رئیس جمهوری کلمبیا: آنچه در در غزه می‌گذرد، نسل‌کشی است

«گوستاوو پترو» رئیس جمهوری کلمبیا از مواضع همتای برزیلی خود در قبال جنایات اسرائیل حمایت کرد و گفت آنچه که در غزه جریان دارد، نسل‌کشی است. به گزارش ایرنا، پترو سه‌شنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: همبستگی کامل خودم را با لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل اعلام می‌کنم. در غزه، نسل‌کشی جریان ... رئیس جمهوری کلمبیا: آنچه در در غزه می‌گذرد، نسل‌کشی است

ادامه

آمریکای لاتین, اتحادیه آفریقا, اتیوپی, اسراییل, برزیل, تحلیل, جهان, زنان, فلسطین, کلمبیا, کودکان, نسل کشی, همبستگی

آغاز جلسات دیوان بین‌المللی لاهه درباره اشغالگری/ اسرائیل ۲۸ قطعنامه را نقض کرد + فیلم

جلسات علنی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیامدهای حقوقی ناشی از سیاست‌ها و اقدامات اشغالگرانه رژیم اسرائیل در سرزمین‌ فلسطین از جمله در بخش شرقی بیت‌المقدس اشغالی امروز دوشنبه، در لاهه آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «قدس پرس»، این جلسات در چارچوب درخواست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای دریافت نظرات ... آغاز جلسات دیوان بین‌المللی لاهه درباره اشغالگری/ اسرائیل ۲۸ قطعنامه را نقض کرد + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اتحادیه آفریقا, اسراییل, جهان, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, هلند

داسیلوا: مرگ ناوالنی قبل از طرح اتهامات، باید مورد بررسی قرار گیرد

رئیس‌جمهوری برزیل اظهار داشت: باید پیش از طرح هرگونه اتهامی، تحقیقات کاملی درباره مرگ «الکسی ناوالنی» منتقد سرشناس کرملین انجام شود. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی پس از شرکت در نشست اتحادیه آفریقا در شهر آدیس آبابا پایتخت اتیوپی گفت که در این لحظه خودداری ... داسیلوا: مرگ ناوالنی قبل از طرح اتهامات، باید مورد بررسی قرار گیرد

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اتحادیه آفریقا, اتیوپی, اوکراین, برزیل, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب

اتحادیه آفریقا: جامعه بین‌المللی نباید چشمان خود را بر جنایات علیه فلسطین ببندد

رئیس اتحادیه آفریقا امروز شنبه، در سخنانی خواستار توجه جامعه بین‌الملل به ظلم و ستم اسرائیل علیه ملت فلسطین در نوار غزه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه الجزیره، «غزالی عثمانی» رئیس اتحادیه آفریقا در این باره اظهار داشت: جامعه بین‌الملل نمی‌تواند از ظلم و ستمی که در فلسطین رخ می‌دهد، چشم‌پوشی کند. ... اتحادیه آفریقا: جامعه بین‌المللی نباید چشمان خود را بر جنایات علیه فلسطین ببندد

ادامه

آفریقا, اتحادیه آفریقا, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

اتحادیه آفریقا اجازه نداد هیأت اسرائیلی در نشست این اتحادیه شرکت کند

یک مقام آفریقایی چهارشنبه شب گفت که اتحادیه آفریقا به هیأت اسرائیلی اجازه نداد که در نشست کشورهای عضو این اتحادیه در اتیوپی شود. به گزارش ایرنا، این دیپلمات آفریقایی که به نام و کشورش اشاره نشده، به شبکه الجزیره قطر گفت: این هیأت اسرائیلی به دنبال آن بود که دیدگاه خود درخصوص جنگ غزه ... اتحادیه آفریقا اجازه نداد هیأت اسرائیلی در نشست این اتحادیه شرکت کند

ادامه

آفریقای جنوبی, اتحادیه آفریقا, اتیوپی, اسراییل, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

نشست سران اتحادیه آفریقا دراتیوپی؛ تاکید برمخالفت با «معامله قرن» ترامپ

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در سی و سومین نشست سران این اتحادیه در پایتخت اتیوپی گفت: معامله قرن تنش را افزایش می‌دهد و اتحادیه آفریقا هزگز معامله قرن را نخواهد پذیرفت.

 

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه العربی الجدید، سی و سومین نشست سالانه اتحادیه آفریقا امروز با حضور مقامات عالی رتبه ۵۵ کشور عضو این اتحادیه با شعار” مهار سلاح‌ها، فراهم کردن شرایط رشد و شکوفایی آفریقا” در آیس بابا برگزار شد.

 

در این نشست دو روزه رهبران کشورهای آفریقا، جنگ داخلی لیبی، درگیری‌های نظامی در قاره سیاه، مبارزه با گروه‌های تروریستی ، مهاجرت جوانان آفریقایی به کشورهای غربی، اشتغال جوانان، گسترش همکاری‌های دوجانبه و … مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

 

در اولین روز نشست سران اتحادیه آفریقا، رئیس جمهور مصر ریاست دوره‌ای این اتحادیه را به رئیس جمهور آفریقای جنوبی واگذار کرد .

 

سپس موسی فکی رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا با اشاره به رونمایی از طرح معامله قرن توسط رئیس جمهور آمریکا گفت: معامله قرن تنش بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها را افزایش می‌دهد، لذا اتحادیه آفریقا معامله قرن را هرگز نخواهد پذیرفت.

 

موسی فکی با اشاره به نادیده گرفتن فلسطینی‌ها در طرح ننگین معامله قرن گفت: این طرح کمک و نقشی درپایان دادن به اختلافات فلسطینی‌ها با اسرائیل نخواهد داشت.

 

وی در ارتباط با بحران لیبی گفت: اتحادیه افریقا خواهان پایان دادن به این بحران بدون دخالت بیگانگان است البته حل و فصل بحران لیبی نیازمند کمک تمام بازیگران تاثیرگذار در تحولات این کشور از جمله سازمان ملل است.

موسی فکی درباره فعال گروه‌های تروریستی در آفریقا گفت: این قاره از حملات تروریستی در رنج و عذاب است. زنان و کودکان ما قربانیان این حملات هستند، مدارس تعطیل است و دانش آموزان از ترس تروریست‌ها فراری هستند، لذا ساکنان قاره سیاه باید با دوستان خود در جهان برای مبارزه با تروریسم دریک جبهه قرار بگیرند.

 

قرار است در حاشیه نشست اتیوپی شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا تشکیل جلسه دهد و طی آن بحران لیبی و منطقه ساحل را مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

ساحل منطقه‌ای است که میان صحرای بزرگ آفریقا و ساوانای سودان قرار دارد. علت انتخاب نام ساحل برای این منطقه وجود مراتع سرسبز درکنار شنزارهاست.

گام تلافی‌جویانه اروپا در پاسخ به الحاق شهرک‌های کرانه باختری چه خواهد بود؟

شبکه «کان» اسرائیل اعلام کرد، طرف‌های اروپایی به تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده‌اند در صورتی که اسرائیل شهرک‌های کرانه باختری و غور اردن را به اراضی اشغالی ملحق کند، آن‌ها اقداماتی را اتخاذ خواهند کرد که از جمله آن به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

ادامه

اتحادیه آفریقا, اتحادیه اروپا, اردن, اسراییل, جهان, خبر, خبر رسانی, فلسطین