مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

بازداشت تروریست‌های آموزش دیده توسط آمریکا در التنف

به گزارش خبرگزاری سانا، ارتش سوریه طی چند ساعت گذشته حملات دقیقی را به آخرین مقر تروریست‌های داعش در تلول الصفا در صحرای شرقی سویدا انجام داد که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تروریست منجر شد.

 

ارتش سوریه همچنین تلاش تروریست‌ها را برای نفوذ به منطقه نزدیک به سد هاطیل در شمال غرب تلول الصفا ناکام گذاشت. محروم شدن داعش از مهم‌ترین منابع آبی خود و شکستن خطوط دفاعی آن در سیطره بر مساحت‌های جدید و از پای درآوردن تعدادی از تروریست‌ها نقش داشت.

 

از سوی دیگر، روز شنبه درگیری‌هایی میان ارتش سوریه و یک گروه تروریستی در جنوب شرق تدمر رخ داد. تروریست‌ها قصد داشتن از التنف به شهر تدمر نفوذ کنند. این درگیری به کشته شدن دو تروریست و بازداشت دو تن دیگر منجر شد.

 

دو بازداشتی مذکور عضو گروه تروریستی “اسود الشرقیه” هستند که ۵۰۰ عضو دارد و پادگان‌هایشان در منطقه التنف در نزدیکی پایگاه نظامی آمریکاست.

 

یکی از بازداشتی‌ها اعتراف کرد که متخصصان آمریکایی گروه “اسود الشرقیه” را آموزش می‌دهند.

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مأموریت این گروه انجام عملیات تروریستی در شهر تدمر و تضمین ورود یک نیروی اصلی از تروریست‌ها شامل ۳۰۰ نفر برای سیطره بر این شهر تاریخی بوده است.

 

همچنین نیروهای سوری به یک سری سلاح‌ها و تجهیزات اسرائیلی و آمریکایی باقی مانده از تروریست‌ها در شهرک جباثا الخشب در حومه قنیطره دست یافتند.

ایسنا

استفاده ارتش سوریه از مخالفان پیوسته به روند آشتی‌ها در جبهه ادلب

دیده بان حقوق بشر سوریه ادعا کرد، ارتش سوریه جنگجویان گروه‌های مخالف مسلح را که در استان درعا با آنها مصالحه کرده بود برای جنگ در صفوفش به جبهه ادلب منتقل کرده است.

ادامه

ترکیه, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

دی میستورا: حدود ۱۰ هزار عنصر النصره و القاعده در ادلب هستند که باید نابود شوند

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه با اشاره به حضور نزدیک به ۱۰ هزار تروریست جبهه النصره و القاعده در ادلب که باید نابود شوند، درخواست کرد در بالا بردن تنش‌ها در ادلب شتاب نشود.

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

روسیه؛ ۳ سال عملیات در سوریه، ۸۶ هزار تروریست کشته

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از سال ۲۰۱۵ که برای مقابله با تروریست‌ها وارد سوریه شده است، در نتیجه عملیات‌های سنگین نیروی هوایی و نیز برخی عملیات‌های نیروی دریایی این کشور بیش از ۸۶ هزار تروریست در سوریه کشته شده‌اند.

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

روسیه: ۱۶ پهپاد مهاجم به پایگاه الحمیمیم سوریه سرنگون شدند

وزارت دفاع روسیه سه شنبه شب اعلام کرد، پدافند هوایی روسیه مستقر در پایگاه حمیمیم در شمال سوریه از آغاز ماه آگوست (۱۰مرداد) تاکنون، ۱۶ پهپاد نظامی را که از مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح، قصد عملیات در این فرودگاه داشتند، سرنگون کرده است.

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه