مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا با اشاره به اینکه برای یافتن جنبش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی، مشابه آنچه اکنون در این کشور شاهد هستیم، «باید به حدود ۴۰ سال قبل برگردیم» تصریح کرد: فشار دانشجویان آمریکایی، «جو بایدن» را در دوراهی حمایت از اسرائیل یا جلب رضایت بخشی از رای‌دهندگانش قرار داده است. به گزارش روز پنج‌شنبه ... پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای شمالی, اسپانیا, اسراییل, انگلیس, حقوق بشر, غرب, فرانسه, فلسطین, مقاله, ویتنام

ده‌ها نهاد خواستار توقف صادرات تسلیحات آلمان به اسرائیل شدند

۳۷ سازمان مردم‌نهاد از دولت آلمان خواستند فورا صادرات سلاح به اسرائیل را متوقف کرده و اقدامات دیپلماتیک قوی‌تری برای برقراری آتش‌بس در غزه انجام دهد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این سازمان‌ها پنجشنبه در نامه‌ای به اولاف شولتس صدراعظم آلمان درخواست کردند که دولت برلین به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد ... ده‌ها نهاد خواستار توقف صادرات تسلیحات آلمان به اسرائیل شدند

ادامه

آلمان, اروپای مرکزی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

اتحادیه عرب خواستار استقرار نیروهای بین‌المللی در خاک فلسطین شد

اتحادیه عرب خواستار استقرار دوباره نیروهای حافظ صلح بین‌المللی در خاک فلسطین و به ویژه در شهر “الخلیل” واقع در کرانه باختری شد.

 

به گزارش خبرگزاری فلسطینی “معا”، این اتحادیه دیروز (سه شنبه) همچنین خواستار ایجاد سازوکاری برای اجرای مفاد توافق چهارم ژنو شد.

 

اتحادیه عرب افزایش شهرک‌سازی‌های اسرائیل را نیز که با هدف یهودی سازی مرکز شهر الخلیل و آواره کردن ساکنان آن انجام می‌شود و ادامه یورش به حرم ابراهیمی و جلوگیری از اقامه نماز در آن را محکوم کرد.

 

در همین راستا “سعید ابو علی” معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین، در بیست و پنجمین سالگرد کشتار در حرم ابراهیمی در الخلیل، بر درخواست از سازمان ملل جهت برای ایجاد سازوکاری مناسب برای اجرای توافق چهارم ژنو تاکید کرد.

 

وی افزود: این سالگرد با تشدید تجاوزهای اسرائیل به حقوق ملت فلسطین که با تشویق و حمایت آمریکا صورت می‌گیرد، همزمان شده و این سالگرد دردناک در شرایطی است که “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر اسرائیل تصمیم گرفته فعالیت نیروهای ناظر بین‌المللی در شهر الخلیل متوقف شود و این به معنای تنها گذاشتن شهروندان فلسطینی در رویارویی با تروریسم شهرک نشینان مسلح و عناصر تروریستی آن‌ها است.

 

۲۵ فوریه مصادف است با سالگرد بیست و پنجمین سال تجاوز اسرائیل به حرم ابراهیمی؛ در چنین روزی صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در حرم ابراهیم مرتکب جنایتی شدند که در تاریخ ثبت شد.

 

در بیست و پنج سال پیش “باروخ گولدشتاین” یهودی – آمریکایی با یورش به حرم ابراهیمی با تیراندازی به سوی ۵۰۰ نمازگزاران فلسطینی که در سجده دوم نماز صبح بودند، ۲۹ نمازگزار فلسطینی را به شهادت رساند و بیش از ۱۵۰ فلسطینی دیگر را زخمی کرد.

 

در ادامه همین واقع جنایت بار، درگیری خونین بین نظامیان اسرائیل و ساکنان الخلیل نیز تعداد شهدا این واقعه تلخ را به ۶۰ نفر رساند.

ایرنا