مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

آرایش نظامی ناو هواپیمابر چین همزمان با رزمایش ژاپن و آمریکا

همزمان با رزمایش دریایی ژاپن و آمریکا، ناو هواپیمابر چین تحرکاتی را در آب‌های منطقه انجام می‌دهد و آرایش نظامی به خود گرفته است.

 

به گزارش فارس، به نوشته شماره یکشنبه وبگاه «گلوبال تایمز» ناو هواپیمابر «لیائونینیگ» و ناو گروه آن در چند روز گذشته با استقرار در «دریای فیلیپین» به سمت شرق جزیره تایوان و جنوب ژاپن که به گفته کارشناسان مکان بسیار مهم برای مداخله کشورهای خارجی چون آمریکا و ژاپن است، آمادگی خود را به رخ می‌کشند.

 

به گفته منابع آگاه ارتش چین شماری از جنگنده‌ها و رزمناوهای خود را از غرب چین عازم جزیره تایوان کرده و تحرکات دریایی آمریکا و ژاپن را با دقت زیر نظر دارد.

 

به نوشته این منبع خبری، ناو گروه لیائو نینیگ قصد دارد در روز و شب با استفاده از مهمات واقعی تمرین‌هایی را در دریای فیلیپین، شرق تایوان و جنوب ژاپن از سه شنبه هفته جاری تا جمعه برگزار کند.

 

باحرکت هماهنگ نیروهای هوایی و دریایی چین، این ناوگروه می‌تواند مسیرهایی را که نیروهای خارجی ممکن است برای استقرار در تایوان استفاده کنند، به طور کامل قطع کنند و این مزیت قابل توجهی برای ارتش چین خواهد بود.

 

این در حالی است که «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن روز یکشنبه هشدار داد که درگیری‌های مسلحانه‌ای شبیه به جنگ اوکراین ممکن است در شرق آسیا به وقوع بپیوندد.

 

این مقام ژاپنی در این خصوص توضیح داد: «ما باید با همپیمانان و کشورهای همفکر خود همکاری کنیم و هرگز تلاش یکجانبه برای تغییر وضعیت فعلی از طریق استفاده از زور در منطقه هند و اقیانوسیه به ویژه شرق آسیا را تاب نمی‌آوریم.»

 

کیشیدا سپس با هشدار درباره تداوم جنگ اوکراین گفت: «اوکراین احتمالاً همان شرق آسیای فردا باشد.»

لاوروف: سرقت اموال خارجی عادت غرب شده است

وزیر خارجه روسیه ایده رئیس دیپلماسی اروپایی مبنی بر صرف دارایی‌های مسدود شده روسیه برای بازسازی اوکراین را “سرقت” خواند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب

نگرانی مدیر اطلاعات ملی آمریکا:‌ پوتین برای جنگی طولانی، فراتر از شرق اوکراین آماده می‌شود

گمانه زنی دستگاه اطلاعاتی و امنیتی آمریکابر آن است که روسیه برای «درگیری طولانی» در اوکراین آماده می‌شود. اوریل هینز، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا، به نقل از بررسی‌های کارشناسان گفت که این جنگ به‌دلیل «عدم تطابق» میان بلندپروازی‌های ولادیمیر پوتین و قابلیت‌های نظامی، احتمالا «غیرقابل پیش‌بینی‌تر و فزاینده‌تر» خواهد بود.

ادامه

امریکا, اوکراین, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین و روسیه روابط خود را در زمینه‌های نظامی، انرژی و فضا تقویت می‌کنند

یک مقام ارشد چین اعلام کرد پکن و مسکو تصمیم دارند روابط خود در زمینه نظامی، انرژی و فضا را تقویت کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, گزارش, ناتو