پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

یک رادیوی فرانسوی فاش کرد ارتش فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید متشکل از نیروهای پیشاهنگ «فوق مخفی» با این ماموریت است که از حملات ارتش اوکراین حمایت کنند. به گزارش ایسنا، شبکه رادیویی «آر.تی.ال» نوشت نیروهای مسلح فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید پیشاهنگ‌ها در کشور استونی هستند با این ماموریت که ... پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استونی, اوکراین, بالتیک, جنگ نیابتی, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, لیتوانی, ناتو

نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان با پشتیبانی سیاسی-تسلیحاتی-مالی قدرت‌های امپریالیستی از اسرائیل ادامه دارد و رژیم فاشیستی اسرائیل بمباران جنوب نوار غزه و مناطق پیرامون گذرگاه رفح را به پیش می‌برد. کشف جسدهای نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی تیرباران‌شده با دست‌های بسته در گورهای جمعی در نزدیکی بیمارستانی در خان یونس نیز ابعاد جدیدی از ... نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلواکی, اشغالگری, امپریالیسم, ایرلند, برابری اجتماعی, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, دانشجویی, رومانی, سازمان ملل, سوئد, صلح, صهیونیسم, عراق, غرب, فاشیسم, فرانسه, فلسطین, قبرس, کودکان, لهستان, مالت, مجارستان, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت ... آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, بحرین, تشکیلات خودگردان فلسطین, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, عربستان سعودی, فیلم, مصر, نسل‌کشی

صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد عقب نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت عقب نشینی ناوشکن ... صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

ادامه

آمریکا, اروپا, استراتژیک, اقیانوس هند, انگلیس, تحلیل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, خلیج عدن, یمن

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

یونهاپ: ایران نفتکش توقیف شده کره جنوبی را آزاد کرد

خبرگزاری یونهاپ به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی گزارش داد که ایران نفتکش کره جنوبی و ناخدای آن را حدود سه ماه پس از توقیف آزاد کرده است.

 

به گزارش این خبرگزاری، وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که این کشتی همراه با ناخدا و ۱۲ خدمه دیگر آن بندر ایران را حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی ترک کرده است.

 

بر اساس این گزارش، خدمه کشتی برای نگهداری از نفتکش در کشتی باقی ماندند.

 

یونهاپ افزود که این اتفاق در زمانی افتاده است که سئول و تهران احتمالا بر سر آزادی ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی پیشبردهایی را داشته‌اند.

 

روز ۱۳ فروردین ماه یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی از احتمال آزادی نفتکش توقیف شده کره جنوبی و ناخدای آن در روز ۲۰ فروردین خبر داده بود.

 

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه سال گذشته یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی را به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف کرد.

 

این کشتی ۲۰ ملوان داشت که پنج خدمه آن کره ای بودند. چند روز بعد از توقیف این کشتی، جمهوری اسلامی ایران در اقدامی انسان دوستانه تمامی خدمه این کشتی غیر از ناخدا را آزاد کرد.

محکومیت اسرائیل توسط دیده‌بان حقوق بشر اروپا – خاورمیانه به دلیل عدم همکاری با دادگاه کیفری لاهه

دیده بان حقوق بشر اروپا – خاورمیانه مخالفت اسرائیل با همکاری با دیوان کیفری بین‌الملل را محکوم کرد.

ادامه

اتحاد شوروی, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین

سایه جنگ دریایی ایران و اسرائیل بر مذاکرات وین/ ماجرای حمله به کشتی ایرانی ساویز چیست؟

در حالی که هیئت ایرانی در وین پس از چهار سال با هیئت آمریکایی پای میز مذاکرات غیرمستقیم نشست، کشتی ایرانی در دریای سرخ هدف حمله مین‌های چسبان قرار گرفت. حالا خبر رسیده که اسرائیل این حمله را با اطلاع آمریکا صورت داده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, تشنج‌ زایی, جهان, خاورمیانه, خبر, سیاسی, عربستان سعودی, گزارش, یمن

واشنگتن پست: رهبر کنونی داعش، جاسوس آمریکا است

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز پنجشنبه نوشت: اسناد طبقه بندی شده و منتشر شده دستگاه نظامی آمریکا فاش کرده است رهبر کنونی داعش قبلا زندانی و جاسوس نیروهای آمریکایی است.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, موزامبیک

میدل‌ایست آی: آمریکا با خروج زمان‌بندی‌شده از خاک عراق موافقت کرده است

یک مذاکره‌کننده عراقی گفت، بغداد و واشنگتن درخصوص خروج نیروهای خارجی از عراق و محدود شدن نقش این نیروها به تعلیمات و پشتیبانی به توافق رسیدند.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق