آمریکا از نیجر خارج شد/ نیجر دردام سیاست فاجعه‌بار ناتو درباره لیبی نیفتاد

نیجر دریافته است تنها دلیل حضور آمریکا در کشور‌های حوزه ساحل آفریقا کنترل منابع استراتژیک این قاره نه پیشبرد ماموریت مقابله با تروریسم است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ شبکه راشاتودی در مطلبی به بررسی زوایای اخراج آمریکا از نیجر پرداخت و نوشت: لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده اخیراً تأیید کرد که نیرو‌های روسیه وارد ... آمریکا از نیجر خارج شد/ نیجر دردام سیاست فاجعه‌بار ناتو درباره لیبی نیفتاد

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, بورکینافاسو, تروریسم, روسیه, فرانسه, گزارش, لیبی, مالی, ناتو, نیجر

اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد

اتحادیه اروپا چهارشنبه اعلام کرد که ماموریت آموزش نظامی خود را در کشور آفریقایی مالی پایان می‌دهد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت که ماموریت آموزشی این اتحادیه ۱۸ می (۲۹ اردیبهشت) به پایان می‌رسد و آن را تمدید نمی‌کند. بر اساس این بیانیه، اتحادیه اروپا به ... اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد

ادامه

اتحادیه اروپا, بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, مالی, نیجر

مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل وزیر کشور مالزی از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: کوالالامپور فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند و تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری فری مالزیا تودی، وزیر کشور مالزی ... مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

ادامه

آسیای جنوب شرقی, آمریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, سازمان ملل, سنگاپور, غرب, مالزی

حضور نیرو‌های روسی و آمریکایی در یک پایگاه مشترک در نیجر

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد نیرو‌های روسیه در نیجر به رغم پایگاه مشترک به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده تایید کرد که نیرو‌های روسیه در همان پایگاهی در نیجر مستقر هستند که سربازان آمریکایی هستند. وی خاطرنشان کرد: روس‌ها در یک مجتمع جداگانه هستند و به ... حضور نیرو‌های روسی و آمریکایی در یک پایگاه مشترک در نیجر

ادامه

آفریقا, آمریکا, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, غرب آفریقا, نیجر

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

نماینده سوریه: هدف آمریکا از وقایع حسکه احیای داعش است

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد چهارشنبه شب طی سخنانی در جلسه شورای امنیت گفت: هدف آمریکا از وقایع حسکه، احیای گروه تروریستی «داعش» برای توجیه حضور نظامی خود در سوریه است.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بسام صباغ گفت: شورای امنیت به تریبیونی برای برخی کشورها جهت تکرار ادعاها و اتهامات نادرست شان علیه سوریه تبدیل شده است در حالی که هیچ جلسه اضطراری به منظور محکومیت تجاوزات مکرر اسراییل علیه خاک سوریه و یا محکومیت اقدامات نیروهای اشغالگر امریکایی و ترک برگزار نکرده است.

 

وی افزود: شورای امنیت باید فورا به وقایعی که در حسکه رخ داده و پیامد های ناشی از جنایات گروهک تروریستی داعش و شبه نظامیان جدا طلب «قسد» و نیروهای اشغالگر آمریکا، رسیدگی کند.

 

نماینده سوریه اضافه کرد: تا زمانی که برخی از کشورهای غربی از اقدامات تجاوزکارانه که اوضاع را در سوریه وخیمتر می‌کند، چشم پوشی کنند، هرگونه بحث و گفت وگو درباره وضعیت سوریه بی فایده خواهد بود.

 

صباغ گفت: شورای امنیت باید به اشغال اراضی سوریه توسط ترکیه پایان دهد و باید جنایات و اقدامات این کشور که مبتنی بر حمایت از تروریسم، انتشار هرج و مرج، تخریب، ترک سازی، آواره کردن و تغییر جغرافیای انسانی متوقف شود.

 

سفیر سوریه  در پایان گفت: بایستی اقدامات اقتصادی یکجانبه و نامشروع غربی ها که فجایعی زیادی بر زندگی روز مره شهروندان سوری به بار آورده هرچه زودتر رفع شود.

 

پیش تر «مصعب الحلبی» عضو پارلمان سوریه گفته بود که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در حمله داعش به زندان حسکه دست داشتند.

 

حمله پنجشنبه گذشته عناصر داعش به زندان منطقه الصناعه در استان حسکه یکی از شدیدترین و بزرگترین حملاتی است که این گروه تروریستی پس از شکست در جنگ سوریه و کنترل قسد بر مناطق شرق و شمال شرق این کشور انجام شد.

 

داعش سال ۲۰۱۷ پس از چهار سال عملیات تروریستی گسترده در سوریه و عراق و اشغال بخش های عمده از این دو کشور متلاشی و شکست خورد، اما با این وجود هنوز هسته ها و بقایای آن در عراق و سوریه دست به عملیات علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی می زنند.

مسکو: واشنگتن حامی تروریست‌های «تحریر الشام» است

هیات نمایندگی روسیه در سازمان ملل، از آمریکا به دلیل حمایت از تروریست‌های «تحریر الشام»، سرقت منابع سوریه و اشغال اراضی این کشور انتقاد کرد.

ادامه

امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

کشته شدن نظامی ارشد فرانسوی در کشور مالی

دفتر «امانوئل مکرون» امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرتیپ «الکساندر مارتین» از هنگ توپخانه ۵۴ هیرس روز گذشته در یک حمله خمپاره‌ای کشته شده است.

ادامه

تروریسم, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خبر, غرب آفریقا, فرانسه, مالی

گروه‌های تروریستی که حاضر به ملحق‌شدن به‌گروه الجولانی نشدند در منطقه ادلب، بازداشت شدند

منابع مطلع فاش کردند محمد الجولانی، رهبر تروریست‌های موسوم به “هیئت تحریر الشام” شروطی را برای آزادی شبه‌نظامیان دربند این گروه مطرح کرده که با مخالفت آنها روبرو شده است.

ادامه

تروریسم, جنوب آفریقا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه