تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

آلمان در رد خواسته آمریکا؛ ما به آنچه که پارلمان و بخصوص دولت عراق بگوید پایبند و متعهد هستیم

وزیر امور خارجه آلمان درخواست اخیر رئیس جمهور آمریکا برای نقش آفرینی بیشتر ناتو در منطقه غرب آسیا را رد کرده و تاکید کرد که ناتو نهاد درستی در این منطقه نیست.

 

به گزارش تسنیم، “هایکو ماس”، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی درباره قدرت گرفتن مجدد تروریسم داعش در عراق و حملات تروریستی جدید در اروپا در صورت بازگشت نیروهای ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش از عراق هشدار داد.

 

وی که در گفتگو با “ان تی وی” آلمان سخن می‌گفت تصریح کرد که داعش هنوز وجود دارد و کاملا شکست نخورده است. اگر این ائتلاف بین‌المللی عراق را ترک کند منجر به این می شود که تروریسم داعش فضای باز جدیدی را دریافت کند.

 

وزیر امور خارجه آلمان در عین حال تصریح کرد که عراق درباره بازگشت این نیروها تصمیم می گیرد. در نهایت ما به آنچه که پارلمان و بخصوص دولت عراق بگوید پایبند و متعهد هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه عملیات ارتش آلمان به دعوت پارلمان و دولت عراق در حال انجام است گفت اگر همانگونه که پارلمان عراق تصمیم گیری کرده است و عکس این عملیات از ما درخواست شود ما دیگر نمی توانیم در آنجا بمانیم.

 

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید در خاورمیانه نقش مستقلی را پیدا کند. ما باید در اروپا فورا در این باره گفتگو کنیم که نقش ما در خاورمیانه و همچنین آفریقا، لیبی و ساحل عاج چگونه باید باشد.

 

ماس افزود: در همه جای دنیا تکالیف زیاد و انتظارات بالایی از اتحادیه اروپا وجود دارد. ما باید این مسئله را شفاف سازی کنیم که اولویت های ما کجا هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای نقش آفرینی بیشتر ناتو در منطقه غرب آسیا را رد کرده و اعلام کرد که من اعتقاد دارم که ناتو نهاد درستی در خاورمیانه نیست. اتحادیه اروپا در مقابل ناتو این مزیت را دارد که ما همیشه می توانیم تعامل نظامی و امنیتی را با عملیات های غیر نظامی، کمک به بازسازی و ایجاد پایداری همراه و ترکیب کنیم. اینکه اروپا با یک رای صحبت کند پیش شرطی برای جدی گرفته شدن اروپا در دنیا است.

 

“دونالد ترامپ”، رئیس جمهور آمریکا اخیرا از ائتلاف نظامی ناتو درخواست کرده که نقش آفرینی خود در منطقه غرب آسیا را افزایش دهد.

کره جنوبی: به خاطر آمریکا از ایران دست نمی‌کشیم

«کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی در اظهاراتی کم سابقه با اظهار نظر مبنی بر اینکه کشورش نمی تواند بخاطر آمریکا از ایران دست بکشد، به خواسته‌های واشنگتن برای اعزام نیرو به تنگه هرمز دست رد زد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, کره جنوبی

فرمانده هوا و فضای سپاه: چهارشنبه صبح به مسئولان اطلاع دادم

امیرعلی حاجی‌زاده می‌گوید با شنیدن خبر آرزوی مرگ کرده است. او با تأکید بر پذیرش تمامی مسئولیت، به وضعیت آمادگی در شرایط جنگی درآن شب اشاره می‌کند و شلیک غیرعمد به هواپیما را “هزینه اقدامات آمریکا در منطقه” می‌داند.

ادامه

امریکا, اوکراین, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, مصاحبه و گفتگو

دیپلمات چینی: ترور سردار سلیمانی ماهیت امپریالیستی آمریکا را افشا کرد

دیپلمات چینی و سفیر پیشین این کشور در ایران در واکنش به شهادت سردار «قاسم سلیمانی» اظهار کرد ترور سردار سلیمانی ماهیت امپریالیستی آمریکا را افشا کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, شرق آسیا