ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

سند نهایی گروه ۷ منتشر شد

دولت فرانسه به عنوان میزبان نشست سران گروه هفت، سند جمع‌بندی این نشست را به نمایندگی از رهبران این هفت کشور منتشر کرد.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان، در متن این سند آمده است: رهبران گروه هفت مایلند بر وحدت عالی و روحیه مثبت در جریان مذاکرات خود تأکید کنند. در این سند به موضوعات کلیدی نظیر تجارت، ایران، اوکراین، لیبی و هنگ کنگ اشاره شده است.

 

تجارت

 

گروه هفت در قبال تجارت جهانی آزاد و عادلانه و ثبات اقتصاد جهانی متعهد است.

 

گروه هفت از وزیران دارایی کشورهای این گروه می‌خواهد که وضعیت اقتصاد جهانی را رصد کنند. از این رو، گروه هفت خواهان تغییر عمیق سازمان تجارت جهانی به منظور اثرگذاری بیشتر در حفاظت از دارایی‌های فکری، حل سریع‌تر مناقشات و مقابله با اقدامات تجاری ناعادلانه است.

 

گروه هفت متعهد است که در سال ۲۰۲۰ به توافقی دست یابد که موانع مقرراتی را تسهیل کند و نظام مالیاتی بین‌المللی را مدرن سازد.

 

ایران

 

ما به طور کامل در دو هدف مشترک هستیم؛ حصول اطمینان از این که ایران به تسلیحات هسته‌ای هرگز دست نیابد و نیز ارتقای صلح و ثبات در منطقه.

 

اوکراین

 

فرانسه و آلمان نشستی را در چارچوب نرماندی طی هفته‌های آتی برگزار خواهند کرد تا به نتایج ملموس دست یابند.

 

لیبی

 

ما در لیبی از توقف جنگ حمایت می‌کنیم که به آتش‌بسی پایدار منجر شود.

 

ما معتقدیم که تنها از طریق راهکار سیاسی است که می‌توان از تحقق ثبات در لیبی اطمینان حاصل کرد.

 

ما به دنبال کنفرانسی بین‌المللی هستیم که تمامی ذی‌نفعان و بازیگران محلی دخیل در این مناقشه در آن شرکت کنند. در این زمینه ما از اقدامات سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در زمینه ایجاد امکان برگزاری کنفرانس میان جناح‌های مختلف لیبی حمایت می‌کنیم.

 

هنگ‌کنگ

 

گروه هفت بر اهمیت و موجودیت بیانیه چین و انگلیس در خصوص هنگ‌کنگ تأکید می‌کند و خواهان جلوگیری از خشونت است.

ایسنا

واشنگتن‌پست؛ نشست گروه ۷ آن چیزی نبود که ترامپ می‌خواست

“دونالد ترامپ رسم دارد تا با حضور در گردهمایی‌های مختلف رهبران جهان، جسورانه اعمال نفوذ و رفتار کند؛ حتی اگر این کار باعث شود همتایانش معذب شوند و با اکراه به خواسته او تن دهند.”

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, چین, ژاپن, غرب اروپا, فرانسه

مرکل: یک گام بزرگ برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها با ایران برداشتیم

صدراعظم آلمان گفت که سران گروه هفت “یک گام بزرگ در تلاش‌های‌شان برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها با ایران” برداشته‌اند اما هنوز کار زیادی باید انجام شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, غرب اروپا, فرانسه

ایران در نشست گروه هفت؛ ترامپ پیشنهادات ماکرون را رد می‌کند؟

برخی ناظران مسائل بین‌المللی معتقدند احتمال موفقیت تلاش‌های فرانسه اندک است. چرا که ترامپ با تمام توان آمریکا، ایران را تحت فشار قرار داده و بعید است که بدون گرفتن امتیاز از این کشور، از مواضع خود عقب‌نشینی کند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه