یک منطقه مسکونی دیگر حائز اهمیت استراتژیک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

نیروهای روسیه اوچریتینو در جمهوری خلق دونتسک را تصرف کردند. به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای روسی کنترل کامل روستای اوچریتینو در جمهوری خلق دونتسک را به دست گرفتند. در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «آزادسازی اوچرتینو از نظر استراتژیک برای ارتش روسیه مهم است. این روستا در ارتفاع غالب ... یک منطقه مسکونی دیگر حائز اهمیت استراتژیک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب

سلاح رعب‌آوری که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد

منابع غربی از موشک انداز روسی خبر دادند که هیج دژ یا استحکاماتی در برابرش توان پایداری ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع غربی از سلاح رعب آوری خبر دادند که ارتش روسیه از آن استفاده می‌کند. این سلاح آتشبار سنگین توس -۳ نام دارد که توان درهم کوبیدن استحکامات نفوذناپذیر ... سلاح رعب‌آوری که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد

ادامه

اتریش, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

غرب به شکست قطعی اوکراین اعتراف کرد

کمک های اضافی غرب تنها منجر به کشته شدن بیشتر نظامیان در صفوف نیروهای مسلح اوکراین خواهد شد و به اوکراین کمکی نخواهد کرد، زیرا اوکراین بهرحال شکست خواهد خورد. به گزارش اسپوتنیک، اولا تونندر، دانشمند علوم سیاسی نروژی در مقاله‌ای برای وب سایت Steigan نوشت که ادامه درگیری‌ها در اوکراین منجر به از دست ... غرب به شکست قطعی اوکراین اعتراف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق افریقا, غرب, گزارش, ناتو, نروژ

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

نیویورک‌تایمز: اعضای ناتو در مورد اقدامات علیه روسیه اختلاف دارند

یک روزنامه آمریکایی طی گزارشی عنوان کرد که میان کشورهای عضو ناتو در مورد اقدامات بعدی علیه روسیه اختلافاتی وجود دارد.

 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، روزنامه نیویورک تایمز طی این مطلب تصریح کرد: کشورهای عضو ناتو که با چشم انداز طولانی شدن جنگ اوکراین روبرو هستند، بر سر مدیریت مرحله بعدی این مناقشه و همچنین اقدامات در قبال روسیه اختلاف‌نظر دارند.

 

دو مقام غربی در این رابطه خاطر نشان کردند: کشورهای اروپای مرکزی همچون لهستان و برخی کشورهای حوزه بالتیک خواهان قطع کامل روابط با روسیه و به زانو در آوردن مسکو هستند. آنها نگرانند هر آن چیزی که روسیه به عنوان پیروزی اعلام کند، آسیب جدی برای امنیت اروپا ایجاد خواهد کرد.

 

اما گروه دیگری از کشورهای عضو ناتو اعتقاد دارند که روسیه را نمی‌توان به این راحتی تسلیم کرد و نتیجه این جنگ نامشخص خواهد بود.

 

این مقامات غربی تصریح کردند که کشورهایی همچون فرانسه، آلمان و ترکیه خواهان حفظ تماس‌هاشان با رئیس جمهوری روسیه هستند.

 

وزرای خارجه ناتو که برای بررسی جنگ اوکراین در این هفته گردهم می آیند، بر این مسئله توافق دارند که که جنگ اوکراین با پایان فاصله دارد.

 

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اخیر در اظهارنظری گفت: مسکو دست از اهداف و طرح هایش در اوکراین برنمی‌دارد. شاهد تحرکات چشمگیری نیروهای روس و سازماندهی و تجهیز مجدد برای تمرکز بیشتر بر شرق اوکراین هستیم.

 

در میان اعضای ناتو تعهد برای ادامه کمک به اوکراین مشاهده می شود. حدود دو سوم از اعضای ناتو پیشتر تسلیحات مرگبار برای اوکراین تامین کرده‌اند.

بی‌محلی کره شمالی به درخواست‌های مکرر آمریکا

نماینده آمریکا هشدار داد که کره شمالی هفته آینده ممکن است آزمایش هسته‌ای انجام دهد و امریکا تا کنون چندین پیام به کره شمالی فرستاده که آن‌ها پاسخ نداده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, خلع سلاح, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, کره شمالی

سربازان اوکراینی اسیران روس را اعدام کردند

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که گروهی از سربازان اوکراینی پس از اسیر کردن سربازان روسیه، آن‌ها را درحالی که دست‌هایشان بسته است، به قتل می‌رسانند.

ادامه

امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا

چین؛ کشورهای غیر درگیر نباید پیامدهای درگیری‌های ژئوپلیتیکی و بازی‌های قدرت‌های بزرگ را تحمل کنند

چین نخستین واکنش رسمی خود را درباره گزارش‌ها و تصاویر مربوط به کشته شدن غیرنظامیان در بوچا، واقع در اوکراین ابزار داشت و نماینده پکن در سازمان ملل آن را “بسیار نگران‌کننده” توصیف کرد.

ادامه

اوکراین, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, شرق اروپا