مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

روسیه قرارداد آمریکا و کردهای سوری برای استخراج نفت سوریه را بی‌اعتبار خواند

وزارت امور خارجه روسیه امضای قرارداد بین آمریکا و کردهای سوری برای تولید نفت در سوریه را اقدام غیرقانونی و خودسرانه خواند.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با نگرانی شدید و تاسف از این اقدام غیرقانونی و خودسرانه و نیز عدم وجود هرگونه واکنش لازم از سوی جامعه جهانی آگاه شدیم.

 

سناتور لیندسی گراهام، به تازگی در جریان تحقیق کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد که مظلوم عبدی فرمانده کل گروه کردهای موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه، به او خبر داده است که با یک شرکت آمریکایی “جهت مدرن‌سازی استخراج نفت در شمال شرقی سوریه” قراردادی امضا شده است.

 

در بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: موضوع نقض سیستماتیک و مکرر معیارها و قوانین بین‌المللی و نیز تعهدات به عنوان قدرت اشغالگر مطرح است.

 

«علاوه بر آن دولت آمریکا بار دیگر آشکارا نقض آشکار منشور ملل متحد و تصمیمات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل برای احترام به حق حاکمیت، استقلال، یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه به عنوان یک عضو سازمان ملل را نشان داد.»

 

وزارت خارجه روسیه می‌گوید: آمریکا نه فقط قلمرو سوریه در شمال شرقی و جنوب این کشور را اشغال کرده است بلکه در سرقت و تاراج منابع طبیعی این کشور شرکت می‌کند که متعلق به همه مردم سوریه است و این اقدامات همزمان با تشدید تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه صورت می‌گیرد که بدون تایید شورای امنیت وضع شده است.

 

در بیانیه آمده است: درآمد حاصل از فروش قاچاق فراورده‌های نفتی سوریه در منطقه را ساکنان نواحی این کشور دریافت نمی‌کنند.

 

گفتنی است دولت سوریه به تازگی اعلام کرده است که یک شرکت آمریکایی برای فرآوری و برداشت نفت از مناطقی در سوریه با نیروهای دمکراتیک سوریه قرارداد امضا کرده است. سوریه این اقدام را محکوم کرده و هدف آن را غارت منابع ملی مردم سوریه دانسته است.

 

وزارت خارجه سوریه روز یکشنبه این توافق را سرقت نفت سوریه خواند و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است.

 

شبکه آمریکایی «الحره» پیشتر گزارش داد که «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.

 

نیروهای دموکراتیک سوریه، عمدتا کردهایی هستند که با حمایت آمریکا مناطقی در شمال شرقی سوریه را تحت کنترل خود دارند.

یک رسانه لبنانی؛ مذاکرات بین ایران وآمریکا به مراحل حساسی رسیده است؟

یک رسانه لبنانی ادعا کرد در سه ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تهران و واشینگتن در آستانه دور جدیدی از مذاکرات فیمابین خود هستند.

ادامه

المان, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

فراخوان حزب کمونیست لبنان برای برانداختن رژیم جنایتکار [لبنان] و نظام سیاسی مورد حمایت خارجِ آن

حزب کمونیست لبنان معتقد است که فاجعهٔ ملی اخیر را که در پی [انفجار و] ویرانی بندر بیروت و تعداد زیادی از محله‌های پایتخت به وقوع پیوست و به شهید شدن صدها تن و زخمی شدن هزاران تن انجامید، فقط می‌توان جنایتی عظیم علیه ملّت لبنان دانست.

ادامه

اطلاعیه, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, فرانسه, لبنان

تظاهرات ضد دولتی در بیروت به خشونت کشیده شد

تازه‌ترین گزارش‌های رسانه‌های خبری از زد و خورد نیروهای امنیتی لبنان با تظاهرکنندگان ضد دولتی در میدان شهدا بیروت پایتخت این کشور و شلیک گاز اشک آور نیروهای امنیتی به سوی معترضان برای متفرق کردن آنان حکایت دارد. تظاهر کنندگان عصر امروز شنبه در اعتراض به ناکارامدی دولت لبنان در مدیریت انفجار اخیر بندر بیروت ... تظاهرات ضد دولتی در بیروت به خشونت کشیده شد

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر