خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

چین: احترام به حاکمیت سوریه ضروری است

نماینده دائم چین در سازمان ملل، بر لزوم احترام به حاکمیت سوریه تاکید کرد و خواستار پایان دادن به مکانیسم ارسال کمک‌های فرامرزی به این کشور شد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سانا، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل همچنین درباره رای‌گیری پیش‌نویس قطعنامه‌های تمدید این مکانیسم در روز گذشته گفت: شورای امنیت باید هرچه سریع‌تر یک جدول زمانی مشخص برای پایان دادن به این مکانیسم ارائه دهد و ما باید به حاکمیت سوریه احترام بگذاریم و کمک‌رسانی از طریق سوریه باید تبدیل به یک برنامه زمان‌بندی از طریق کانال اصلی کمک‌های بشردوستانه مشخص شود.”

 

وی با تاکید بر اینکه مکانیسم ارسال کمک‌های فرامرزی یک روند موقت براساس شرایط خاص در سوریه است، بر موضع حمایتی چین برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه از طریق سازمان ملل و جامعه بین‌المللی مطابق با اصول انسانی و بی‌طرفانه تاکید کرد.

 

وی خاطرنشان کرد که کشورش انواع مختلفی از کمک‌ها را از طریق کانال‌های مختلف به سوریه ارائه می‌کند.

 

مکانیسم انتقال کمک‌های بشردوستانه به سوریه از طریق گذرگاه باب الهوی در مرز با ترکیه بدون هماهنگی با مقامات سوری است. این مکانیسم امروز ۱۰ ژوئیه منقضی می‌شود. کشورهای غربی خواستار ادامه این مکانیسم هستند، در حالی که روسیه خواهان انتقال کمک‌ها به سوریه از طریق قلمرو تحت کنترل دولت دمشق است.

 

دیپلماتها به خبرنگار ایرنا گفتند هم بر سر مدت زمان باز بودن این گذرگاه مرزی و هم بر سر سایر مفاد پیش نویس قطعنامه پیشنهادی اختلاف نظرهایی میان غرب به رهبری آمریکا و نیز سوریه و روسیه است.

 

به گفته آنها، ارائه تضمین به دولت سوریه که این قطعنامه هم حاکمیت و تمامیت ارضی دمشق را حفظ کند و هم بطور متوازن اجرا شود، و نیز تضمین بر سر اینکه کمک ها به دست تروریست هایی چون جبهه النصره و تحریر الشام نرسد، از دیگر محورهای اختلافات است.

تشدید عملیات روسیه در ادلب در مواجهه با عملیات احتمالی ترکیه

در شرایطی که اوضاع در شمال و شرق سوریه به دلیل حمله احتمالی ارتش ترکیه، به سمت تشدید تنش پیش می‌رود روسیه و سوریه در جبهه‌های ادلب و اطراف آن در شمال غرب این کشور در حال ایفای نقش فعال هستند تا اینگونه، پیام‌های هشدار آمیزی به طرف ترکیه‌ای جهت بازدارندگی بفرستند.

ادامه

ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوئد, سوریه, فنلاند, ناتو

شخصیت اماراتی خطاب به بایدن: حرف‌های خسته‌کننده درباره حقوق‌بشر را رها کن

«عبدالخالق عبدالله» شخصیت مشهور اماراتی، پیش از سفر برنامه‌ریزی شده «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه در اواسط ماه جاری، پیامی را از طریق پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی «سی ان ان» عربی برای وی ارسال کرد.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, شورای همکاری خلیج فارس, عربستان سعودی, فلسطین

چین تحریم‌های جدید آمریکا علیه فروش نفت ایران را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه همکاری پکن و تهران در چارچوب قوانین بین‌المللی است مخالفت خود را با تحریم‌های یکجانبه علیه ایران اعلام کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا