مخالفت آمریکا با مالیات بر عایدی سرمایه میلیاردرها

وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده آمریکا اظهار کرد که آمریکا با مالیات جهانی بر عایدی سرمایه میلیاردرها مخالف است. به گزارش ایسنا، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده گفت که دولت بایدن با مالیات جهانی بر میلیاردرها که توسط برزیل معرفی شده مخالف است. برزیل برای اولین بار، مالیات ۲ درصدی بر حدود ۳۰۰۰ میلیاردر را در ماه ... مخالفت آمریکا با مالیات بر عایدی سرمایه میلیاردرها

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسپانیا, اقتصادی, برزیل, جهان, خبر, سرمایه‌داری, فرانسه, گروه ۷

ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

روزنامه ایندیپندنت به افشای اسناد درز یافته و اظهارات مسئولان کنونی و سابق آمریکایی پرداخته که جو بایدن را به دست داشتن در گرسنگی در شمال نوار غزه و وقوع فاجعه‌ در این منطقه متهم می‌کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی تاکید کرد که بایدن و دولت او به خاطر بی‌اهمیتی ... ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, کودکان, گرسنگی, گزارش

برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

سناتور مستقل سنای آمریکا از تصمیم دادستانی دادگاه لاهه برای درخواست صدور حکم جلب مقام‌های اسرائیل حمایت و بر ضرورت رعایت قوانین بین‌المللی تاکید کرد. به گزارش ایرنا، تارنمای هیل نوشت که برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت دیشب (۳۱ اردیبهشت) در موضعی متفاوت از رهبر اکثریت دموکرات سنا، از درخواست صدور حکم جلب دادگاه ... برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. ایالات متحده روز گذشته -پنج‌شنبه- اعلام کرد که رئیس‌جمهوری چین نمی‌تواند روابط ... واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد اعزام نیروهای ناتو برای آموزش دادن به سربازان اوکراین در خاک این کشور اجتناب‌ناپذیر است. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد ممکن است ناتو در نهایت سربازان خود را در قالب یک ماموریت آموزشی به اوکراین اعزام کند. با تشدید وخامت اوضاع برای سربازان اوکراین، کی‌یف از ... پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, تحلیل, تنش‌زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, دخالت نظامی, صلح, غرب, فرانسه, ناتو

اعلام کاندیداتوری برنی سندرز برای ریاست جمهوری آمریکا

برنی سندرز، سناتور مستقل ۷۷ ساله امروز سه شنبه کاندیداتوری‌اش را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد.

 

به گزارش شبکه سی ان بی سی، این در حالی است که اخیراً رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند سندرز ویدیویی ضبط و در آن کاندیداتوری خود را برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ از جانب حزب دموکرات اعلام کرده و انتظار می‌رفت این ویدیو صبح امروز سه شنبه انتشار یابد.

 

با این حال سندرز در مصاحبه با یک شبکه رادیویی ایالت ورمونت که از آن سناتور شده، گفت: من خواستم مردم ایالت ورمونت اولین کسانی باشند که خبر این کاندیداتوری را بفهمند و چیزی که من قول انجامش را می‌دهم در عین اینکه در کشور سفر می‌کنم، این است که ارزشهایی که همه ما اهالی ورمونت به آنها افتخار می‌کنیم یعنی باور به عدالت، جامعه، سیاست‌های مردمی و ملاقاتهای شهری را در سراسر کشور با خود خواهم برد.

 

او گفت: ما در کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ یک انقلاب سیاسی را آغاز کردیم و اکنون زمان آن است که این انقلاب را پیش ببریم. من نامزد رقابت‌های ریاست جمهوری می‌شوم. از شما می‌خواهم امروز به این کمپین تاریخی مردمی که کار خود را با حداقل یک میلیون تن آغاز کرده بپیوندید.

 

سندرز در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در رقابت‌های مقدماتی این انتخابات در حزب دموکرات رقیب هیلاری کلینتون بود.

 

کمپین سندرز در آن زمان با مانور روی موضوعاتی مثل نابرابری درآمدها، و انتقاد از ثروتمندان میلیونر و میلیاردر آمریکا، حمایت مردمی فراوانی در میان رای دهندگان جوان کسب کرد.

 

با این حال در شرایط حال حاضر آمریکا در مقایسه با ۲۰۱۶، سندرز در فضای سیاسی‌ای کاندیدا می‌شود که سیاست‌هایش جایگاه بهتری در جریان اصلی حزب دموکرات پیدا کرده است.

ایسنا

پلتیکو: سندرز برای اعلام نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ویدیو ضبط کرده است

برنی سندرز، سناتور مستقل آمریکایی بنا به گزارش پلتیکو، ویدیویی ضبط کرده و در آن برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعلام کاندیداتوری کرده است؛ اتفاقی که از برنامه ریزی او برای ورود به جمع پرتعداد کاندیداهای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا حکایت دارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

موسسه‌پیو: آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها آمریکا را تهدید اصلی برای کشور خود می‌دانند

بنابر اطلاعات یک موسسه نظرسنجی آمریکایی، شمار قابل توجهی از مردم آلمان و فرانسه آمریکا را تهدید بزرگی برای کشور خود می دانند.

ادامه

ارژانتین, المان, امریکا, امریکای شمالی, برزیل, تونس, جهان, چین, خبر, روسیه, فرانسه, مکزیک

کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا: هیچ مدرکی دال بر تبانی ترامپ با روسیه یافت نشده است

شبکه خبری ان بی سی در گزارشی اعلام کرد کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا هیچ مدرک مستقیمی دال بر تبانی میان کمپین ترامپ و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا پیدا نکرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه

سناتور دموکرات: دونالد ترامپ نشانه یک نظام است که به طور جدی دچار مشکل شده

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، الیزابت وارن، سناتور دموکرات آمریکایی در جریان یک سخنرانی در نخستین روز از کمپین انتخاباتی خود در ایالت آیووا، اظهار کرد: زمانی که ما به سال ۲۰۲۰ می‌رسیم، ممکن است دونالد ترامپ دیگر رئیس‌جمهور نباشد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر