عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

اعزام مخفیانه فرماندهان نظامی اسرائیل به قطر

پایگاه خبری «میدل ایست‌آی» به نقل از منابع آمریکایی و منطقه‌ای از اعزام مخفیانه گروهی از فرماندهان نظامی اسرائیل به قطر خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برخی منابع خبری جمعه شب از جمله میدل ایست‌آی با انتشار گزارشی اعلام کردند که تعدادی از فرماندهان نظامی اسرائیل در قالب یک ماموریت نظامی به قطر اعزام شده‌اند.

 

در همین ارتباط، مقامات فعلی و پیشین آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس به میدل ایست آی گفته‌اند که «فرماندهان نظامی اسرائیل به صورت مخفیانه و به عنوان بخشی از تغییرات درون سازمانی مرکز فرماندهی آمریکا در منطقه موسوم به “سنتکام” که براساس آن تل آیو (در چارچوب سنتکام) مشارکت خواهد داشت، به قطر اعزام شده‌اند».

 

منابع مذکور تأکید کردند که یکی از مکان‌هایی که فرماندهان اسرائیلی به آنجا اعزام شده‌اند، پایگاه هوایی «العدید» قطر است که به عنوان یک پایگاه هوایی و مقر عملیات نیروهای آمریکایی در خاورمیانه شناخته می‌شود.

 

در ادامه گزارش آمده که سنتکام در پاسخ به سوالی درباره استقرار فرماندهان نظامی اسرائیل در پایگاه های آمریکایی در قطر، پاسخ را به ارتش اسرائیل محول کرد، اما ارتش رژیم از هرگونه اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرده است.

 

میدل ایست آی این گزارش را به نقل از برخی مقامات کشورهای خلیج فارس منتشر و اعلام کرد که این مقامات خواسته‌اند تا نامشان فاش نشود.

 

لازم به اشاره است که قطر به کانونی برای فعالیت امریکا، اسرائیل، طالبان، داعش و دیگر جریان‌های تروریست تبدیل شده است. این در حالی است که ارتباط خوبی نیز با جمهوری اسلامی ایران دارد. نباید فراموش کرد در شرایطی که کشورهای عربی این کشور را محاصره اقتصادی کرده بودند این جمهوری اسلامی ایران بود که به کمک این کشور آمده و این محاصره را شکست.

تشدید عملیات روسیه در ادلب در مواجهه با عملیات احتمالی ترکیه

در شرایطی که اوضاع در شمال و شرق سوریه به دلیل حمله احتمالی ارتش ترکیه، به سمت تشدید تنش پیش می‌رود روسیه و سوریه در جبهه‌های ادلب و اطراف آن در شمال غرب این کشور در حال ایفای نقش فعال هستند تا اینگونه، پیام‌های هشدار آمیزی به طرف ترکیه‌ای جهت بازدارندگی بفرستند.

ادامه

ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوئد, سوریه, فنلاند, ناتو

شخصیت اماراتی خطاب به بایدن: حرف‌های خسته‌کننده درباره حقوق‌بشر را رها کن

«عبدالخالق عبدالله» شخصیت مشهور اماراتی، پیش از سفر برنامه‌ریزی شده «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه در اواسط ماه جاری، پیامی را از طریق پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی «سی ان ان» عربی برای وی ارسال کرد.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, شورای همکاری خلیج فارس, عربستان سعودی, فلسطین

چین تحریم‌های جدید آمریکا علیه فروش نفت ایران را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه همکاری پکن و تهران در چارچوب قوانین بین‌المللی است مخالفت خود را با تحریم‌های یکجانبه علیه ایران اعلام کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا