هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آلمان: به ارسال سلاح به اوکراین برای جنگی طولانی ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد کشورش به ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین از جمله تامین سلاح سنگین، در مواجهه با جنگی که به گفته وی، «سال‌ها به طول خواهد انجامید»، ادامه خواهد داد.

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان در گفت‌وگو با روزنامه «بیلد» تاکید کرد: برای من واضح است که اوکراین از آزادی و نظم صلح‌آمیز ما دفاع می‌کند و بنابراین تا زمانی که لازم باشد به حمایت مالی و نظامی از آن ادامه می‌دهیم.

 

وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه جهان باید اینطور فرض کند که «این جنگ برای سال‌ها به طول بیانجامد» گفت: متاسفانه دولت روسیه در اندیشه به زانو درآوردن اوکراین و مردم این کشور است.

 

بائربوک با ابراز حمایت خود از اوکراین برای باز پس‌گیری کریمه که جامعه بین‌المللی از سال ۲۰۱۴، «الحاق غیر قانونی» این شبه‌جزیره توسط روسیه را به رسمیت نشناخته است، وعده داد: ما هر کاری که لازم است انجام خواهیم داد تا این هدف محقق نشود.

 

وزیر امور خارجه دولت «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان همچون «رابرت هابک» وزیر اقتصاد این کشور، پیش از آغاز جنگ اوکراین نیز خواستار پایان دادن به وابستگی به انرژی روسیه بودند. به این ترتیب بائربوک پیشنهادهای شرکای لیبرال خود مبنی بر فعال کردن مجدد خط لوله نورد استریم۲ به عنوان راهکار اضطراری مقابله با کمبود گاز در این کشور را نیز رد کرد.

 

اولاف شولتس چهارشنبه گذشته در پیامی ویدیویی که به مناسبت جشن ملی اوکراین در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد، اعلام کرد این کشور ۵۰۰ میلیون یورو دیگر جنگ‌افزارهای نظامی به اوکراین تحویل خواهد داد که بخشی از آن در سال ۲۰۲۳ تحویل می‌شود.

 

صدراعظم آلمان با بیان اینکه تحریم‌های خود را [علیه روسیه] ادامه خواهیم داد، افزود: با حمایت مالی از اوکراین به بازسازی شهرها و روستاهای ویران شده این کشور کمک می‌کنیم.

 

با گذشت شش ماه از جنگ اوکراین، متحدان غربی این کشور میلیاردها دلار تجهیزات نظامی و سایر کمک‌ها را به کی‌یف ارسال کرده‌اند و گرچه این اقدامات از شکست سریع جلوگیری کرد اما آن‌ها از پیوستن مستقیم به نبرد علیه نیروهای روسی که اکنون بخش‌های زیادی از شرق و جنوب اوکراین را در کنترل دارند، محتاط بوده‌اند.

ماریا زاخارووا؛ جوهر دیپلماسی آمریکا ایجاد کانون‌های تنش در جهان است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که جوهر کار دیپلمات‌های آمریکایی در خارج از کشور ایجاد کانون‌های تنش در سراسر جهان است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا

تلفات آمریکا در اوکراین بالا رفت

به گزارش خبرگزاری فارس، در شرایطی که حمایت‌های همه جانبه آمریکا و متحدان از اوکراین و فشارهایشان علیه روسیه ادامه دارد، واشنگتن از مرگ یک شهروند آمریکایی در اوکراین خبر داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

سی ان ان: ناتوانی آمریکا در دستیابی به فناوری موشک‌های مافوق صوت

ارتش آمریکا بدنبال ناکامی و شکست‌های مکرر در رسیدن به فن آوری موشک‌ها مافوق صوت که هم اکنون چین و روسیه از آن برخوردار هستند، گزینه دفاع در برابر این تسلیحات نظامی را در دستور کار خود قرار داده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

تمرین یگان‌های ضد زیردریایی چین/ شناسایی ۲۰ جنگنده چین اطراف تایوان

به گزارش خبرگزاری فارس، در بحبوحه تنش چین با جزیره تایوان، نیروهای مسلح چین روز دوشنبه تمرینات ضد زیردریایی را با مهمات واقعی در دریای «چین شرقی» انجام دادند.

ادامه

امریکا, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا