زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

یکی از روزنامه‌های سوئد گزارش داد که در جریان رزمایش ناتو در این کشور ده‌ها سرباز زخمی شدند. به گزارش ایسنا، روزنامه «آفتونبلادت» چاپ سوئد نوشت، در جریان رزمایش چتربازی ناتو در این کشور بیش از ۱۰ سرباز شرکت‌کننده در این مانور نظامی زخمی شده‌اند. به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش آمده است، ... زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

ادامه

آمریکا, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, خبر, سوئد, مجارستان, ناتو

براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا

هشدار چین نسبت به خطرات سیاسی کردن اقتصاد جهانی

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه پس از هشدار صندوق بین‌المللی پول (IMF) مبنی بر خطرات دو قطبی شدن تجارت جهانی، اظهار داشت که اقتصاد بین‌الملل به دلیل سیاسی شدن به سمت و سویی «غیراخلاقی و ناپایدار» پیش می‌رود و به شدت مانع رشد جهانی می‌شود. به گزارش ایرنا از استریتز تایمز، گیتا گوپینات، معاون ... هشدار چین نسبت به خطرات سیاسی کردن اقتصاد جهانی

ادامه

آمریکا, اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک, شرق, صندوق بین‌المللی پول, غرب, کانادا, گزارش, مکزیک

دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به برنامه ارتش کشور متبوعش مبنی بر برگزاری رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی، تاکید کرد که سیاست گستاخانه و تهاجمی غرب، مسکو را وادار به برگزاری این رزمایش کرده است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف با بیان اینکه روسیه کسی را تهدید نمی‌کند، افزود: ... دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب, فرانسه

مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد. مدودف ... مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

ریچارد هاس: نمی‌دانیم سخنان بایدن را چگونه باید جبران کرد

رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا می‌گوید حرف‌های بایدن وضعیت خطرناک کنونی را خطرناک‌تر کرده و آسیب‌های آن انکارناپذیر است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری اینسایدر، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در سخنرانی خود در ورشو لهستان گفت: به خاطر خدا، این مرد (ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه) دیگر نمی‌تواند در راس قدرت باشد.

 

ریچارد هاس، دیپلمات کهنه‌کار و رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در توییتی نوشت: بایدن یک موقعیت دشوار را سخت‌تر و یک موقعیت خطرناک را خطرناک‌تر کرد. این بدیهی است. نمی‌دانم این اظهارات را چطور باید با کمترین خسارت جبران کرد. اما من به دستیاران ارشد او پیشنهاد می‌کنم با همتایان خود تماس بگیرند و آمادگی ایالات متحده برای معامله با دولت روسیه را به وضوح اعلام کنند.

 

وی افزود: اظهارات بایدن “نمی‌تواند اولویت پایان دادن به جنگ آن هم براساس شرایطی که مورد قبول اوکراین باشد  را محقق کند و در عوض با تشدید تنش از سوی پوتین دلسردی‌هایی را بوجود می‌آورد.

 

این دیپلمات در ادامه افزوده است: این اظهارات، پوتین را نسبت به هرگونه مصالحه و سازش دلسرد می‌کند. چرا او باید از خود خویشتن‌داری نشان دهد؟ پوتین آن را تاییدی بر آنچه که همیشه به آن اعتقاد داشته است تلقی خواهد کرد که خطر گسترش دامنه و مدت جنگ را به دنبال دارد.

 

به گفته بایدن پوتین یک قصاب و یک جنایتکار جنگی، اما مشخص نیست که چگونه گفتن این موضوع به منافع ما خدمت می‌کند، زیرا می‌تواند تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ (الویت شماره ۱ در حال حاضر) و همچنین نیاز آینده برای معامله با پوتین در مورد ثبات هسته‌ای، ایران، کره شمالی، سوریه و غیره را محدود یا پیچیده کند.

 

هاس تصریح کرد: رئیس‌جمهور با درخواست تغییر رژیم فقط اهداف جنگی ایالات متحده را گسترش داد. انجام این کار علاوه بر خطرات احتمالی در حیطه قدرت ما نیست، این باعث افزایش تمایل پوتین به مبارزه تا پایان خواهد شد و احتمال رد مصالحه، تشدید یا هر دو را افزایش می‌دهد.

 

هاس به روزنامه پولیتیکو نیز گفت اینکه کاخ سفید فورا اظهارات جو بایدن را پس گرفت، نشانگر این واقعیت این است که اظهارات فی‌البداهه و بدون مقدمه بایدن می‌تواند به‌عنوان “باور واقعی” او علی‌رغم نوشته‌های تنظیم شده تلقی شود.

 

کاخ سفید گفته بود که منظور رئیس جمهور بایدن این بود که پوتین دیگر نمی‌تواند قدرت خود را علیه کشورهای همسایه‌اش اعمال کند. رئیس جمهوری آمریکا درخصوص “قدرت پوتین در روسیه” و یا “تغییر حکومت” صحبت نکرد.

کرملین: مردم روسیه برای رهبر خود تصمیم می‌گیرند نه جو بایدن

سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات جو بایدن در خصوص لزوم تغییر حکومت در روسیه گفت: این را آقای بایدن نباید تصمیم بگیرد. این موضوعی است که فقط باید با انتخاب مردم فدراسیون روسیه صورت پذیرد.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

درادامه برنامه تقویت جناح شرقی ناتو، انگلیس نیروهایش را دو برابر خواهد کرد

بر اساس گزارش روزنامه دیلی تلگراف، در پی توافق رهبران ناتو بر سر تقویت جناح شرقی این ائتلاف، انگلیس نیروهای خود را در شرق اروپا دو برابر خواهد کرد و نیروهای جدیدی را به بلغارستان خواهد فرستاد.

ادامه

اروپا, استونی, امریکا, انگلستان, اوکراین, بلغارستان, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, فرانسه, کرواسی, لهستان, ناتو, نروژ

جانسون: پوتین باید شکست داده شود

نخست وزیر انگلیس با تاکید بر اینکه رئیس جمهور روسیه باید شکست داده شود، اعلام کرد، در حال بررسی درخواست رئیس جمهور اوکراین برای ارسال خودروهای زرهی جهت کمک به رفع محاصره شهر بندری ماریوپل هستیم.

ادامه

انگلستان, اوکراین, بلژیک, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

نماینده چین: کشورها نباید دیگران را مجبور به انتخاب یک طرف در درگیری کنند

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل متحد به کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل گفت که وضعیت انسانی در اوکراین به طور فزاینده‌ای جدی می‌شود، اما کشورها نباید دیگران را مجبور به “انتخاب طرف” در درگیری کنند.

ادامه

امریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا