نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

اوکراین در نزدیکی «کریمه» رزمایش برگزار کرد+فیلم

در حالیکه مسکو در خصوص هرگونه اقدام تحریک‌آمیز در نزدیکی قلمروهای این کشور هشدار داده است، ارتش اوکراین در اقدامی تحریک‌آمیز در نزدیکی «کریمه» رزمایش نظامی برگزار کرد.

 

به گزارش فارس، بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، وزارت دفاع اوکراین روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش اوکراین در منطقه «خرسون جنوبی» در نزدیکی مرز با کریمه، تمارین تاکتیکی انجام داده است.

 

اوکراین و ایالات متحده آمریکا به طور مداوم برای جوسازی علیه مسکو مدعی شده‌اند که روسیه به دنبال حمله به اوکراین است و این در حالی است که مقام‌های روس به طور مداوم این ادعاها را بی‌اساس خوانده‌اند.

 

این اولین بار نیست که کشورهای غربی با برگزاری رزمایش‌ به تنش‌ها با روسیه دامن می‌زنند و در هفته‌ها و ماههای اخیر برخی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده و انگلیس از طرق مختلف از جمله ارسال سلاح به اوکراین، مقابل روسیه ایستادند.

 

از طرف دیگر، روز گذشته (جمعه)، سخنگوی پنتاگون در بحبوحه تنش فزاینده با روسیه، از برگزاری رزمایش در دریای مدیترانه خبر داد.

 

از ماه گذشته رسانه‌های آمریکایی جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه قویا چنین ادعاهایی را رد کرده اما تأکید کرده تداوم حملات توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه مناطق خودمختار روس زبان این کشور واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

 

مسکو همچنین به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرد. هفته گذشته نماینده روسیه با همتایان آمریکایی و ناتو جلسه‌ای برگزار کردند تا این پیشنهادات را بررسی کنند اما در نهایت طرف غربی این پیشنهادات را رد کرد.

استعفای فرمانده نیروی دریای آلمان در پی اعلام نظرِ مخالف با امریکا و ناتو

دریاسالار کای آخیم شون‌باخ، فرمانده نیروی دریایی آلمان پس از سخنان مناقشه‌برانگیزش درباره بحران اوکراین و روسیه از سمت خود استعفا داد. او گفته بود نگرانی غرب درباره حمله روسیه به اوکراین “بیهوده” است.

ادامه

المان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

واشنگتن‌پست: واشنگتن از مسکو خواسته پاسخ‌هایش به تضمین امنیتی را منتشر نکند

واشنگتن پست گزارش داد که مقامات آمریکایی از همکاران روسی خود خواسته‌اند پاسخ کتبی واشنگتن به پیشنهاد مسکو در مورد تضمین‌های امنیتی را منتشر نکند. با این حال، به گفته این روزنامه، یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه اذعان کرد که کرملین ممکن است تصمیم به انتشار آن پس از ارسال آن در روزهای ... واشنگتن‌پست: واشنگتن از مسکو خواسته پاسخ‌هایش به تضمین امنیتی را منتشر نکند

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین + ویدئو

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای نوشت، چهارده کشتی جنگی و امدادی این کشور در رزمایش مشترک با ایران، حملات توپخانه‌ای علیه اهداف دریایی و مقابله با دزدان دریایی را تمرین کردند.

ادامه

ایران, جهان, چین, روسیه, شمال اروپا, گزارش, ویدیو

ادعای آمریکا درخصوص حمله احتمالی روسیه به‌اوکراین سرپوش گذاشتن به‌تحریکات خود است

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «ادعای آمریکا درباره حمله روسیه به اوکراین، ایجاد پس‌زمینه‌ای برای تحریکات نظامی در مقیاس بزرگ است.»

ادامه

امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, غرب, کانادا