واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه ... کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

نیروهای روسیه دست‌کم در سه محل از امتداد جبهه شرقی اوکراین از جمله برای اولین بار در چند ماه گذشته در شمال منطقه خارکیف، دستاوردهای بیشتری را کسب کرده‌اند. به گزارش ایسنا، پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» ... سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

مقامات و رسانه‌های روسی اعلام کردند که ارتش این کشور بامداد امروز یکشنبه محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ارتش اوکراین را با حمله موشکی بمباران کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی ... روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

وزیر خارجه لیتوانی؛ تیخانوفسکایا رهبر مخالفان دولت بلاروس سیاستمدار نیست

وزیر خارجه لیتوانی کشوری که سوتلانا تیخانوفسکایا نامزد شکست خورده مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را پذیرفته است، اعلام کرد که او برای تصمیم گیری درباره فعالیت های آینده خود به فرصت نیاز دارد.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، لیناس لینکیاویچوس وزیر خارجه لیتوانی روز پنجشنبه گفت: اجازه بدهید به وی (سوتلانا تیخانوفسکایا) فرصت بدهیم که پس از استرس وارده به آن نیاز دارد و وی سپس درباره تصمیم خود صحبت خواهد کرد.

 

به گفته وزیر خارجه لیتوانی، دلیل نیاز تیخانوفسکایا به وقفه و فرصت، شرایط دشواری است که وی در آن گرفتار شده بود.

 

سوتلانا تیخانوفسکایا رهبر مخالفان دولت بلاروس روز سه شنبه به لیتوانی از کشورهای حوزه بالتیک رفت و گفته می شود روادید این کشور تا پایان سال ۲۰۲۰ را در اختیار دارد.

 

لینکیاویچوس با بیان اینکه تیخانوفسکایا سیاستمدار نیست و خود وی به این موضوع اذعان کرده است، اظهار داشت: بار سنگینی بر دوش وی قرار گرفت و وضعیت نشان داد که تیخانوفسکایا برای آن آماده نبود.

 

وزیر خارجه لیتوانی تیخانوفسکایا را نماد انتخابات خواند و گفت که معتقد است که اقدامات تیخانوفسکایا این واقعیت را به وضوح نشان داد که بلاروس به تشکیل جامعه مدنی نیاز دارد.

 

به گفته لینکیاویچوس، تیخانوفسکایا در قرنطینه ۱۴ روزه بسر می برند که برای اتباع بلاروسی که به لیتوانی سفر می کنند اجباری است.هیچ استثنایی وجود ندارد.

 

وی این را نیز گفت که لیتوانی برای پذیرفتن افرادی که در بلاروس بخاطر شرکت در اعتراض های به انتخابات ریاست جمهوری احساس خطر می کنند، آمادگی دارد.

 

روز یکشنبه گذشته ششمین انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس برگزار شد و الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهوری این کشور با کسب بیش از ۸۰ درصد آراء پیروز شد و سوتلانا تیخانوفسکایا آموزگار پیشین زبان انگلیسی و رقیب اصلی لوکاشنکو توانست ۹.۹ درصد آراء به دست آورد.

 

تیخانوفسکایا روز سه شنبه در فیلم ویدئویی که در یوتیوب منتشر شد از مخالفان دولت بلاروس خواست برای اعتراض به خیابانها و میادین نروند.

 

با این وجود خبرهایی منشتر شده که حاکی از توزیع مخفیانه “دلار” میان مردم برای کشاندن آنها به کف خیابان و ملحق شدن به صف ناآرامی ها است.

ایرنا

روسیه قرارداد آمریکا و کردهای سوری برای استخراج نفت سوریه را بی‌اعتبار خواند

وزارت امور خارجه روسیه امضای قرارداد بین آمریکا و کردهای سوری برای تولید نفت در سوریه را اقدام غیرقانونی و خودسرانه خواند.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه, شرق اروپا