رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل گزارش داد که نیمی از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه به دنبال صدور حکم بازداشت مسئولان این رژیم هستند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه اسرائیلی «کان»، دادگاه لاهه همچنین به دنبال صدور حکم توقف جنگ در غزه قبل از آغاز حمله به شهر رفح است. پیش ... رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, لیبی, نسل‌کشی, هلند

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

فرماندهان ارتش اشغالگر اعلام کردند بنیامین نتانیاهو جان صهیونیست‌ها و سربازان ارتش را به خطر انداخته است، هرتزی هالوی نیز تاکید کرد که جنگ غزه بی‌فایده است. به گزارش ایسنا، طبق گزارش کانال ۱۳ عبری زبان، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به دلیل جنگی که ارتش در غزه به ... رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

خانواده‌های اسرای اسرائیلی شنبه شب با برگزاری تظاهراتی در تل آویو خواستار سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شدند. به گزارش ایرنا از الجزیره، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در این تظاهرات، گفتند: نتانیاهو کابینه را به سمت شکست کامل سوق می‌دهد و هنوز استراتژی روشنی برای جنگ وجود ندارد. آنها افزودند: اگر بخواهیم اسرا را ... خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

توکیو به شدت به اظهارات مقامات آمریکایی در مجلی سنا در توجیه استفاده از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی که جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفت انتقاد و به آن اعتراض کرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه ان‌اچ‌کی، کامیکاوا یوکو وزیر خارجه ژاپن در رابطه با اظهارات مطرح شده در جلسه سنای ... توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, ژاپن, شرق آسیا, فلسطین, گزارش

استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

وزیر امور خارجه استرالیا به دنبال رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین، اعلام کرد که کانبرا می‌تواند پیش از تکمیل فرایند صلح، کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسد. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه ای‌بی‌سی، پنی وونگ امروز (شنبه) در یک نشست خبری در آدلاید گفت: آنچه ما می‌گوییم، این ... استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

ادامه

آمریکا, استرالیا, اندونزی, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, ژاپن, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کره جنوبی, نیوزلند

آمریکا ارسال تسلیحات به عراق را متوقف کرد

یک رسانه آمریکایی گزارش داد که دولت آمریکا تحویل سلاح از جمله حمایت نظامی از ناوگان هوایی اف-۱۶ عراق را متوقف کرد.

 

به گزارش ایرنا؛ تارنمای خبری آمریکایی « اینساید دیفنس – insidedefense » روز سه‌شنبه همچنین اعلام کرد، براین برکنز (Brian Brackens) یک سخنگوی نیروی هوایی آمریکا این اقدام آمریکا را نگرانی از وضعیت امنیتی در عراق بیان کرده است.

 

بر اساس اعلام این تارنما، دولت آمریکا تحویل تسلیحاتی همچون موشک‌های «ساید ویندر»، «ماوریک» و دیگر تسلیحاتی که برای ناوگان تازه جنگنده‌های اف-۱۶ عراق مورد نیاز است، به دلیل ناامنی‌های موجود و گروه‌های شبه‌نظامی در آن کشور را متوقف ساخته است.

 

برکنز اعلام کرده، زمانی که وضعیت در عراق به اندازه کافی امن شد آنگاه ارسال این تسلیحات از سرگرفته می‌شود.

 

این تسلیحات قرار بود از پایگاهی از «دیتون» در ایالت اوهایو به عراق ارسال شود.

 

قرارداد تسلیحاتی بین عراق و آمریکا در ماه مه(اردیبهشت-خرداد) ۲۰۱۶ میلادی به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بسته شد که شامل موشک‌های هوا به هوا سایدویندر و موشک‌های هوا به زمین مارویک می‌شد.

 

آخرین ارسال از این محموله تسلیحاتی ۱۴ نوامبر(آبان-آذر) به عراق صورت گرفت.

 

شبکه خبری راشاتودی در گزارشی نوشت: آمریکا که در سال ۲۰۰۳ میلادی به عراق تجاوز نظامی کرد قصد دارد ارتش این کشور را بنا بر دکترین و تسلیحات نظامی خود بازسازی کند.

 

آمریکا در حالی اقدام به تعلیق ارسال تسلیحات نظامی به عراق می‌کند که در پی اقدام تروریستی کاخ سفید در ترور قاسم سلیمانی، وضعیت را برای خود در عراق ناامن و وخیم ساخت، بطوری که در پاسخ به این اقدام تروریستی، پایگاه عین‌الاسد محل استقرار ارتش آمریکا در عراق مورد حملات موشکی ایران قرار گرفتند که تاکنون وزارت دفاع آمریکا از آسیب مغزی ۳۴ نظامی خود خبر داده است.

 

در همین حال یکشنبه ۶ بهمن‌ماه نیز پنج راکت کاتیوشا به سمت منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد شلیک شد که یکی از آنها به سفارت آمریکا اصابت کرد.

العرب: سفرهای پی‌در‌پی بن علوی به تهران برای احیا کانال‌های ارتباطی بین ایران و آمریکاست؟

ایران و پادشاهی عمان، سفر یوسف به علوی به تهران را تحت این عنوان معرفی کرده اند:«بررسی روابط دو جانبه و شرایط منطقه؛ بویژه امنیت دریانوردی در تنگه هرمز».

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عمان

حزب کمونیست عراق: خشونت و تیراندازی به مردم تا کی باید ادامه یابد؟

دفتر سیاسی حزب کمونیست عراق در اطلاعیه ای که به تاریخ شنبه ۲۵ ژانویه منتشر کرده نسبت به گسترش خشونت توسط نیروهای دولتی عراق ابراز نگرانی کرده و از کشته شدن یکی از اعضای خود در جریان تیراندازی ها خبر داده است.

ادامه

بیانیه, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, فساد

همبستگی مردم ونزوئلا با مردم ایران و انتقاد از تهدیدهای جنگ‌طلبانه آمریکا

نمایندگان جنبش‌های اجتماعی و سیاسی ونزوئلا و هیات‌های سیاسی جهان که پیشتر در همایش جهانی مبارزه با امپریالیسم شرکت کرده بودند، روز شنبه پنجم بهمن‌ماه در میدان ونزوئلانا گردهم آمدند و با اعلام همبستگی با مردم ایران برای حفظ صلح، به تهدیدهای جنگ‌طلبانه آمریکا اعتراض کردند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, ونزوئلا