تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

گاردین: لندن در جنایت علیه مردم یمن شریک است

نشریه انگلیسی گاردین در مطلبی ضمن اشاره به نقش لندن در جنگ علیه یمن، دولت انگلیس را همدست و شریک جنایت‌های عربستان سعودی دانست.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، یمن از سال ۲۰۱۴ درگیر جنگ بوده است. به مدت هفت سال، یک ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی کشور یمن را با بمب‌هایی که بسیاری از آن‌ها را انگلیس تامین کرده است، کوبیده است. از طریق اتحاد نظامی انگلیس با رژیم سعودی، لندن به طور مستقیم در این جنایات شریک است.

 

نشریه انگلیسی گاردین در مطلبی ضمن اشاره به نقش لندن در جنگ علیه یمن، دولت انگلیس را همدست و شریک جنایت‌های عربستان سعودی و اقدام این کشور در کشتار مردم فقیر یمن معرفی کرد.

 

در این هفته، حملات هوایی سعودی‌ها و متحدانش بیش از ده‌ها غیرنظامی را با سلاح‌های انگلیسی در یمن کشته‌اند. این رسوایی به مراتب بزرگتر از مهمانی‌های نخست وزیر در داونینگ استریت است. حملات سعودی‌ها از ماه اکتبر ۲۰۲۱ در یمن افزایش یافته است. شورای حقوق بشر پس از لابی گری شدید ریاض، به پایان تحقیقات جنایات جنگی ائتلاف عربی در یمن رأی داد.

 

در ادامه این مطلب آمده است: اگر یمن دیگر بدترین بحران انسانی جهان نیست، به این دلیل نیست که وضعیت اسفناک آن بهبود یافته است، بلکه به این دلیل است که بحران در افغانستان در کانون توجه جامعه جهانی قرار گرفته است. سپتامبر گذشته، سازمان ملل هشدار داد که میلیون‌ها یمنی «یک قدم از گرسنگی فاصله دارند» این در حالی بود که سازمان ملل در طول کریسمس جیره غذایی ۸ میلیون یمنی که از گرسنگی آسیب دیده بودند را کاهش داد.

 

با این حال، لندن اتحاد تنگاتنگ خود با رژیم سعودی را حفظ می‌کند، رژیمی که به گفته هیلاری کلینتون «حمایت مالی و لجستیکی مخفیانه» از تروریست‌ها ارائه می‌کند؛ رژیمی که یک روزنامه نگار را در یک سفارت خارجی تکه تکه کرد و در یک جنایت جنگی ظاهری به گفته دیده بان حقوق بشر کودکان یمنی را که با اتوبوس مدرسه در راه بازگشت بودند، سوزاند.

 

گاردین در مطلب خود ضمن گرفتن انگشت اتهام به سمت دولت انگلیس ادامه می‌دهد، لندن مستقیماً طرف سعودی را تسلیح و حمایت می‌کند و بنابراین مسئولیت مستقیم اقدامات آن‌ها را بر عهده دارد.

 

کمپین انگلیسی علیه تجارت اسلحه (CAAT) در تحقیقات خود آورده است از سال ۲۰۱۵ تاکنون دولت انگلیس ۱۷.۶ میلیارد پوند تسلیحات و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی فروخته است. در سال ۲۰۱۹، دادگاه استیناف دریافت که تصمیم دولت انگلیس برای ادامه فروش تجهیزات نظامی به عربستان سعودی غیرقانونی است، اما لندن به بهانه حملات هوایی به عربستان که قوانین حقوق بشری را نقض می‌کند، فروش تسلیحات را از سر گرفت.

 

در حالی که انگلیس به تسلیح و حمایت از اقدامات جنگی عربستان علیه مردم یمن ادامه می‌دهد، کمک‌های بشردوستانه خود به یمن را در سال ۲۰۲۱ به نصف کاهش داد. دخالت مستقیم دولت لندن در قتل عام غیرنظامیان یمنی توسط یکی از رژیم‌های منفور جهان جنایتی است که بایدبیش از رسوایی نخست وزیر ، حاکمان انگلیس را عصبانی کند. دولت لندن باید به خاطر همدستی خود در این جنایت پاسخگو باشد.

راهپیمایی گسترده یمنی‌ها در محکومیت جنایات ائتلاف سعودی در صعده و الحدیده

پایتخت و شماری از دیگر شهرهای یمن امروز شاهد راهپیمایی گسترده مردم این کشور علیه جنایات ائتلاف سعودی در بمباران غیرنظامیان و کشتار آنهاست.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امارات, امریکا, امنیتی, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن