سقوط کارگران بیش از همیشه به زیر خط فقر مطلق

از اسفند ۱۴۰۰ تا امروز (۱۹ فروردین ۱۴۰۳)، قیمت دلار در بازار ایران ۲۴۵ درصد افزایش داشته است اما نرخ افزایش حداقل دستمزد کارگران در همین بازه زمانی فقط ۱۱۹.۳ درصد بوده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، روزهای ابتدای فروردین است و کارگران سرخورده و دلسرد از مذاکرات مزدی؛ علیرغم پافشاری نمایندگان کارگری در شورایعالی ... سقوط کارگران بیش از همیشه به زیر خط فقر مطلق

ادامه

ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, گزارش, معیشت

تجمع کارگران شهرداری کوت‌عبدالله در اعتراض به معوقات مزدی

شماری از کارگران پیمانکاری خدمات شهری و فضای سبزِ شهرداری کوت عبدالله به‌عدم دریافتِ حقوق بهمن و اسفند ماه مقابل استانداریِ اهواز اعتراض کردند. به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران پیمانکاری خدمات شهری و فضای سبزِ شهرداری کوت عبدالله صبح امروز، سه‌شنبه ۱۴ فروردین ماه، در اعتراض به‌عدم دریافتِ حقوق بهمن و اسفند ماه ... تجمع کارگران شهرداری کوت‌عبدالله در اعتراض به معوقات مزدی

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, درمان, عدالت اجتماعی, کارگری, معیشت

«قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

امضا گرفتن به جبر و برخلاف اراده کارگران، مسیر احقاق حق کارگران را مسدود کرده و آنها را در مسیر مطالبه گری با محدودیت مواجه کرده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، «بعد از پایان هر سه ماه، یک قرارداد از پیش نوشته شده مقابل ما کارگران می‌گذارند و از ما می‌خواهند امضا کنیم یعنی به ... «قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

حداقل دستمزد ۱۱ میلیونی در سال ۱۴۰۳ یعنی فقر و فلاکت باز هم بیشتر و گسترده‌تر

مطابق مصوبه شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ به میزان ۳۵.۳ درصد افزایش یافت. براساس درصد اعلام شده از سوی صولت مرتضوی، وزیر کار، حداقل دستمزد کارگران، شامل مزد پایه و سایر مزایا و اقلام، در سال ۱۴۰۳، ۱۱ میلیون تومان خواهد بود. طبق ادعای اعضای به اصطلاح ... حداقل دستمزد ۱۱ میلیونی در سال ۱۴۰۳ یعنی فقر و فلاکت باز هم بیشتر و گسترده‌تر

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بیانیه, حقوق بشر, سرمایه‌داری, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت

مرگ و مصدومیت ۱۱ کارگر در شش حادثه شغلی

طی پنج روز گذشته، ۱۱ کارگر در شش حادثه جداگانه شغلی در شهرهای، ایلام، تهران، مهاباد و زنجان جان خود را از دست داده یا زخمی شدند. به گزارش ایلنا، در حادثه اول که روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه در یک واحد شیرینی پزی در شهر ایلام استان کهکیلویه و بویراحمد رخ داد، دست یک ... مرگ و مصدومیت ۱۱ کارگر در شش حادثه شغلی

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, کارگری

رکورد فقر در آلمان در دوران کرونا شکسته شد

بر اساس ارزیابی انجمن مشترک رفاه در آلمان نرخ فقر در سال کرونایی ۲۰۲۰ رکورد بالای جدیدی را بدست آورده است.

 

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بر اساس ارزیابی انجمن مشترک رفاه در آلمان در سال، ۲۰۲۰، ۱۶.۱ درصد مردم آلمان در زمره افراد فقیر قرار گرفتند که شامل حدود ۱۳ میلیون نفر و رقمی بی‌سابقه محسوب می‌شود.

 

براساس این ارزیابی شکاف‌های رفاهی بین جنوب و بقیه جمهوری فدرال آلمان عمیق‌تر شده است.

 

به این ترتیب بر اساس ارزیابی‌های این نهاد مهم آلمانی نرخ فقر در طول همه گیری کرونا در آلمان رکورد بالایی را بدست آورده است. بر اساس بیانیه این انجمن رفاهی در برلین که روز گذشته منتشر شد حدود ۱۶.۱ درصد شهروندان (۱۳.۴ میلیون نفر) را باید در زمره فقرا قرار داد.

 

“اولریش اشنادیر”، مدیر عامل این انجمن این را یک رکورد جدید غم انگیز دانست.

 

بر این اساس با نگاهی به سال ۲۰۰۶ می‌توان یک روند صعودی ثابت را در نرخ فقر شناسایی کرد که تا سال ۲۰۲۰ ادامه داشته است. در سال ۲۰۰۶ نرخ فقر حدود ۱۴ درصد بوده است.

 

اشنایدر در عین حال گفت که با وجود همه گیری کرونا زلزله بزرگی در آمار مربوط به فقر در آلمان دیده نمی‌شود. به گفته وی حدود چهار پنجم جمعیت آلمان در سال ۲۰۲۰ این شانس را داشته اند که هیچگونه درآمدی را به دلیل بحران کرونا از دست ندهند و این‌ها شامل بازنشستگان، کارمندان دولت و کارکنان خدمات عمومی بوده‌اند.

 

نتایج این بررسی نشان می‌دهد که خانواده‌های دارای سه فرزند یا بیشتر (۳۰.۹ درصد)، تک والدین (۴۰.۵ درصد) همچنان بالاترین نرخ فقر را در بین خانوار‌های آلمانی دارند. همچنین افراد بیکار (۵۲ درصد) و افراد با مدرک تحصیلی پایین (۳۰.۹ درصد) به صورت نامتناسبی تحت تاثیراین شرایط قرار گرفته‌اند.

مرگ ۲ کارگر و سوختگی شدید ۲ کارگر دیگر در دوحادثه ناشی از کار در گیلان و اصفهان

یک منبع کارگری در استان گیلان جزئیات حادثه روز دوشنبه کارخانه ذوب فلزات واقع در شهرک صنعتی ضیابر شهرستان صومعه‌سرا در استان گیلان را تشریح کرد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری

دولت منتخب رژیم ولایی به تنهایی نمی‌تواند در مورد افزایش سن بازنشستگی تصمیم بگیرد

داود حمیدی می‌گوید: درست است که سازمان تامین اجتماعی زیر نظر دولت اداره می‌شود اما صاحبان سهام این صندوق کارگران و کارفرمایان هستند. بنابراین در هر تصمیمی که برای این صندوق گرفته می‌شود، شرکای اجتماعی باید دخیل باشند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

یک نماینده مجلس؛ در کشور ما تا کسی اعتراض نکند، حقش را نمی‌‌دهند/ چند میلیون معلم تشکل صنفی ندارند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص اعتراضات اخیر معلمان، گفت: دلیل تجمعات اخیر معلمان این است که تشکل صنفی ندارند. چند میلیون معلم صنف و تشکل صنفی ندارند، خب طبیعتا به این روش تلاش می‌کنند اعتراض و دغدغه‌های خود را بیان کنند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, تحلیل, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, معلمان

محرومیت یک‌سوم آمریکایی‌ها از درمان‌ به دلیل ناتوانی مالی

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد تقریباً یک‌سوم آمریکایی‌ها در ۳ ماه گذشته از دریافت خدمات درمانی ضروری به دلیل نداشتن استطاعت مالی خودداری کرده‌اند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, گزارش