دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به برنامه ارتش کشور متبوعش مبنی بر برگزاری رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی، تاکید کرد که سیاست گستاخانه و تهاجمی غرب، مسکو را وادار به برگزاری این رزمایش کرده است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف با بیان اینکه روسیه کسی را تهدید نمی‌کند، افزود: ... دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب, فرانسه

آزادی یک شهرک دیگر در دونتسک توسط نیروهای روسیه

نیروهای روسیه توانستند مواضع تحت کنترل خود را بهبود بخشند. به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد، یگان‌های نیروهای مسلح روسیه شهرک های کوتلیاروکا در منطقه خارکف و سولوویوو در دونتسک را آزاد کردند. وزارت دفاع روسیه گزارش داد: “یگان های “غرب” در نتیجه اقدامات فعال، شهرک کوتلیاروفکا در منطقه خارکف را آزاد کردند. ... آزادی یک شهرک دیگر در دونتسک توسط نیروهای روسیه

ادامه

آلمان, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد

وزارت خارجه فرانسه با تکذیب اظهارات یک مقام دفاعی سابق آمریکا درباره اعزام نظامیان فرانسه به اوکراین، گفت پاریس هیچ سربازی را به کی‌یف نفرستاده است. به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فرانسه گزارش‌های منتشرشده درباره اعزام ارتش نیروهای خارجی فرانسه به اوکراین را تکذیب کرد و گفت این کشور هیچ سربازی به اوکراین نفرستاده است. ... فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, شرق اروپا, فرانسه

مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد. مدودف ... مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» تصریح کرد اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این شبکه خبری، جفریس تاکید کرد ایالات متحده باید به حمایت ... رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

روسیه هواپیمای حامل تسلیحات غربی برای اوکراین را سرنگون کرد

وزارت دفاع روسیه شامگاه شنبه خبر داد که یک هواپیما را که حامل حجم زیادی از تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین بوده را در نزدیکی شهر اودسا سرنگون کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس؛ وزارت دفاع روسیه همچنین اضافه کرد که شهر بندری و راهبردی ماریوپل را به طور کامل از جنگجویان آزوف، مزدوران و نیروهای مسلح اوکراینی پاکسازی کرده است.

 

وزارت دفاع روسیه افزود: «ارتش اوکراین و دیگر نهادهای مسلح اوکراینی تا کنون ۲۳ هزار نفر از نیروهایشان را از دست داده‌اند».

 

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات طرف اوکراینی در شهر ماریوپل به بیش از ۴ هزار نفر رسیده است.

 

این در حالی است که دولت بایدن چهارشنبه گذشته از کمک تسلیحاتی ۸۰۰ میلیون دلاری به اوکراین رونمایی کرد.

 

آمریکا از ابتدای آغاز به کار دولت «جو بایدن» تا کنون ۳.۲ میلیارد دلار کمک‌های امنیتی به اوکراین انجام داد که شامل ۲.۶ میلیارد دلار از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌باشد.

 

وزیر خارجه اوکراین هفته پیش و پس از دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در پیامی توییتری نوشت: «من امروز اینجا آمدم تا درباره سه چیز خیلی مهم صحبت کنم: تسلیحات، تسلیحات، تسلیحات».

 

دور اخیر کمک‌های امنیتی آمریکا به اوکراین شامل ترکیبی از تسلیحات و دیگر تجهیزاتی است که واشنگتن پیشتر در اختیار کی‌یف قرار داده بود و همچنین قابلیت‌های جدیدی است که پیشتر برای اوکراین ارسال نشده بود.

 

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» روز جمعه مدعی شد به یادداشت هشدارآمیز روسیه به آمریکا درخصوص تأمین تسلیحات برای اوکراینی‌ها دست یافته است.

 

این روزنامه نوشت، روسیه این هفته یک یادداشت دیپلماتیک رسمی به واشنگتن ارسال کرده و در آن به آمریکا و متحدانش اخطار درباره محموله «حساس‌ترین» سامانه‌های تسلیحاتی به اوکراین و «عواقب بی‌سابقه» چنین اقدام تنش‌زایی هشدار داده است.

افزایش احتمال درگیری بین روسیه و آمریکا پس از اسارت یک ژنرال آمریکایی در ماریوپل

با ادامه ارسال سلاح از طرف واشنگتن و ناتو به اوکراین و اسارت یک ژنرال آمریکایی در ماریوپل برخی از افزایش درگیری میان روسیه و آمریکا خبر دادند.

ادامه

اسلواکی, امپریالیسم, امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, لهستان, لوگانسک, ناتو

صدراعظم اتریش: پوتین معتقد است در مسیر پیروزی در جنگ اوکراین قرار دارد

صدراعظم اتریش، اولین رهبر در اتحادیه اروپا که پس از حمله روسیه به اوکراین با ولادیمیر پوتین دیدار کرد، گفت که رئیس جمهوری روسیه “بر این باور است که دارد در جنگ اوکراین پیروز می‌شود.”

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اوکراین, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

چین نسبت به “تراژدی به سبک اوکراین” در آسیا هشدار داد

وزیر امور خارجه چین به ویتنام گفت که بحران اوکراین یک برهه مهم برای این دو کشور است که در کنار هم و با توجه به “لطمات ناشی از استراتژی هند – اقیانوسیه آمریکا” می‌توانند در صلح منطقه‌ای مشارکت کنند.

ادامه

آ. سه. آن, اتحادیه اروپا, امریکا, اوکراین, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, گزارش, ویتنام