مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

چین: تبلیغات اغراق‌آمیز “جنگ قریب‌الوقوع” از سوی واشنگتن به اقتصاد و ثبات اجتماعی اوکراین ضربه وارد کرده است

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) در یک نشست خبری گفت که تبلیغات اغراق‌آمیز “جنگ قریب‌الوقوع” از سوی واشنگتن به اقتصاد و ثبات اجتماعی اوکراین ضربه وارد کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، این دیپلمات چینی گفت: طی چند روز گذشته، طرف آمریکایی تهدید جنگ (حمله ادعایی روسیه به اوکراین) را تشدید کرده و به طور مصنوعی فضایی متشنج ایجاد کرده که آسیب جدی به اقتصاد، ثبات اجتماعی و شرایط معیشتی مردم اوکراین وارد کرده و همچنین مقاومت در برابر پیشبرد مذاکرات و گفت‌وگو بین طرف‌های مربوطه را افزایش داده است.

 

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که غرب از انتشار چنین اطلاعات نادرستی دست بردارد و برای تسهیل صلح، اعتماد متقابل و همکاری بیشتر تلاش کند.

 

مقام‌های کشورهای غربی به ویژه مقام‌های آمریکایی در هفته‌های گذشته با بیان ادعاهای اثبات‌نشده مبنی بر اینکه نظامیان روسیه ممکن است هر لحظه به اوکراین حمله کنند مسکو را به تحریم و واکنش تهدید کرده‌اند و علی‌رغم انتشار ویدئوها و تصاویری که اثبات‌کننده عقب‌نشینی (اتمام تمرین‌های نظامی) نیروهای نظامی روسیه از مرز اوکراین و تلاش مسکو برای کاهش تنش با کی‌یف است، همچنان به تنش‌زایی و ایجاد بحران ساختگی در این مسئله ادامه می‌دهند.

 

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز (چهارشنبه) مدعی شد روسیه نه تنها از مرز اوکراین عقب‌نشینی نکرده، بلکه تعداد نیروهایش در منطقه را افزایش داده است. استولتنبرگ به خبرنگاران در بروکسل گفت: سیگنال‌هایی که دیروز از مسکو رسید نیاز به خوش‌بینی محتاطانه دارد. ما هنوز نشانه‌های واقعی کاهش تنش از سوی روسیه را ندیده‌ایم.

 

این در حالی است که روز گذشته همزمان با اعلام روسیه مبنی بر بازگشت نظامیان این کشور از مرز با اوکراین پس از اتمام تمرین‌های نظامی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که پروپاگاندای کشورهای غربی درباره جنگ شکست خورده است. وزارت دفاع روسیه نیز امروز از پایان تمرینات نظامی ارتش این کشور در منطقه «کریمه» و بازگشت نیروها به پایگاه‌های خود خبر داد.

 

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز در توییتی با توجه به رسیدن تاریخی که غرب مدعی بود روسیه در آن، به اوکراین حمله می‌کند و رخ ندادن هیچ حمله‌ای، فضاسازی‌های اخیر ضد روسی را مایه شرم کشورهای غربی خواند.

 

وی در این خصوص اعلام کرد: به جامعه بین‌المللی هشدار داده شد که حدود ساعت ۱ بامداد روز ۱۶ فوریه (امروز) روسیه به همسایه خود حمله خواهد کرد. تهاجم کجاست؟ آیا بابت تشدید تنش‌ها و گمراه کردن افکار عمومی جهان عذرخواهی می‌کنید؟ شرمتان باد فقط شرم!!!

با پایان رزمایش، امروز روسیه تعداد دیگری از نیروهایش به پایگاه‌های خود باز می‌گردند

وزارت دفاع روسیه گفته است که تعداد بیشتری از نیروهای این کشور امروز پس از رزمایش از شبه جزیره کریمه به پایگاه‌های خود باز می‌گردند.

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

وال استریت ژورنال: آمریکا در سایه مناقشه اوکراین درصدد کنار زدن روسیه از بازار انرژی اروپا است

به نوشته یک روزنامه آمریکایی، دولت آمریکا با افزایش تولید نفت و گاز و برپا کردن مناقشه اوکراین سعی در کنار زدن روسیه از بازار انرژی اروپا دارد.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا

تحلیل پایگاه آمریکایی از استراتژی تهدید و بازدارندگی هسته‌ای چین

بر اساس تحلیل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که در اوایل نوامبر سال گذشته منتشر شد، چین به سرعت در حال گسترش قدرت هسته‌ای خود است به نحوی که در حال ایجاد یک زرادخانه هسته‌ای عظیم، متنوع و پیچیده‌تر است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی, مقاله, هندوستان

آغاز خروج نیروهای روسیه از بلاروس/ شکست بدون شلیک حتی یک گلوله

در حالی که نیروهای روسیه امروز خروج از بلاروس را آغاز کردند، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، تبلیغات غربی در مورد تهاجم روسیه را شکست خورده خواند.

ادامه

اروپا, امریکا, امنیتی, اوکراین, بلاروس, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا