رئیس‌جمهوری کوبا خطاب به پوتین: روی حمایت ما حساب کنید

رئیس‌جمهوری کوبا با محکومیت اقدامات آمریکا در راستای تغییر ساختار ژئوپلیتیک جهان، خطاب به همتای روس خود گفت: روی حمایت ما حساب کنید. به گزارش ایرنا از رسانه‌های روس، میگل دیاز کانل روز پنجشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه افزود: “شما دوستان و برادران ما هستید. روسیه همیشه می‌تواند روی حمایت کوبا حساب ... رئیس‌جمهوری کوبا خطاب به پوتین: روی حمایت ما حساب کنید

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای لاتین, اتحاد شوروی, ارتش سرخ, اورآسیا, تحریم, جهان, روسیه, کوبا, گزارش, ناتو

شمار قربانیان سیل در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت + فیلم

همزمان با افزایش باران‌ها در برزیل و زیر آب رفتن چندین شهر در این کشور، منابع محلی اعلام کردند مرگ ۹۵ نفر تایید شده است. درحالیکه که همچنان پیش بینی‌ها در برزیل مبنی بر ادامه بارش باران‌های شدید است، تلفات سیل‌های عظیم در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت. براساس گزارش الیوم السابع، امروز چهارشنبه، ... شمار قربانیان سیل در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت + فیلم

ادامه

آمریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, فیلم, محیط زیست

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

توافق تجارت آزاد که اکوادور به عنوان چهارمین کشور آمریکای لاتین با چین، این غول آسیایی امضا کرده است، از دیروز (چهارشنبه یکم مه ۲۰۲۴) لازم‌الاجرا شد و مقام‌های دو کشور، این «نقطه عطف تاریخی» را با برگزاری مراسمی در کیتو، پایتخت اکوادور گرامی داشتند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، اکوادور ... گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, اقتصادی, اکوادور, پرو, چین, شرق آسیا, شیلی, کاستاریکا, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

ونزوئلا: آمریکا بعد از ۶۰ سال نتوانسته انقلاب کوبا را شکست دهد

معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا در سخنرانی خود در سازمان ملل حمایت کشورهای مختلف از رهبر مخالفان این کشور را بزرگترین اشتباه دیپلماتیک آنها دانسته و تاکید کرد مادورو رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا باقی می‌ماند.

 

«دلسی رودریگز» معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا بامداد امروز (شنبه) طی سخنرانی در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل اقدام ایالات متحده و بیش از پنجاه کشور اروپایی و آمریکایی را در به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» سردسته کودتاچیان و مخالفان دولت قانونی کاراکاس، شدیدا محکوم کرد.

 

رودریگز با بیان اینکه این تصمیم، «بدترین اشتباه» در تاریخ دیپلماتیک این کشورها بود، گفت: «[نیکلاس] مادورو، با اعمال حق مقدس تعیین سرنوشت توسط مردم، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا بوده و می‌ماند. من سخنرانی خود را به نام تنها دولت کنونی ونزوئلا که واشنگتن قصد نابودی آن را دارد، آغاز می‌کنم».

 

به نوشته وبگاه شبکه «تله‌سور» وی ضمن اشاره به ضرر ۱۳۰ میلیارد دلاری که «تروریسم اقتصادی» و فشارهای دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» به ونزوئلا تحمیل کرده، توضیح داد: «دولت ایالات متحده بیش از ۳۵۰ اقدام قهری یکجانبه [علیه ونزوئلا] انجام داده که شامل مصادره اموال آن در خارج از کشور، محاصره اقتصادی که بر زندگی و سلامت ما اثر گذاشته می‌شود و هدف تمام آنها خفقان اقتصادی ملت [ونزوئلا] است».

 

معاون مادورو اقدامات اخیر آمریکا علیه ونزوئلا را اشتباه‌ترین اقدام علیه چندجانبه‌گرایی توصیف کرده و ارتش آمریکا را به دلیل «تجارت نفرت‌انگیز» ایجاد جنگ‌های مختلف در سراسر جهان که میلیون‌ها نفر را به کام مرگ کشانده، مورد شماتت قرار داد.

 

رودریگز با بیان اینکه گوایدو «آلت دست آمریکا» برای سرنگونی دولت قانونی مادورو است، افزود: «ونزوئلا غیرقابل تجزیه بوده و خواهد ماند؛ ونزوئلای بولیوار، چاوز و مادورو».

 

وی همچنین گریزی به موضوع محاصره و تحریم‌های اقتصادی آمریکا طی شش دهه گذشته علیه کوبا زده و تصریح کرد با این وجود، واشنگتن هنوز هم نتوانسته بعد از ۶۰ سال انقلاب کوبا را مضمحل کند.

 

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه گذشته در اقدامی غیرقانونی خوان گوآیدو، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» به رسمیت شناخته و مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

 

از آن زمان به بعد، واشنگتن تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا با تحمیل فشارهای اقتصادی به دولت ونزوئلا، مادورو را وادار به کناره‌گیری از قدرت کند. با اینحال، مادورو هشدار داده است که ونزوئلا برای مقابله با هرگونه مداخله واشنگتن در امور داخلی این کشور آمریکای لاتین آمادگی دارد.

فارس

ممنوع الورود شدن مقامات دولت مادورو به آمریکا

کاخ سفید اعلام کرد که تمامی مقامات دولت مادورو از معاون وزیر گرفته تا مقامات بالاتر و تمامی افسران نیروهای امنیتی ونزوئلا در ارتش، پلیس و گارد ملی از رده‌های سرهنگ یا معادل آن و بالاتر به آمریکا ممنوع الورود هستند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا, ونزوئلا