راهکارهای «ث ژ ت» برای تأمین منافع صنفی – رفاهی کارگران و زحمتکشان فرانسه

دبیر ملی سندیکای “ث ژ ت”، سوفی بینه، نقشه راه این اتحادیه سراسری را تا پایان تابستان ۲۰۲۴ با حضور رسانه‌ها معرفی کرد. فدراسیون بهداشت “ث ژ ت” به‌طور‌هم‌زمان نمایندگانی از تمام بیمارستان‌های فرانسه گردهم آورد تا مبارزات اجتماعی گسترده‌ای را برنامه‌ریزی کند. برنامه روشن است، دبیر ملی سندیکای “ث ژ ت” در مصاحبه با ... راهکارهای «ث ژ ت» برای تأمین منافع صنفی – رفاهی کارگران و زحمتکشان فرانسه

ادامه

جهان, حقوق بشر, درمان, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, فرانسه, کشاورزی, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله, همبستگی

فرانسه محموله جدیدی از موشک‌های ” آستر” به اوکراین ارسال می‌کند

سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه سه‌شنبه شب اعلام کرد که پاریس محموله جدیدی از موشک‌های زمین به هوای «آستر» در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، لکورنو در یک جلسه استماع در پارلمان فرانسه با اشاره به لزوم «رهگیری موشک‌های روسیه که کی‌یف را هدف قرار می‌دهند» اظهار کرد: دستور ... فرانسه محموله جدیدی از موشک‌های ” آستر” به اوکراین ارسال می‌کند

ادامه

اوکراین, ایتالیا, تنش‌زایی, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه

رئیس سنای فرانسه؛ ارتباط ماکرون با واقعیت و نگرانی‌های روزمره مردم فرانسه قطع شده است

رئیس سنای فرانسه به صورت آشکارا از رهبری ماکرون انتقاد کرد و گفت که ارتباط او با واقعیت و نگرانی‌های روزمره مردم فرانسه قطع شده است. به گزارش ایسنا، «ژرار لارشه» رئیس سنای فرانسه در مصاحبه‌ای با روزنامه لاتریبون گفت: «واقعا ناامید کننده است. ارتباط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با واقعیت قطع شده است.» ... رئیس سنای فرانسه؛ ارتباط ماکرون با واقعیت و نگرانی‌های روزمره مردم فرانسه قطع شده است

ادامه

تحلیل, جهان, حقوق بشر, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

انگلیس جزئیات بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد

وزارت دفاع انگلیس یک بسته کمک نظامی برای اوکراین اعلام کرد که بزرگ‌ترین بسته در تاریخ این کشور است. به گزارش ایسنا، این بسته شامل ۵۰۰ میلیون پوند بودجه و تجهیزات حیاتی برای تقویت دفاع اوکراین در برابر حملات روسیه است. به نقل از پایگاه خبری «یورومیدان‌پرس» (euromaidanpress)، بسته کمکی جامع شامل ۴ میلیون گلوله ... انگلیس جزئیات بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد

ادامه

انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, غرب اروپا

براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا, گزارش

آلمان خواستار توقف مداخله آمریکا در امور اتحادیه اروپا شد

وزیر امور خارجه آلمان ضمن انتقاد شدید از تصمیم واشنگتن برای تحریم پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا، توقف مداخله واشنگتن در امور اتحادیه اروپا را خواستار شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان امروز (پنجشنبه) در واکنش به تصمیم آمریکا به تحریم دو پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا، توقف مداخله واشنگتن در امور داخلی اروپا را خواستار شد.

 

ماس در یک پیام توییتری در واکنش به گزارش «اشپیگل» در خصوص تلاش‌های مداوم واشنگتن برای متوقف کردن پروژه خط لوله «نورد استریم ۲» (جریان شمال ۲) نوشت: «سیاست انرژی اروپا توسط اروپا و نه آمریکا تعیین و تصمیم‌گیری می‌شود».

 

بر اساس این گزارش، پروژه خط لوله نورد استریم ۲ قرار است گاز طبیعی روسیه را مستقیماً از طریق دریای بالتیک به آلمان منتقل کند. برلین پروژه خط لوله نورد استریم ۲ را برای امنیت انرژی ملی خود ضروری و حیاتی می‌داند، اما واشنگتن مدت‌هاست که تلاش دارد تا این پروژه را تضعیف کند.

 

واکنش وزیر خارجه آلمان به یک بند از بودجه دفاعی صدها میلیارد دلاری ۲۰۲۰ آمریکا است که در آن، وضع تحریم‌ها علیه دو طرح خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا گنجانده شده است.

 

پروژه اول خط لوله موسوم به «ترک استریم» برای انتقال گاز روسیه به ترکیه و اروپا و پروژه دوم همان نورد استریم ۲ برای انتقال گاز روسیه به آلمان است.

 

آمریکا که پیش از این نیز با پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا مخالف بود، در تلاش برای متوقف کردن این پروژه است و کنگره از دولت آمریکا خواسته تا اقدامات بیشتری را برای متوقف کردن دو پروژه خط لوله گاز روسیه به اروپا و ترکیه انجام دهد. با اینحال، هفته گذشته، روسیه، نخستین خط لوله انتقال گاز طبیعی خود به چین را به بهره‌برداری رساند.

 

بر اساس گزارش راشاتودی، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان که ماه می سال گذشته میلادی (اردیبهشت ماه) منصوب شد، با دیکته کردن امور موجبات ناراحتی سیاستمداران و تاجران آلمانی را از زمان انتصاب خود فراهم آورده است به طوریکه در یکی از موارد از آلمان خواست تا روابط را با ایران قطع کند و همچنین این کشور را تهدید کرد در صورتیکه هزینه‌ بیشتری به آمریکا برای دفاع نپردازد، ارتش آمریکا دفاع از این کشور اروپایی را متوقف می‌کند.

 

از دیگر اقدامات سفیر آمریکا می‌توان به سرزنش تند رسانه‌های آلمانی برای انتقاد از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد.

 

تحریم پروژه نورد استریم ۲، شرکت‌ها و افرادی را که در ساخت خط لوله نورد استریم ۲ مشارکت دارند را هدف قرار خواهد داد. بندهای مربوطه به دولت ترامپ ۶۰ روز مهلت می‌دهد تا شرکت‌های مذکور را شناسایی کند و اشکال مختلفی از اقدامات تنبیهی از جمله مسدود کردن دارایی‌ها و ممانعت از صدور روادید را برای آنها در نظر بگیرد.

 

لایحه چند صد میلیارد دلاری بودجه نظامی وزارت دفاع آمریکا برای سال آینده میلادی روز گذشته (چهارشنبه) در مجلس نمایندگان این کشور تصویب شد.

 

شکایت مدافعان حقوق بشر علیه شرکت‌ها و سیاستمداران آلمانی به اتهام جنایت جنگی در یمن

مدافعان و وکلای حقوق بشر به اتهام مشارکت آلمان در جنایات جنگی در یمن به دلیل صادرات تسلیحات به عربستان از برخی شرکت‌های تسلیحاتی و سیاستمداران این کشور در دادگاه لاهه شکایت کرده‌اند.

ادامه

المان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا, یمن

گسترش اعتصاب‌های فرانسه؛ ۷ پالایشگاه تعطیل شد

اعتصاب‌ها علیه برنامه اصلاح نظام بازنشستگی در فرانسه در حالی شدت بیشتری یافته که طبق اعلام کنفدراسیون عمومی کار(CGT)، هفت پالاشگاه از مجموع هشت پالایشگاه این کشور به دلیل پیوستن کارکنان آن به معترضان، تعطیل شد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, فرانسه