دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

تحلیلگر گاردین: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صحنه بازی خاورمیانه را تغییر داد

تحلیلگر روزنامه گاردین انگلیس استدلال کرد جنگی که دهه‌ها به‌ طور نیابتی و خارج از سرزمین‌های اشغالی بین ایران و اسرائیل در جریان بود، با حمله اسرائیل به کنسولگری تهران وارد مرحله جدیدی شد که پیشگیری از تشدید آن نیازمند مهار اسرائیل است. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه گاردین در مطلبی به تفصیل به ... تحلیلگر گاردین: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صحنه بازی خاورمیانه را تغییر داد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, ایران, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, خاورمیانه, سوریه, لبنان

چین خواستار خویشتنداری تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید تنش شد

ساعاتی بعد از پاسخ پهپادی و موشکی گسترده ایران به اقدامات تجاوزکارانه و جنون آمیز اسرایل، چین ضمن ابراز نگرانی عمیق از تشدید اوضاع در خاورمیانه، خواستار خویشتنداری تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید تنش شد. به گزارش ایرنا، یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پکن درخصوص تشدید ... چین خواستار خویشتنداری تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید تنش شد

ادامه

اسراییل, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, صلح

انگلیس به تبانی در شکنجه زنان و کودکان در سوریه متهم شد

یک گروه دیده بان حقوق بشر انگلیس را متهم کرد با خودداری از بازگرداندن زنان و کودکانی که در یک اردوگاه در سوریه زندانی هستند، در  شکنجه این افراد تبانی کرده و نسبت به نوع رفتارها با این افراد بی‌اعتنا بوده است.

 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، روزنامه گاردین نوشت: ارزیابی دیده بان حقوق بشر موسوم به «حقوق و امنیت بین المللی» (RSI) نشان می دهد انگلیس و برخی دیگر از کشورها چشم خود را به روی شرایط غیرقانونی در دو اردوگاه های کثیف و غیرقانونی که محل نگهداری ۶۰ هزار زن و کودک است و بسیاری از آنها از زمان سقوط داعش در این اردوگاه های نگهداری می‌شوند، بسته است.

 

حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر از خانواده ها و افرادی که از انگلیس به سوریه آمده اند در بین افراد بازداشت شده در شمال غرب سوریه هستند.  شمیمه بیگم و برخی دیگر از شهروندان سوریه که از حق شهروندی انگلیس محروم شده اند، در بین این افراد هستند.

 

مدیر اجرایی این نهاد حقوق بشر گفت: دولت انگلیس با خودداری از بازگرداندن این گروه از زنان و کودکان از جمله شهروندان خود به انگلیس- آن هم در شرایطی که می‌توانست چنین اقدامی را انجام دهد- مردم را در معرض شکنجه و مرگ قرار داده است.

 

سارا سنت وینست افزود: این اقدام آشکارا حقوق بشر را که دولت انگلیس در عرصه بین المللی درباره آن تبلیغ می کند، نقض می‌کند و رفتار این کشور با زنان و کودکان مسلمان غیرانسانی است.

 

بیشتر زنان و کودکان تا زمانی که داعش آخرین اراضی خود را در نتیجه سقوط شهر دیروالزور در سال ۲۰۱۹ از دست داد و جنگجویان کرد سوری این شهر را تصرف کردند، بیشتر این زنان و کودکان تحت سلطه داعش بسر می‌بردند.

 

انگلیس همچنان چنین استدلال می کند که زنان تهدیدی علیه امنیت ملی این کشور هستند و حق شهروندی این افراد را لغو کرده است. این کشور مدعی است اجازه به بازگشت هر یک از افراد بزرگسال انگلیس آنها را با اتهام ترور مواجه خواهد کرد هر چند که معلوم نیست دادستان ها چه شواهدی ارائه خواهند داد.

 

وزارت کشور انگلیس خاطرنشان کرده که در مواردی می‌تواند به کودکان اجازه دهد به کشور بازگردند به شرطی که مادران آنها اجازه دهند انها با دیگر اعضای خانواده خود زندگی کنند. اما پیشنهاد جدا کردن خانوارها جنجال برانگیز است و چنین اتفاقی رخ نداده است.

 

دیگر کشورها جدا کردن تدریجی زنان و کودکان را آغاز کرده اند. هفته گذشته آلمان گفت ۸ زن و ۲۳ کودک را در عملیات مشترکی با کمک دانمارک به کشور بازگردانده است. دانمارک سه و ۱۴ کودک را به کشور بازگردانده است.

پاشینیان اتهامات علی اف درباره تبانی ارمنستان و ایران برای قاچاق مواد مخدر به اروپا را رد کرد

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، سخنان الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان را که در جلسه شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع در قالب کنفرانس ویدئویی ادعا کرد”ارمنستان در تبانی با ایران” از مناطق تحت کنترل خود در مرزهای ایران برای قاچاق مواد مخدر استفاده نموده، تکذیب کرد.

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, اروپا, ایران, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر

نیوزویک؛ اسد با قدرت به عرصه سیاسی جهان بازگشت

نشریه نیوزویک در مطلبی با اشاره به تحولات سوریه نوشت که از این پس، دشمنان آمریکا اجازه نخواهند داد آنچه در عراق و لیبی رخ داد، تکرار شود. آمریکا به لحاظ اقتصادی یا نظامی ضعیف‌تر نشده است اما دشمنان آن در حال قدرت گرفتن هستند و همینطور اراده آنها برای همکاری با یکدیگر بیشتر می‌شود.

ادامه

امریکا, ایران, پناهجویی, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه, عراق, لیبی, مقاله, ناتو

رسانه‌های ترکیه؛ داعش باهماهنگی دولت اردوغان دست به‌عملیات تروریستی زده است

رسانه‌های ترکیه روز گذشته (چهارشنبه) نوشتند که یک گزارش محرمانه نهاد اطلاعاتی «اتحادیه اروپا» فاش کرد که حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه دو عنصر تروریستی «داعش» را برای انجام عملیات خرابکارانه در آنکارا بکار گرفته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, گزارش