خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

گام تلافی‌جویانه اروپا در پاسخ به الحاق شهرک‌های کرانه باختری چه خواهد بود؟

شبکه «کان» اسرائیل اعلام کرد، طرف‌های اروپایی به تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده‌اند در صورتی که اسرائیل شهرک‌های کرانه باختری و غور اردن را به اراضی اشغالی ملحق کند، آن‌ها اقداماتی را اتخاذ خواهند کرد که از جمله آن به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

 

اعتمادآنلاین| شبکه «کان» اعلام کرد: از جمله اقدامات اروپا در واکنش به اقدام اسرائیل درباره الحاق شهرک‌ها و غور اردن تأخیر در حمایت مالی اروپا از پروژه‌های توسعه در اسرائیل خواهد بود.

 

این شبکه اعلام کرد دیپلمات‌های اروپایی از مسؤولان فلسطینی خواستند درحال حاضر تصمیمات دشواری را علیه اسرائیل اتخاذ نکنند و منتظر باشند تا ببینند اسرائیل این اقدام را اتخاذ خواهد کرد یا خیر.

 

شبکه کان اسرائیل افزود: طرف‌های اروپایی در واکنش به اقدام اسرائیل کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت.

 

منابع فلسطینی اعلام کردند: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ماه میلادی جاری با وزرای خارجه اروپایی در بروکسل برای بررسی راه‌های مقابله با طرح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد.

 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل سه‌شنبه اعلام کرد برای الحاق شهرک‌های کرانه باختری و غور اردن و شمال بحرالمیت بعد از انتخابات تلاش خواهد کرد.

 

از سوی دیگر، ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین از بیانیه موسی فقی محمد، رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا درباره معامله قرن استقبال کرد. وی پیش‌بینی کرد که سران اتحادیه آفریقا در نشست قریب الوقوع خود با طرح معامله قرن مخالفت کنند.

 

المالکی گفت که موسی فقی محمد بر همبستگی اتحادیه آفریقا با مردم فلسطین برای تشکیل کشور مستقل به پایتختی بیت‌المقدس شرقی تأکید کرد.

 

او افزود: موسی فقی محمد در این بیانیه به شدت از معامله قرن انتقاد کرد چراکه بدون مشورت با نمایندگان شرعی مردم فلسطین تهیه شده و حقوق مشروع مردم فلسطین را نادیده می‌گیرد.

 

المالکی درخواست فقی محمد برای انجام تلاش‌های بین‌المللی جهت حل عادلانه و دائمی نزاع براساس راهکار تشکیل دو کشور را ستود.

 

او بر تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای رفتن به شورای امنیت به منظور تکمیل این تلاش‌ها و مطرح کردن معامله قرن در مقابل سازمان ملل تأکید کرد.

آمریکا همکاری‌های سرّی با ترکیه را متوقف کرد

مقام‌های آمریکا اعلام کردند که این کشور برنامه محرمانه مشترک اطلاعاتی نظامی با ترکیه را متوقف کرده است؛ برنامه‌ای که از سال‌ها پیش اطلاعات لازم را در اختیار آنکارا برای هدف قرار دادن نیروهای “پ ک ک” قرار می‌داد

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, ناتو

واشنگتن: اگر بغداد بر اخراج نظامیان ما اصرار دارد، باید خسارت‌ بدهد

سفارت آمریکا در امان ضمن رد احتمال میزبانی اردن از نیروهای آمریکایی بعد از قطعنامه پارلمان عراق مبنی بر اخراج آنها از این کشور تاکید کرد: اگر بغداد بر این موضوع اصرار دارد باید خسارت‌های هنگفت آن را بپردازد.

ادامه

اردن, امریکا, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق

نشنال اینترست؛ ترکیه بزودی ناتو را ترک می‌کند؟

«بسیاری نگران هستند که دونالد ترامپ، آمریکا را از ائتلاف ناتو خارج کند با این حال در مقطع فعلی چیزی که بیشتر از همه می‌توان روی آن شرط بندی کرد این است که ترکیه این ائتلاف ۷۰ ساله را ترک کند».

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, فرانسه, مقاله, ناتو

رئیس‌جمهور اوکراین:پرونده سقوط هواپیما را به دادگاه بین‌المللی می‌بریم

:دیروز برنامه تلویزیونی تی‌اس‌ان تیژدن در اوکراین، صدای مکالمات برج مراقبت فرودگاه مهرآباد با پرواز شماره ۳۷۶۸ هواپیمایی آسمان را منتشر کرد که درباره مشاهده موشکی در حال حرکت در آسمان و سپس انفجار یک هواپیما صحبت می‌شود.

ادامه

اوکراین, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, شرق اروپا