عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

واشنگتن: اگر بغداد بر اخراج نظامیان ما اصرار دارد، باید خسارت‌ بدهد

سفارت آمریکا در امان ضمن رد احتمال میزبانی اردن از نیروهای آمریکایی بعد از قطعنامه پارلمان عراق مبنی بر اخراج آنها از این کشور تاکید کرد: اگر بغداد بر این موضوع اصرار دارد باید خسارت‌های هنگفت آن را بپردازد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از سایت روسیا الیوم، کارن ساساهارا، کاردار سفارت آمریکا در اردن گفت: ما هر گونه مذاکرات میان ایالات متحده و اردن برای میزبانی نیروهای آمریکایی را رد می کنیم. حضور آمریکا در عراق با مصوبه پارلمان عراق نبوده است که با مصوبه دیگری پایان یابد.

 

وی مدعی شد: حضور ما در عراق به دلیل لزوم حفظ امنیت این کشور و امنیت کل منطقه است و خروج این نیروها به عراقی‌ها آسیب بیشتری می‌زند. سربازان آمریکایی در عراق ضامن تداوم دموکراسی در این کشور هستند و در صورت خروج آنها، این کشور در آستانه فروپاشی و نابودی قرار خواهد گرفت. همانطور که پیشتر در سوریه نیز این اتفاق رخ داد. علاوه بر آن اموال عراق در آمریکا نیز بلوکه خواهد شد.

 

کاردار سفارت آمریکا در خاتمه تاکید کرد: اگر بغداد برای اخراج نیروهای ما اصرار دارد، باید همه خساراتی که ارتش آمریکا در جنگ آزادسازی عراق و نجات این کشور از چنگال تروریست‌های داعش متحمل شده را بپردازد.

 

فرمانده تروریست‌های آمریکایی عراق را تهدید کرد

 

یک منبع سیاسی امروز چهارشنبه به بارزترین محورهای گفتگوهای ژنرال کنث مکنزی فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه با مقامات عراقی پرداخت.

 

به گزارش مهر به نقل از السومریه، یک منبع سیاسی امروز چهارشنبه به بارزترین محورهای گفتگوهای ژنرال کنث مکنزی فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه با مقامات عراقی پرداخت.

 

این منبع فاش کرد: مکنزی روز گذشته پیام‌هایی در بغداد به برهم صالح رئیس جمهور عراق درباره موضوعات مختلف رساند و اینکه باید درباره مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نیروهای آمریکایی یا خارجی از عراق باید با مسئولان آمریکایی در واشنگتن گفتگو شود. آمریکایی‌ها شب گذشته به عراق اعلام کردند که تصمیم به حمایت از حدود پنج هزار نظامی خود در پایگاه‌هایشان در عراق با نصب سامانه پاتریوت و بازدارندگی هوایی برای مقابله با حملات موشکی و حملات هوایی گرفته‌اند.

 

منبع مذکور افزود: مکنزی همچنین درباره موضوع اف ۱۶ های عراقی که واشنگتن از حدود چهار هفته قبل پشتیبانی فنی از آنها را متوقف کرده است و نیز مهمات و خودروهای زرهی و تانک‌های آمریکایی که ارتش عراق استفاده می‌کند و قطعات یدکی آنها گفتگو کرد. آمریکایی‌ها از این به عنوان اهرم فشاری علیه دولت عراق استفاده می‌کنند به ویژه که تسلیحات عراق عمدتاً آمریکایی هستند.

 

این منبع بیان کرد: آمریکایی‌ها خواستار توقف حملات موشکی به سفارت آمریکا در بغداد شدند و تکرار این حملات را مستلزم واکنش آمریکا برای حمایت از مقرهای خود در عراق از این موشک‌ها دانستند.

 

گفتنی است که کنث مکنزی فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه، روز گذشته به طور سرزده در راس هیات عالی رتبه وارد عراق شد و با برخی مسئولان عراقی از جمله برهم صالح رئیس جمهور و عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق گفتگو کرد.

آمریکا همکاری‌های سرّی با ترکیه را متوقف کرد

مقام‌های آمریکا اعلام کردند که این کشور برنامه محرمانه مشترک اطلاعاتی نظامی با ترکیه را متوقف کرده است؛ برنامه‌ای که از سال‌ها پیش اطلاعات لازم را در اختیار آنکارا برای هدف قرار دادن نیروهای “پ ک ک” قرار می‌داد

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, ناتو

گام تلافی‌جویانه اروپا در پاسخ به الحاق شهرک‌های کرانه باختری چه خواهد بود؟

شبکه «کان» اسرائیل اعلام کرد، طرف‌های اروپایی به تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده‌اند در صورتی که اسرائیل شهرک‌های کرانه باختری و غور اردن را به اراضی اشغالی ملحق کند، آن‌ها اقداماتی را اتخاذ خواهند کرد که از جمله آن به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

ادامه

اتحادیه آفریقا, اتحادیه اروپا, اردن, اسراییل, جهان, خبر, خبر رسانی, فلسطین

نشنال اینترست؛ ترکیه بزودی ناتو را ترک می‌کند؟

«بسیاری نگران هستند که دونالد ترامپ، آمریکا را از ائتلاف ناتو خارج کند با این حال در مقطع فعلی چیزی که بیشتر از همه می‌توان روی آن شرط بندی کرد این است که ترکیه این ائتلاف ۷۰ ساله را ترک کند».

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, فرانسه, مقاله, ناتو

رئیس‌جمهور اوکراین:پرونده سقوط هواپیما را به دادگاه بین‌المللی می‌بریم

:دیروز برنامه تلویزیونی تی‌اس‌ان تیژدن در اوکراین، صدای مکالمات برج مراقبت فرودگاه مهرآباد با پرواز شماره ۳۷۶۸ هواپیمایی آسمان را منتشر کرد که درباره مشاهده موشکی در حال حرکت در آسمان و سپس انفجار یک هواپیما صحبت می‌شود.

ادامه

اوکراین, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, شرق اروپا