یک نماینده مجلس؛ در کشور ما تا کسی اعتراض نکند، حقش را نمی‌‌دهند/ چند میلیون معلم تشکل صنفی ندارند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص اعتراضات اخیر معلمان، گفت: دلیل تجمعات اخیر معلمان این است که تشکل صنفی ندارند. چند میلیون معلم صنف و تشکل صنفی ندارند، خب طبیعتا به این روش تلاش می‌کنند اعتراض و دغدغه‌های خود را بیان کنند.

 

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز و بافق در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص اعتراضات اخیر معلمان و فرهنگیان به ویژه در حوزه مباحث معیشتی، گفت: حقوق و دریافتی معلمان کم است و واقعا کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد. دوم اینکه حق معلمان است که مسائل خود را مطالبه کنند. متاسفانه در کشور ما به نحوی شده است که تا کسی اعتراض نکند، حقش را به او نمی‌‌دهند.

 

وی افزود: مساله سوم؛ علت و دلیل این تجمعات این است که تشکل صنفی ندارند. چند میلیون معلم صنف و تشکل صنفی ندارند، خب طبیعتا به این روش تلاش می‌کنند اعتراض و دغدغه‌های خود را بیان کنند.

 

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، در پایان تصریح کرد: با تصویب و اجرای طرح رتبه‌بندی کمی شرایط بهتر خواهد شد، اما باید بیش از این‌ها افزایش حقوق داشته باشند، چراکه هرچقدر به حوزه آموزش و پرورش اختصاص دهیم، یک سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است و نباید به دید هزینه به آن نگاه کنیم.

بیژن عبدالکریمی؛ اخراج من رسواگر پیوند نیروهای جهل‌ و اشرافیت تکنوکرات‌ بوروکرات فاسد شد + ویدئو

بیژن عبدالکریمی نوشت: امیدوارم رسوایی مسببین اخراج اینجانب بهانه­‌ای برای تأمل و بازاندیشی در خصوص برخی از رویه‌­های بسیار غلط اجتماعی در حوزه گزینش افراد برای جایگاه­‌های اجتماعی گوناگون و نیز شیوه­‌های رسیدگی به اتهامات و تخلفات آنان در جمیع نهادها و ارگان­‌ها، از جمله در سراسر دانشگاه­‌های کشور گردد.

ادامه

ایران, تحلیل, حقوق بشر, معلمان, ویدیو

آموزشیاران نهضت سوادآموزی تجمع‌کننده در مقابل مجلس، دیشب را در خیابان به صبح رساندند

جمعی ازپذیرفته نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای سومین روز متوالی در تهران مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری, معلمان

تحقق عدالت آموزشی بدون عدالت اجتماعی امکان‌پذیر نیست

«عدالت آموزشی» در معنای ساده‌ی آن، همان که اصل ۳۰ قانون اساسی می‌گوید، بعد از دهه ۷۰ شمسی با خصوصی‌سازی آموزش و به میدان آمدن مدارس پولی از میان برداشته شد؛ به تدریج، با گسترش قراردادهای غیرعادلانه و تبعیض‌آمیز شغلی، فاصله طبقاتی میان جامعه‌ی معلمان کشور نیز افزایش یافت.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اموزشی, ایران, حقوق بشر, فقر, معلمان

اعتراض دیده‌بان حقوق بشر به تشدید سرکوب کارگران و معلمان در ایران

دیده‌بان حقوق بشر از برخوردهای امنیتی اخیر با فعالان کارگری و معلمان در ایران انتقاد کرد. به گفته این سازمان جهانی حقوق بشری، اظهارات مقام‌های ایران درباره‌ وحدت ملی، با توجه به زندانی کردن این فعالان “پوچ” است.

ادامه

ایران, بیانیه, حقوق بشر, خبر, کارگری, معلمان