اتحادیه آفریقا اجازه نداد هیأت اسرائیلی در نشست این اتحادیه شرکت کند

یک مقام آفریقایی چهارشنبه شب گفت که اتحادیه آفریقا به هیأت اسرائیلی اجازه نداد که در نشست کشورهای عضو این اتحادیه در اتیوپی شود.

به گزارش ایرنا، این دیپلمات آفریقایی که به نام و کشورش اشاره نشده، به شبکه الجزیره قطر گفت: این هیأت اسرائیلی به دنبال آن بود که دیدگاه خود درخصوص جنگ غزه را اعلام کند که اتحادیه آفریقا اجازه شرکت این هیات در نشست این اتحادیه را نداد.

این دیپلمات افزود: اتحادیه آفریقا همچنین با شرکت مدیرکل وزارت امورخارجه اسرائیل در جلسه این اتحادیه مخالفت کرده است.

وی گفت: هیأت اسرائیلی تلاش کرد که برخی از کشورهای آفریقایی را متقاعد کند تا از عضویت اسرائیل در این اتحادیه به عنوان عضو ناظر حمایت کنند.

منابع دیگری به تارنمای اینترنتی شبکه المیادین گفته‌اند که این هیأت اسرائیلی به صورت محرمانه در سی و هفتمین اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا شرکت می‌کند.

به گفته این منابع، این هیأت ۲ روز پیش وارد آدیس آبابا شده تا با کشورهای متحد و حامی درباره دستیابی اسرائیلی به عضو ناظر در اتحادیه آفریقا رایزنی کند.

منابع المیادین اعلام کرد که هیأت اسرائیلی متشکّل از مدیرکل وزارت امور خارجه این رژیم و مدیر بخش مدیریت آفریقا است.

سال گذشته نیز کشورهای آفریقایی خواستار لغو عضویت اسرائیل به عنوان عضو ناظر شده بودند.

دبیرخانه اتحادیه آفریقا پیش از برگزاری سی و ششمین نشست سران اتحادیه آفریقا درحالی در آدیس آبابا برگزار شد که با فشارهای الجزایر و آفریقای جنوبی، دعوت خود از اسرائیل برای شرکت در این نشست را پس گرفته بود.

با این حال در آن زمان نیز هیأت اسرائیلی در میانه‌های جلسه به صورت مخفیانه وارد سالن شد که با اعتراض برخی از اعضا و توسط نیروهای انتظامات به خارج از سالن محل برگزاری نشست اخراج شد.

سی و ششمین نشست سران اتحادیه آفریقا اواخر بهمن سال گذشته با شعار”تسریع در ایجاد منطقه آزاد تجاری آفریقا” برگزار شده بود.

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

وزیر خارجه الجزایر: سازمان ملل متحد توانایی حمایت از ستمدیدگان را ندارد

وزیر امور خارجه الجزایر گفت: سازمان ملل متحد دیگر توانایی کمک به ستم دیدگان جهان را ندارد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد عطاف روز چهارشنبه در نشست وزیران خارجه کشورهای جنبش عدم تعهد افزود: سازمان ملل متحد دیگر قادر نیست کمک به ستم دیدگان را تضمین کند و پناهگاه آنان باشد. وی گفت: ... وزیر خارجه الجزایر: سازمان ملل متحد توانایی حمایت از ستمدیدگان را ندارد

ادامه

آذربایجان, الجزایر, ایران, جنبش غیر متعهدها, جهان, سازمان ملل, گزارش, یوگوسلاوی

بیانیه جنبش عدم تعهد؛ تاکید بر حمایت از فلسطین و احترام به حاکمیت سوریه

کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در بیانیه پایانی نشست خود در باکو بر حمایت از فلسطین و احترام به حاکمیت سوریه تأکید کردند.

ادامه

اذربایجان, اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, غیر متعهدها, فلسطین

جنبش عدم تعهد، طرح الحاق کرانه باختری را محکوم کرد

دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه‌ای تصمیم غیرقانونی صهیونیستی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و قدس شرقی را رد و محکوم کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, غیر متعهدها