مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

آمادگی نیروهای عراقی برای آزادسازی آخرین مناطق باقی‌مانده در دست داعش

مسئولان استان الانبار عراق می‌گویند، مقدمات لازم برای آزادسازی دو شهرستان راوه و قائم، به عنوان تنها مناطق مهم باقی‌مانده در دست داعش تکمیل شده و عملیات آزادسازی از اواسط ماه جاری میلادی آغاز می‌شود.

 

به نقل از روزنامه الحیاه، عذال فهداوی، عضو شورای استانداری الانبار گفت‌: برنامه‌هایی برای عملیات آینده در دو شهرستان راوه و قائم طرح‌ریزی شده است و علاوه بر نیروهای عشایری الانبار، نیروهای ارتش در فرماندهی الجزیره و بادیه، تیپ هفتم و پلیس فدرال هم در این درگیری مشارکت خواهند کرد.

 

شهرهای راوه و قائم تنها شهرهای مهم باقی مانده در دست داعش در عراق هستند که در منطقه بیابانی غرب عراق در مجاورت مرزهای سوریه واقع شده‌اند. با پاکسازی این دو شهر و مناطق بیابانی اطراف آنها، عملا پرونده داعش در عراق بسته خواهد شد.

 

وی افزود: بیش از هزار خانواده در راوه و دو هزار خانواده نیز در قائم تحت کنترل داعش زندگی می‌کنند که ما برای سرنوشت آنها بیمی نداریم چرا که نیروهای عراقی در جنگ شهری با تشکیلات داعش تجارب بزرگی به دست آورده‌اند که ما این تجارب را در درگیری‌های اخیر در شهرستان عنه شاهد بوده‌ایم و این جنگ خیلی خوب انجام شد.

 

فهداوی درخصوص کنترل این مناطق پس از آزادسازی گفت: استان الانبار به پلیس محلی نیاز دارد، زیرا هفت هزار نیروی پلیس پس از ورود داعش به این استان اخراج شده‌اند. عملیات کنترل مرزها با سوریه از مسئولیت‌های نیروهای ارتش و حشد شعبی است.

 

شیخ خلیل دلیمی، از رهبران عشایر الانبار نیز با بیان اینکه دستورالعمل‌های رسیده حاکی از این است که درگیری در راوه و قائم اواسط ماه جاری آغاز خواهد شد، افزود: ما در حشد عشایری با مشکلات لوجستیکی و اداری مواجهیم و از دولت می‌خواهیم رهبران کار بلدی برای اداره نیروهای عشایری انتخاب کند.

 

وی در ادامه افزود: نزدیک به هزار نیرو سلاح پیشرفته و تجهیزات مناسب در اختیار ندارند.

 

همچنین ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنگنده‌های ارتش یک اردوگاه نظامی بزرگ داعش را که در دل صحرا ایجاد شده بود، رصد کردند و با حمله هوایی به آن ۱۵ خودروی نظامی منهدم، سه مولد بزرگ برق تخریب و ۱۰ بشکه سوخت از بین برده شد.
ایسنا

نابودی پست فرماندهی داعش در دیرالزور توسط جنگنده‌های روسیه

حملات نیروی هوافضای روسیه به استان دیرالزور سوریه ، نقطه فرماندهی گروهک تروریستی داعش و گروهی از ۳۴ شبه نظامی را که از عراق آمده بودند از بین برد.   به گزارش اسپوتنیک، ژنرال ایگور کوناشنکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه در این خصوص بیان داشت: ” در منطقه مسکونی حطلا، نقطه ی فرماندهی داعش ... نابودی پست فرماندهی داعش در دیرالزور توسط جنگنده‌های روسیه

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

ارتش سوریه، تروریست‌های داعش را در شهر ‘المیادین’ محاصره کرد

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای ارتش سوریه، عناصر گروه تروریستی داعش را در شهر ‘المیادین’ واقع در استان دیرالزور سوریه به محاصره درآوردند.   خبرگزاری سانا روز یکشنبه به نقل از منابع نظامی سوری اعلام کرد: ارتش این کشور با پشتیبانی نیروهای مقاومت، تروریست های داعشی را در شهر المیادین محاصره کرد.   ... ارتش سوریه، تروریست‌های داعش را در شهر ‘المیادین’ محاصره کرد

ادامه

جهان, خبر, سوریه

نیروهای ارتش لیبی شهر صبراته را آزاد کرد

نیروهای ارتش لیبی روز جمعه اعلام کردند پس از چند هفته مبارزه با عناصر گروه های تروریستی طرفدار داعش و القاعده در «صبراته»، این شهر به طور کامل آزاد شد.   اتاق مبارزه با داعش در صبراته با صدور بیانیه ای در صفحه فیس بوک خود با اعلام این خبر، از مردم خواست فعلا و ... نیروهای ارتش لیبی شهر صبراته را آزاد کرد

ادامه

جهان, خبر, لیبی

وزارت دفاع روسیه: «ابوعمر الشیشانی» در حمله جنگنده‌های روس کشته شد

به نقل از المیادین، وزارت دفاع روسیه امروز –شنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله هوایی جنگنده‌های این کشور به مراکز گروه تروریستی داعش در شهرهای المیادین، البوکمال و دیرالزور در سوریه دست کم ۱۸۰ نفر از عناصر این گروه تروریستی جان خود را از دست دادند.   در بیانیه مذکور همچنین تصریح ... وزارت دفاع روسیه: «ابوعمر الشیشانی» در حمله جنگنده‌های روس کشته شد

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه