آمریکا محدودیت‌های پرواز به کوبا را لغو کرد

دولت جو بایدن مجموعه‌ای از محدودیت‌های اعمال شده علیه کوبا را که در زمان ترامپ اعمال شده بودند، لغو کرد؛ از جمله پایان دادن به ممنوعیت فعالیت پروازهای خطوط هوایی ایالات متحده به فرودگاه‌های کوبا به جز هاوانا.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت حمل و نقل آمریکا به درخواست آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا این دستور را صادر کرده است. بلینکن می‌گوید این تصمیم برای “حمایت از مردم کوبا و به خاطر منافع سیاست خارجی ایالات متحده” است.

 

کاخ سفید ماه گذشته از این حرکت برنامه‌ریزی شده به عنوان بخشی از بازنگری گسترده‌تر سیاست در قبال کوبا خبر داده بود. محدودیت‌های پرواز بلافاصله برداشته شده است.

 

دولت ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ مجموعه‌ای از محدودیت‌های هوانوردی را به منظور افزایش فشار اقتصادی آمریکا بر دولت کوبا وضع کرده بود. آنها شامل ممنوعیت پرواز ایرلاین‌های آمریکایی به هشت فرودگاه بین‌المللی کوبا در خارج از هاوانا بود.

 

با وجود تغییرات جدید، اختلافات میان آمریکا و کوبا همچنان پای بر جاست.

 

سفارت ایالات متحده در هاوانا روز چهارشنبه در رسانه‌های اجتماعی از محاکمه دو هنرمند مخالف کوبایی انتقاد کرده و آن را “نه آزاد و نه عادلانه” خواند. این انتقاد تنها چند هفته پس از اقدام واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها علیه این کشور جزیره‌ای، به بن‌بست فزاینده بر سر حقوق بشر دامن زد.

 

این دو فعال به نام‌های لوئیس مانوئل اوترو آلکانتارا و مایکل کاستیو پس از محاکمه در هاوانا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه منتظر اعلام حکم بودند.

کره‌شمالی؛ هدف آمریکا از مداخله در امور کوبا معدوم ساختن دستاوردهای کاسترو و نابودی سوسیالیسم بود

وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی کوبا و تحریک اعتراضات ضد دولتی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, سوسیالیسم, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, همبستگی

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره آمریکا، از جمله روسای کمیسون‌های نیروهای مسلح، امور خارجه و اطلاعات، روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که زندان گوانتانامو در کوبا را “فورا” ببندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا