مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

تلفات آمریکا در اوکراین بالا رفت

به گزارش خبرگزاری فارس، در شرایطی که حمایت‌های همه جانبه آمریکا و متحدان از اوکراین و فشارهایشان علیه روسیه ادامه دارد، واشنگتن از مرگ یک شهروند آمریکایی در اوکراین خبر داد.

 

از آمریکا خبر رسیده که یک تبعه آمریکایی در اوکراین جان خود را از دست داده و وزارت خارجه آمریکا در این باره بیانیه‌ صادر کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، مقامات این وزارتخانه با خانواده این فرد در تماس هستند و در حال ارائه کمک‌های کنسولی می‌باشند.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «ما همچنین بار دیگر تاکید می‌کنیم که شهروندان آمریکایی به دلیل درگیری‌های مسلحانه فعال و انگشت گذاشتن روی شهروندان آمریکایی در اوکراین توسط مقامات امنیتی دولت روسیه، نباید به اوکراین سفر کنند و شهروندان آمریکایی در اوکراین باید فوراً با استفاده از هر گونه گزینه حمل و نقل هوایی و زمینی یا خصوصی دیگر این کشور را در صورت ایمن بودن ترک کنند».

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از بیان اینکه تبعه این کشور در چه زمانی کشته شد یا نحوه مرگ او چگونه بوده، خودداری کرد.

 

انتشار خبر کشته شدن یک شهروند آمریکایی در اوکراین در شرایطی انجام شده که مقامات روسیه بارها درباره حضور مزدوران خارجی برای جنگیدن با این کشور در شرق اوکراین صحبت کرده‌اند.

 

اوایل ماه مرداد بود که وزارت خارجه آمریکا از کشته شدن دو تبعه این کشور در اوکراین خبر داده بود. همین وزارتخانه در ماه تیر هم اعلام کرده بود که دو شهروند آمریکایی در اوکراین کشته شدند.

 

از زمان شروع جنگ اوکراین، آمریکا و متحدانش علاوه بر حمایت‌های اطلاعاتی، مالی و تسلیحاتی از اوکراین، تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

 

در شرایطی که حمایت‌های همه جانبه دولت جو بایدن از اوکراین در برابر روسیه ادامه دارد، نتیجه یک نظرسنجی از کاهش حمایت افکار عمومی آمریکا از این کمک‌ها حکایت دارد.

 

نظرسنجی مشترک رویترز و موسسه «ایپسوس» که اخیرا منتشر شد، نشان می‌دهد که تنها ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها موافق کمک تسلیحاتی کشورشان به اوکراین هست

 

ماریا زاخارووا؛ جوهر دیپلماسی آمریکا ایجاد کانون‌های تنش در جهان است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که جوهر کار دیپلمات‌های آمریکایی در خارج از کشور ایجاد کانون‌های تنش در سراسر جهان است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا

سی ان ان: ناتوانی آمریکا در دستیابی به فناوری موشک‌های مافوق صوت

ارتش آمریکا بدنبال ناکامی و شکست‌های مکرر در رسیدن به فن آوری موشک‌ها مافوق صوت که هم اکنون چین و روسیه از آن برخوردار هستند، گزینه دفاع در برابر این تسلیحات نظامی را در دستور کار خود قرار داده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

تمرین یگان‌های ضد زیردریایی چین/ شناسایی ۲۰ جنگنده چین اطراف تایوان

به گزارش خبرگزاری فارس، در بحبوحه تنش چین با جزیره تایوان، نیروهای مسلح چین روز دوشنبه تمرینات ضد زیردریایی را با مهمات واقعی در دریای «چین شرقی» انجام دادند.

ادامه

امریکا, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا