نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

روابط چین و کوبا روی ریل «یک کمربند، یک جاده»

منابع چینی اعلام کرده‌اند ضمن گسترده‌تر شدن همکاری دوجانبه سودمند این کشور با کوبا، دوستی دوجانبه پکن- هاوانا پس از امضای توافقنامه مرتبط با طرح جهانی «یک کمربند، یک جاده» قوت خواهد گرفت.

 

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای وزارت امور خارجه کوبا، «ژائو زیانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که این اقدام، انگیزه بیشتری به تلاش‌های دو کشور درجهت اجرای هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی سران دو ملت خواهد داد.

 

طرح «کمربند و جاده» که «یک کمربند- یک جاده» نیز نامیده می‌شود، به ابتکار چین برنامه ریزی شده و بزرگترین طرح سرمایه گذاری است که تاکنون یک کشور ارائه داده است. این طرح که «راه ابریشم نوین» نیز نام گرفته است، قرار است قاره‌های آسیا، آفریقا و اروپا را با شبکه‌های تجاری ریلی، زمینی و دریایی به یکدیگر متصل کند که ایران در قلب این طرح قرار دارد.

 

پکن و هاوانا روز یکشنبه طرحی از همکاری‌های مشترک گسترده برای پیشبرد ابتکار «یک کمربند-یک جاده» امضا کردند که به بهبود اقتصادی کوبا که بیش از ۶ دهه تحت تحریم‌های سرسختانه آمریکا قرار دارد، کمک بسیاری خواهد کرد.

 

این سند، سازوکاری در راستای اجرای تفاهم نامه امضا شده از سوی دو دولت در سال ۲۰۱۸ است که آن زمان با سفر «میگل دیاز کانل» رئیس جمهوری کوبا به چین، هاوانا را در طرح عظیم کمربند و جاده وارد می‌کرد.

 

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، این طرح هشت ساله در مشارکت بین چین با ۱۴۵ کشور و ۳۲ سازمان بین‌المللی نتایج درخشان و ملموسی داشته است.

 

ژائو زیانگ افزود: همچنین توافقی به لطف امضای برنامه همکاری مشترک از سوی «هی لیفنگ» رئیس کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین و «ریکاردو کابریساس» معاون نخست وزیر کوبا به دست آمد.

 

مقامات هاوانا نیز به نوبه خود تصریح کردند که طرح کمربند و جاده، نقطه عطفی در روابط اقتصادی دوجانبه در سال ۲۰۲۱ بوده که از جمله اهداف آن همکاری در زمینه‌های هماهنگی‌های سیاسی، پیوندهای زیرساختی، تجارت آزاد، انسجام مالی و پیوندهای مردمی است.

 

طبق اعلام هیأت کوبایی، این توافقنامه شامل پروژه ها و اقدامات اولویت بندی شده مرتبط با توسعه بخش‌هایی مانند انرژی های تجدیدپذیر، تجارت آزاد و زیرساخت ها، گردشگری، مالی، مخابرات، دانش و فناوری، مواد غذایی و زیست پزشکی خواهد بود.

 

مقامات چین نیز علاوه بر اجرای دو طرح کمربند و جاده و طرح توسعه ملی، بر ابراز تمایل پکن به همکاری با شرکای خود براساس اصول مشارکت و منافع مشترک، همکاری های پاک، سبز و باز تاکید کردند.

روسیه درخواست غرامت۲۹۰میلیارد یورویی اروپا از مسکورا احمقانه خواند

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، درخواست غرامت ۲۹۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا از روسیه با ادعای نقض معیارهای سازمان جهانی تجارت را اقدامی غیرمعقولانه و احمقانه خواند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, سازمان تجارت جهانی

خیریه، ابزاری برای سوءاستفاده‌‌های کلان اقتصادی، به نام فقرا به کام سودجویان و دلالان حاکم

چرا علیرغم وجود بیش از هشت هزار موسسه خیریه در کشور، تا این اندازه فقیر و نیازمند در کشور داریم؛ از زباله‌گردان زن و مرد که سر در سطل‌های زباله مردم فروبرده‌اند تا پیرزنان و پیرمردانی که در سنین بازنشستگی و کهولت، هنوز مجبور به دستفروشی یا حتی تکدی‌گری هستند.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, فساد, گزارش