رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

گفت و گوهای وزیران خارجه آمریکا و عربستان درباره ایران و یمن

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دیدار با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی درباره ایران و یمن گفت و گو کردند.

 

به گزارش وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در دیدار روز پنجشنبه به وقت محلی با همتای سعودی خود که در واشنگتن به سر می‌برد، بر تعهد کاخ سفید برای کمک به ریاض برای دفاع از خود تاکید کرد و افزود: ما  متعهد به دفاع از امنیت عربستان هستیم.

 

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، در این مذاکرات مسائلی مانند یمن، ایران، انرژی و تغییرات اقلیمی در دستور کار طرفین قرار داشت.

 

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد وزیران خارجه آمریکا و عربستان در خصوص همکاری‌های راهبردی آمریکا و عربستان در مسائل منطقه از جمله هدف مشترک دستیابی به راه حلی پایدار برای پایان دادن به جنگ و درگیری در یمن گفت ‌وگو کردند.

 

در این بیانیه  آمده است بلینکن در این دیدار بر تعهد دولت آمریکا برای کمک به عربستان سعودی در دفاع از قلمرو و مردم این کشور تاکید کرد.

 

آمریکا بدون اشاره به حملات ائتلاف سعودی به یمن، مقاومت انصارالله یمن را محکوم کرد.

 

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن “عبدربه منصور هادی” رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

 

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

پاشینیان اتهامات علی اف درباره تبانی ارمنستان و ایران برای قاچاق مواد مخدر به اروپا را رد کرد

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، سخنان الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان را که در جلسه شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع در قالب کنفرانس ویدئویی ادعا کرد”ارمنستان در تبانی با ایران” از مناطق تحت کنترل خود در مرزهای ایران برای قاچاق مواد مخدر استفاده نموده، تکذیب کرد.

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, اروپا, ایران, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر

انگلیس به تبانی در شکنجه زنان و کودکان در سوریه متهم شد

یک گروه دیده بان حقوق بشر انگلیس را متهم کرد با خودداری از بازگرداندن زنان و کودکانی که در یک اردوگاه در سوریه زندانی هستند، در  شکنجه این افراد تبانی کرده و نسبت به نوع رفتارها با این افراد بی‌اعتنا بوده است.

ادامه

المان, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دانمارک, روسیه, سوریه

نیوزویک؛ اسد با قدرت به عرصه سیاسی جهان بازگشت

نشریه نیوزویک در مطلبی با اشاره به تحولات سوریه نوشت که از این پس، دشمنان آمریکا اجازه نخواهند داد آنچه در عراق و لیبی رخ داد، تکرار شود. آمریکا به لحاظ اقتصادی یا نظامی ضعیف‌تر نشده است اما دشمنان آن در حال قدرت گرفتن هستند و همینطور اراده آنها برای همکاری با یکدیگر بیشتر می‌شود.

ادامه

امریکا, ایران, پناهجویی, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه, عراق, لیبی, مقاله, ناتو

رسانه‌های ترکیه؛ داعش باهماهنگی دولت اردوغان دست به‌عملیات تروریستی زده است

رسانه‌های ترکیه روز گذشته (چهارشنبه) نوشتند که یک گزارش محرمانه نهاد اطلاعاتی «اتحادیه اروپا» فاش کرد که حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه دو عنصر تروریستی «داعش» را برای انجام عملیات خرابکارانه در آنکارا بکار گرفته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, گزارش