌سابقه” هم پیدا می‌کند، گفت: مقامات مسکو بعید نمی‌دانند درخواست‌های روسیه درباره عدم گسترش ناتو به سمت شرق از سوی غربی‌ها نادیده گرفته خواهد شد.

ادامه

اروپا, المان, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ناتو

در اقدامی تنش‌زا علیه چین؛ آمریکا تایوان را برای رزمایش دریایی دعوت کرد

در میانه تشدید تنش با چین، در نظر دارد از تایوان برای مشارکت در بزرگترین رزمایش نیروی دریایی جهان در سال ۲۰۲۲ دعوت به عمل آورد.

ادامه

استرالیا, امریکا, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, ژاپن, کانادا

وزارت دفاع روسیه: ناتو خود را برای درگیری نظامی گسترده آماده کرده است

معاون وزیر دفاع روسیه در دیدار با وابسته‌های نظامی خارجی با تحریک‌آمیز خواندن افزایش اقدامات نظامی ناتو در نزدیکترین فاصله از مرزهای روسیه، بر آمادگی مقامات مسکو برای گفت‌وگوی جدی و سازنده درباره تضمین‌های امنیتی تأکید کرد.

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو